AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Mine arbeidsavklaringspenger går ut om 3 dager. For mange måneder siden spurte jeg NAV hva som skjedde når disse går ut og hva jeg burde gjøre. Da svarte NAV men at jeg ikke trengte å tenke på dette og at det kom nytt vedtak når det nermet seg. Dette tolket jeg som at jeg fikk AAP videre. I dag fikk jeg avslag, og jeg har AAP i tre dager til. Det vil si at jeg som alenemamma, kronisk syk og med et huslån står uten noen penger fra og med neste uke. Hvorfor i hel****e gir NAV meg TRE dager forvarsel på at jeg står på bar bakke uten en krone? Jeg spurte og var bekymret for 4 måneder siden, og det ble ikke satt i gang noe form for tiltak for å vurdere arbeidsevnen min eller noe som helst annet. Har jeg gjort en feil her? Jeg mener NAV kunne gitt meg svar litt tidligere, eller at NAV kunne startet evaluering av uførtrygd når jeg nevnte dette og mine bekymringer om å ende opp nettopp slik- uten en krone på dagen. Anonymkode: 53b1c...a04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Etter min mening har nav vært utydelig. De sa du fikk et vedtak, men de kunne jo sagt at det ikke nødvendigvis var innvilgelse. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om kontakt med veileder. Og sett igjennom referater fra samtaler tidligere. Anonymkode: 75274...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Ubrukelig saksbehandler. Du må kontakte dem i morgen for et hastevedtak!. Enten må du over på annen ordning som Trygd, kvp eller sosial stønad. Krev svar om du er ferdig utredet, så avgjør svaret om du skal videre på tiltak eller søke uføretrygd Anonymkode: 31ef9...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Hva har vedtaket ditt vært under aap? Anonymkode: 21373...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ubrukelig saksbehandler. Du må kontakte dem i morgen for et hastevedtak!. Enten må du over på annen ordning som Trygd, kvp eller sosial stønad. Krev svar om du er ferdig utredet, så avgjør svaret om du skal videre på tiltak eller søke uføretrygd Anonymkode: 31ef9...c60 Nevnte å nemne at siden det er barn involvert, er de pålagt til å følge opp. Om de ikke gjør dette har du krav på fri rettshjelp. Anonymkode: 31ef9...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine arbeidsavklaringspenger går ut om 3 dager. For mange måneder siden spurte jeg NAV hva som skjedde når disse går ut og hva jeg burde gjøre. Da svarte NAV men at jeg ikke trengte å tenke på dette og at det kom nytt vedtak når det nermet seg. Dette tolket jeg som at jeg fikk AAP videre. I dag fikk jeg avslag, og jeg har AAP i tre dager til. Det vil si at jeg som alenemamma, kronisk syk og med et huslån står uten noen penger fra og med neste uke. Hvorfor i hel****e gir NAV meg TRE dager forvarsel på at jeg står på bar bakke uten en krone? Jeg spurte og var bekymret for 4 måneder siden, og det ble ikke satt i gang noe form for tiltak for å vurdere arbeidsevnen min eller noe som helst annet. Har jeg gjort en feil her? Jeg mener NAV kunne gitt meg svar litt tidligere, eller at NAV kunne startet evaluering av uførtrygd når jeg nevnte dette og mine bekymringer om å ende opp nettopp slik- uten en krone på dagen. Anonymkode: 53b1c...a04 Hvis du har hatt 3 år med AAP så må du enten søke om forlengelse eller søke om uføretrygd. Gjerne begge deler. Dette burde veilederen din opplyst om. (Det blir ikke satt i gang uføretrygd fordi du nevner det) Anonymkode: f4d5c...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Dette var rart. Jeg har fått forlenget aap 2 ganger, i 1 år av gangen, med to ulike veiledere. Begge var opptatt av at jeg ikke skulle stå uten inntekt, at vi måtte søke om forlengelse i god tid, og at arbeidsavklaring skulle pågå kontinuerlig og så raskt som mulig. De hadde hele tiden en backup-plan. De hadde aldri satt meg i en slik situasjon, man er jo helt avhengig av veileder i denne prosessen. Så her er det vedkommende som har sviktet. Ta kontakt asap og spør hva dere skal gjøre nå, for du MÅ ha inntekt. Anonymkode: a2a64...48e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Blir for lett å skylde på «nav», du har et ansvar selv også. Anonymkode: 2738b...9f2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir for lett å skylde på «nav», du har et ansvar selv også. Anonymkode: 2738b...9f2 Hva mener du jeg burde ha gjort da, når jeg for fire måneder siden tok kontakt med nav og var bekymret for at AAP gikk ut snart? Jeg spurte om hva jeg måtte gjøre. Jeg spurte om uføretrygd og om denne veien måtte startes på. Når nav sier jeg ikke skal gjøre noe, hva skulle jeg ha gjort da? Anonymkode: 53b1c...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du jeg burde ha gjort da, når jeg for fire måneder siden tok kontakt med nav og var bekymret for at AAP gikk ut snart? Jeg spurte om hva jeg måtte gjøre. Jeg spurte om uføretrygd og om denne veien måtte startes på. Når nav sier jeg ikke skal gjøre noe, hva skulle jeg ha gjort da? Anonymkode: 53b1c...a04 Fikk du det skriftlig? (Ikke meg du siterer) du har selv et selvstendig ansvar for å undersøke. Ja, du fikk dårlige råd, men gjorde du undersøkelser på egenhånd? Anonymkode: 0e41f...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Det spiller ingen rolle om det er NAV som har gjort feil. Straffa er det DU som må ta uansett, fordi du skulle "visst bedre" - tross alt! Det jobber bare inkompetente folk der borte virker det som. Ringer man og spør om noe, og får svar, så IKKE slå deg til ro med det, men forbered deg på at noe er feil og du får skylda i etterkant.... Anonymkode: f5bb4...367 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk du det skriftlig? (Ikke meg du siterer) du har selv et selvstendig ansvar for å undersøke. Ja, du fikk dårlige råd, men gjorde du undersøkelser på egenhånd? Anonymkode: 0e41f...58a Ja, jeg har dette skriftlig. Jeg undesøkte og spurte nav konkret om mye av det jeg hadde funnet av info. Det var vedkommende/veilederen min som hadde hatt mulighet til å få meg på program for kartlegging av arbeidsevne og veien mot evnt uføretrygd som ga med disse svarene. Jeg har ikke mer kunnskap enn dette til å forstå hvilken annen vei jeg skulle gått da. Anonymkode: 53b1c...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Du har et ansvar for å følge opp saken. Om du ønsker uføretrygd er jo legen den rette å prate med som kan får gang på sakene. Skjønner ikke helt om du har vært under arbeidsevneutredning i 3 år eller hva, noe har jo sviktet her og selvsagt skulle NAV gjort en bedre jobb men som alle andre steder der det jobber mennesker så er det jo et variabelt utvalg. Du burde jo har tatt tak i dette for lenge siden for det er jo deg det gjelder 4 måneder er veldig kort tid, 6 måneder hadde vært lovlig seint av deg å ta tak. Man kan ikke bare la humla suse når man er på korttidsløsninger gjennom NAV. Uansett så vil du jo få penger, du må jo bare slenge inn en søknad om sosialstønad og så må du få tak i saksbehandleren din og lege og finne ut hva du skal videre. Anonymkode: 23b14...c1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Hvor lenge har du gått på aap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Du har hatt aap i tre år? Hvis det er tilfelle så blir det ikke forlenget om du ikke er i nærheten av jobb. Da må du søke om en ny periode. Men du skriver avslag, står at "vi avslår søknaden din" eller at perioden din på aap er over? For det er stor forskjell. Du må be om en samtale med veileder. Også må du søke om sosialhjelp i dag. Anonymkode: f94ae...5b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg har dette skriftlig. Jeg undesøkte og spurte nav konkret om mye av det jeg hadde funnet av info. Det var vedkommende/veilederen min som hadde hatt mulighet til å få meg på program for kartlegging av arbeidsevne og veien mot evnt uføretrygd som ga med disse svarene. Jeg har ikke mer kunnskap enn dette til å forstå hvilken annen vei jeg skulle gått da. Anonymkode: 53b1c...a04 Hvis dette er skriftlig og du ellers har hatt ok dialog med veileder, ville jeg ha ringt og opplyst dette med det samme og referere til det som står skrevet i referatene. Hadde søkt ny aap asap. Og så kan du sjekke om du har krav på sosialhjelp hvis du ikke får dekket utgifter videre. Anonymkode: 75274...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Typisk nav. Anonymkode: 57f0f...793 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk nav. Anonymkode: 57f0f...793 Nei, tvert imot, særdeles utypisk av NAV, faktisk. Anonymkode: f3277...e2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Men hva er begrunnelsen for avslaget? Det har jo mye å si. Anonymkode: f012e...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Lurer også på hva som faktisk står i avslaget? Når en AAP-sak nærmer seg slutten, skal veileder alltid vurdere om saken kan forlenges eller ikke (må enten være nært jobb eller i utdanning). Hvis den ikke kan forlenges, skal veileder gi beskjed om at du må søke på nytt. Da får man først vedtak om at den gamle saken er avsluttet, og så får man etter hvert innvilgelse av ny søknad. Anonymkode: 7ebc9...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå