Gå til innhold

Råd til nytt forhold - alenemor.

Jahallo

Anbefalte innlegg

Er de andre som har slit med at barnet ditt har vanskeligheter med å akseptere at mamma går inn i et forhold med noen annen enn barnefar ? 

Barnet mitt var 2år når de va de va slutt med barnefar. Og er 14 nå. 
På alle de årene ha jeg presentert totalt 3 (med han jeg treffer nå) for henne. 

Ingen av de forholdene varte særlig lenge. For hun va rask med å vise at hun ikke vill dele meg med noen annen. Så jeg avslutta forholdene. Valgt barnet mitt først. 
Å valgt å fokusere på bare oss å det å være mamma.  

Nå har jeg treffet en som gjør meg veldig glad. Vi har vært officiellt kjærester 5 måneder. Å er like langt inn på antall måneder barnet mitt bare bli sur, forbanna og skal sende meg" 100 meldinger" om at hun vill at han skal dra. 
I starten før hun fikk møte han, så virket hun genuint interessert å få treffe han. 
Vi ha spillekveld første gang han va over når hun va heim. Gikk bra i starten.. å så sku hun ikke være med. Å gikk på rommet å va sur. Sendt meg meldinger om at hun bare ville han sku dra. 🤷🏻‍♀️

Jeg har prøvd å forklare at han på ingen måte er noen som skal ta plassen hennes. 
Jeg kommer fortsatt være der til 100% for henne. 
Mannen er veldig forsiktig av seg til natur. Så han har heller ikke kommet inn i livet vårres å "krevd sin plass " på noen måter. 
Han er veldig på at han skjønner de kan ta tid. Men blir ikke skremt av tanken på det eller måten hun oppfører seg på. 

Har jeg vært til han på besøk istedent, så skal de ringes å sende meldinger til meg å . For å spørr om jeg kommer snart. Enda jeg sagt en tid jeg kommer på. 
Jeg er ikke borte lengre enn noen timer. Å vi bor ikke langt unna hverandre heller. Så tar ikke mange minuttene før jeg er heim. 

Men de er bare som hun absolutt ikke vill gi han en sjanse i de heletatt. 

Barnefar har ny dame, sia 5 år tilbake. Hun klager om de til meg å. Men gjør aldri noe sånne her oppstyr til dem/ forran dem at hun ikke liker det nye livet til far forran dem. 

Jeg vet bare ikke hva jeg skal si til henne for at hun skal skjønne at jeg er ikke ut etter å erstatte henne på noen måte. 
Å jeg bare ønsker at hun ha gitt han en sjanse. 

Hun er 14 år som sagt. Å de er ikke så lenge til vgs og ev. hybel boende. 
Jeg vill jo ikke at hennes siste år heim skal gå på at hun ikke liker være heim fordi mammas kjæreste er her. 

Vill no samtidlig hun skal skjønne at jeg vill no ikke være ensom resten av livet mitt heller. 

Prøver no legg treffer når hun er ivei på andre ting å. 
Men jeg vill jo samtidlig at de skal lære kjenne hverandre bedre. At hun å skal se hvor snill han er. Å at han lære kjenne henne å!  Å at vi kan gjøre ting ilag. 
Skjønner jo at de kanskje ikke er på top 10 lista over ting man ha lyst å gjøre som 14åring.

Prøvd å få med meg begge to på ting. Om de så er spille spill ilag, filmkveld eller spise mat ilag , lage mat/bake sammen osv.. Bare enkle ting for å bryte isen forsiktig. 

Hvor jeg vill med de her lange teksten. Er vel mer å hør etter tips på hvordan jeg kan få henne til å skjønne at jeg ikke kommer "forsvinne". 
Jeg kommer no aldri velge noen mann over mine barn. 
Barna kommer alltid først uansett. 
Men jeg er jo noe mer enn bare en mamma. 
Jeg å vill gå videre i mitt liv - å ikke være ensom .

Å hvis noen har tips på ting man kan gjøre ilag som kan kanskje ihvertfall åpne døra litt mer , til at hun gir de en liten sjanse for å bli kjent med han.

De er jo fortsatt rimelig nytt når de er under 1 års forhold.
All andre virker ha de så enkelt. De finner noen ny. Og alt klaffer med en gang. 
Klar over at de her sikkert ikke bli toppers på 1-2-3. 
Bare håper å få høre om noen annen har gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Jahallo skrev (17 minutter siden):

Er de andre som har slit med at barnet ditt har vanskeligheter med å akseptere at mamma går inn i et forhold med noen annen enn barnefar ? 

Barnet mitt var 2år når de va de va slutt med barnefar. Og er 14 nå. 
På alle de årene ha jeg presentert totalt 3 (med han jeg treffer nå) for henne. 

Ingen av de forholdene varte særlig lenge. For hun va rask med å vise at hun ikke vill dele meg med noen annen. Så jeg avslutta forholdene. Valgt barnet mitt først. 
Å valgt å fokusere på bare oss å det å være mamma.  

Nå har jeg treffet en som gjør meg veldig glad. Vi har vært officiellt kjærester 5 måneder. Å er like langt inn på antall måneder barnet mitt bare bli sur, forbanna og skal sende meg" 100 meldinger" om at hun vill at han skal dra. 
I starten før hun fikk møte han, så virket hun genuint interessert å få treffe han. 
Vi ha spillekveld første gang han va over når hun va heim. Gikk bra i starten.. å så sku hun ikke være med. Å gikk på rommet å va sur. Sendt meg meldinger om at hun bare ville han sku dra. 🤷🏻‍♀️

Jeg har prøvd å forklare at han på ingen måte er noen som skal ta plassen hennes. 
Jeg kommer fortsatt være der til 100% for henne. 
Mannen er veldig forsiktig av seg til natur. Så han har heller ikke kommet inn i livet vårres å "krevd sin plass " på noen måter. 
Han er veldig på at han skjønner de kan ta tid. Men blir ikke skremt av tanken på det eller måten hun oppfører seg på. 

Har jeg vært til han på besøk istedent, så skal de ringes å sende meldinger til meg å . For å spørr om jeg kommer snart. Enda jeg sagt en tid jeg kommer på. 
Jeg er ikke borte lengre enn noen timer. Å vi bor ikke langt unna hverandre heller. Så tar ikke mange minuttene før jeg er heim. 

Men de er bare som hun absolutt ikke vill gi han en sjanse i de heletatt. 

Barnefar har ny dame, sia 5 år tilbake. Hun klager om de til meg å. Men gjør aldri noe sånne her oppstyr til dem/ forran dem at hun ikke liker det nye livet til far forran dem. 

Jeg vet bare ikke hva jeg skal si til henne for at hun skal skjønne at jeg er ikke ut etter å erstatte henne på noen måte. 
Å jeg bare ønsker at hun ha gitt han en sjanse. 

Hun er 14 år som sagt. Å de er ikke så lenge til vgs og ev. hybel boende. 
Jeg vill jo ikke at hennes siste år heim skal gå på at hun ikke liker være heim fordi mammas kjæreste er her. 

Vill no samtidlig hun skal skjønne at jeg vill no ikke være ensom resten av livet mitt heller. 

Prøver no legg treffer når hun er ivei på andre ting å. 
Men jeg vill jo samtidlig at de skal lære kjenne hverandre bedre. At hun å skal se hvor snill han er. Å at han lære kjenne henne å!  Å at vi kan gjøre ting ilag. 
Skjønner jo at de kanskje ikke er på top 10 lista over ting man ha lyst å gjøre som 14åring.

Prøvd å få med meg begge to på ting. Om de så er spille spill ilag, filmkveld eller spise mat ilag , lage mat/bake sammen osv.. Bare enkle ting for å bryte isen forsiktig. 

Hvor jeg vill med de her lange teksten. Er vel mer å hør etter tips på hvordan jeg kan få henne til å skjønne at jeg ikke kommer "forsvinne". 
Jeg kommer no aldri velge noen mann over mine barn. 
Barna kommer alltid først uansett. 
Men jeg er jo noe mer enn bare en mamma. 
Jeg å vill gå videre i mitt liv - å ikke være ensom .

Å hvis noen har tips på ting man kan gjøre ilag som kan kanskje ihvertfall åpne døra litt mer , til at hun gir de en liten sjanse for å bli kjent med han.

De er jo fortsatt rimelig nytt når de er under 1 års forhold.
All andre virker ha de så enkelt. De finner noen ny. Og alt klaffer med en gang. 
Klar over at de her sikkert ikke bli toppers på 1-2-3. 
Bare håper å få høre om noen annen har gode råd å komme med?

Sånn du legger frem saken, så har du latt henne ta kontroll over kjærlighetslivet ditt. Det er naturlig, at når det bare har vært dere to, at barnet reagerer og at hun ikke liker at det kommer noen nye inn i livene deres. Det er likevel noe du ikke kan la et barn kontrollere. Det er du som er den voksne i den situasjonen. Så at hun reagerer nok en gang, og tror at du nok en gang skal gi jeg etter, tenker jeg er en veldig naturlig reaksjon i denne situasjonen som du er skyld i selv. Når du har holdt på så lenge, som du har gjort, så kommer det til å ta tid og snu dette. Du må slutte med det "jeg må få henne til å forstå at jeg ikke kommer til og forsvinne" for det er jo ikke det som det handler om, men at hun tror at hun er den voksne og du er barnet. Det er hun som er sjefet i huset, og du har frivillig gitt henne den rollen. 

Anonymkode: e1c0f...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sånn du legger frem saken, så har du latt henne ta kontroll over kjærlighetslivet ditt. Det er naturlig, at når det bare har vært dere to, at barnet reagerer og at hun ikke liker at det kommer noen nye inn i livene deres. Det er likevel noe du ikke kan la et barn kontrollere. Det er du som er den voksne i den situasjonen. Så at hun reagerer nok en gang, og tror at du nok en gang skal gi jeg etter, tenker jeg er en veldig naturlig reaksjon i denne situasjonen som du er skyld i selv. Når du har holdt på så lenge, som du har gjort, så kommer det til å ta tid og snu dette. Du må slutte med det "jeg må få henne til å forstå at jeg ikke kommer til og forsvinne" for det er jo ikke det som det handler om, men at hun tror at hun er den voksne og du er barnet. Det er hun som er sjefet i huset, og du har frivillig gitt henne den rollen. 

Anonymkode: e1c0f...c84

Ja jeg skjønner hva du mener. Gjor meg sikkert en bjørnetjeneste å endt forholdene å la hu bestemme som du sa. 

Jeg vet bare ikke koss jeg skal snu de her. Hun viser jo ikke bare sitt misnøye mot meg men gjør de mot han jeg er ilag med. 

Sier til han at han bare skal dra her ifra. 

Er mer redd han bare synes de bli for mye å ikke gidder til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kompliserer dette for mye. Hun trenger ikke å like han. Og det hjelper ikke at du prøver å presse han på henne. Det er da ingen grunn til at du har styret masse med dette når dere bare har vært sammen i 5 måneder. Jeg tror det virker mot sin hensikt.

Når hun er så gammel som 14 har hun sitt eget liv uansett. Du kan heller kose deg med dette forholdet uten å dra inn henne når hun ikke vil. Og så går det seg kanskje til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du vente en annen oppførsel TS når du har tillatt denne i 12 år? Snakk med datteren din, si han er kommet for å bli fordi han gjør deg godt og om hun vil kaste bort tiden sin på å være sur og ha en dårlig relasjon til deg er det opp til henne men du kommer ikke til å velge han bort.

Anonymkode: 5bf4d...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje være med han minst mulig når du har henne da , hvis hun også er hos sin far ? La det gå litt tid før de er sammen så hun forstår at han ikke skal noe sted . 

Anonymkode: c7505...417

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sett av tid til aktiviteter med bare henne, og med bare kjæresten. Ikke noe vits at de skal bli kjent så immari fort, det vil ta tid. 

Snu litt på det, hvis hun fikk kjæreste, så hadde du vel gitt dem litt tid alene heller enn masse filmkvelder sammen dere tre, og ikke forventet at han var en del av familien det første året? 

Anonymkode: 37730...7de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sett av tid til aktiviteter med bare henne, og med bare kjæresten. Ikke noe vits at de skal bli kjent så immari fort, det vil ta tid. 

Snu litt på det, hvis hun fikk kjæreste, så hadde du vel gitt dem litt tid alene heller enn masse filmkvelder sammen dere tre, og ikke forventet at han var en del av familien det første året? 

Joda . Vi ha jo ting vi bare gjør hver for oss om de så er jeg å dattera eller jeg å kjæresten.  Tanken bak forsøkene med å være med begge to er no mer å presentere de for hverandre og at de skal bli kjent hvertfall litt. Forventer meg ikke at han er en del av familien så fort nei. Jeg er bare veldig ny på koss man får sånt her til å fungere. Å når dattera reagere sånn som hun gjør er jeg bare rådvill over hva man skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje være med han minst mulig når du har henne da , hvis hun også er hos sin far ? La det gå litt tid før de er sammen så hun forstår at han ikke skal noe sted . 

Anonymkode: c7505...417

Hun er ikke så ofte til far sin. Så de gjør de litt vanskeligere. Men ja. Jeg kan jo bare dra å besøke han i en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter 5 mnd trenger ikke han å bruke tid med datteren din.

Kjærester kan dere være uten å involvere henne. Hun skal derimot ikke få bestemme at du er hos han eller at han kommer over til middag og filmkveld med deg. Hun kan selv velge å delta eller ikke.

Hadde også tatt en alvorsprat om at du er bare et menneske og en kvinne. Du ønsker å finne en å dele livet med på sikt og du fortjener å være lykkelig. Og det er trist at datteren din ikke unner deg det, men det får hun altså ikke bestemme.

Anonymkode: 2547c...d23

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jahallo skrev (3 timer siden):

Joda . Vi ha jo ting vi bare gjør hver for oss om de så er jeg å dattera eller jeg å kjæresten.  Tanken bak forsøkene med å være med begge to er no mer å presentere de for hverandre og at de skal bli kjent hvertfall litt. Forventer meg ikke at han er en del av familien så fort nei. Jeg er bare veldig ny på koss man får sånt her til å fungere. Å når dattera reagere sånn som hun gjør er jeg bare rådvill over hva man skal gjøre. 

Give her space. 
Og sett tlf på lydløs når du er med ham (husk å si det til henne). 
Gi det tid. 
Helt normalt å ikke like mammas nye kjæreste, at hun gjør livet vanskelig for ham er et sunnhetstegn- da viser hun følelser heller enn å holde dem inne. 

Antar du ikke er skilsmissebarn, TS? 
Men det kommer til å gå bra. Er han er fin fyr kan han bli en god person for dere begge fremover. 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...