AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg vurderer å bytte jobb, men kommer da til å gå vesentlig ned i lønn. Jeg vet at man skatter en del mer ved høyere inntekt, og lurer derfor på: Hva er din årslønn, og hva får du utbetalt i måneden etter skatt? Hva jobber du med? Nå jobber jeg som leder, har årslønn på 790 000 og får utbetalt ca 43 000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 420d3...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eureka! Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden I stedet for å sammenligne svar du får her, som vil være helt tilfeldig også etter hvor mye lån folk har, så kan du logge inn på skatteetaten, legge inn den nye lønna du vil få, og ellers alt av beregning på deg som allerede ligger inne.. og så ser du hvor mye de beregner at du skal betale i skatt. Trykk på prosent beregning, så ser du akkurat sum du skal betale. Da har du også egen netto mnd lønn 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Ikke for å være slem, men vet du om denne? https://skattekalkulator.formueinntekt.skatt.skatteetaten.no/skattekalkulator/skatteplikt Da kan du jo legge inn tallene dine og få vite eksakt hva du får utbetalt. Bare et tips 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vurderer å bytte jobb, men kommer da til å gå vesentlig ned i lønn. Jeg vet at man skatter en del mer ved høyere inntekt, og lurer derfor på: Hva er din årslønn, og hva får du utbetalt i måneden etter skatt? Hva jobber du med? Nå jobber jeg som leder, har årslønn på 790 000 og får utbetalt ca 43 000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 420d3...da9 Da har du vel sabla mye formue, for allerede ved ca 645.000 brutto (som faktisk er medianlønna for 2024 - tallene ble publisert tidligere i dag) så er standardtrekket på ca 162.500 og da skal man ha MINST 40.000 utbetalt som utgangspunkt før man begynner å drive med rentefradrag og andre ting som gir fratrekk. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/3798-skatteberegning-2025 Din skatt skal være 220.380 kroner hvis du tjener 790.000 brutto. Det betyr 570.000 kr NETTO, som betyr at du bør ha 47.500 kr utbetalt per måned som et minimum. Så det er nok en hel haug med formue du har, og ingen renter å trekke. Anonymkode: 48485...f15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer å bytte jobb, men kommer da til å gå vesentlig ned i lønn. Jeg vet at man skatter en del mer ved høyere inntekt, og lurer derfor på: Hva er din årslønn, og hva får du utbetalt i måneden etter skatt? Hva jobber du med? Nå jobber jeg som leder, har årslønn på 790 000 og får utbetalt ca 43 000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 420d3...da9 Årslønn på 760', utbetalt rundt 42-43' i mnd. Jobber med IT-utvikling. Anonymkode: d3497...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Årslønn på 760', utbetalt rundt 42-43' i mnd. Jobber med IT-utvikling. Anonymkode: d3497...0a0 Og ja, det er da uten lån, med formue, og uten å ta med at jeg som oftest får noen tusen tilbake på skatten (leste noen innlegg i tråden ). Anonymkode: d3497...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Årslønn på 720.000, har utbetalt 43446,- pr. måned Anonymkode: 04fc5...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #8 Del Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da har du vel sabla mye formue, for allerede ved ca 645.000 brutto (som faktisk er medianlønna for 2024 - tallene ble publisert tidligere i dag) så er standardtrekket på ca 162.500 og da skal man ha MINST 40.000 utbetalt som utgangspunkt før man begynner å drive med rentefradrag og andre ting som gir fratrekk. https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/3798-skatteberegning-2025 Din skatt skal være 220.380 kroner hvis du tjener 790.000 brutto. Det betyr 570.000 kr NETTO, som betyr at du bør ha 47.500 kr utbetalt per måned som et minimum. Så det er nok en hel haug med formue du har, og ingen renter å trekke. Anonymkode: 48485...f15 Du har kanskje ikke tatt høyde for at vi betaler skatt i 10,5 måneder, ikke 12? brutto mndlønn er ca 65 800, skatt i en normalmnd er (220 380/10,5) ca 21 000. Det gir ca 44 800 i mnd for de fleste mnd. Ikke så langt unna det ts forteller, er vel noen fradrag i bildet. Anonymkode: e6169...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå