Gå til innhold

Kjøpe morsdag kake til eks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpe morsdag kake til eks som ikke gjorde noe til meg på farsdagen eller ikke kjøpte bursdagsgave? Vet at man skal sikkert ikke synke så lavt å være så hard imot moren til ungene dine men hva mener dere? 

Anonymkode: 6e257...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri fått morsdagskake av min eks etter vi gikk fra hverandre. Ikke mens vi var gift heller forsåvidt. 

For min del ville det vært rart. 

Anonymkode: 3275c...991

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri fått morsdagskake av min eks etter vi gikk fra hverandre. Ikke mens vi var gift heller forsåvidt. 

For min del ville det vært rart. 

Anonymkode: 3275c...991

det er vel fra ungene og ikke fra eksen? 

Anonymkode: 9407c...99d

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjøpe morsdag kake til eks som ikke gjorde noe til meg på farsdagen eller ikke kjøpte bursdagsgave? Vet at man skal sikkert ikke synke så lavt å være så hard imot moren til ungene dine men hva mener dere? 

jeg og min eks har hjulpet barna med mors/farsdags gaver hele veien.. 

Anonymkode: 9407c...99d

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hvor gammel er barna f.eks. Er de gamle nok til å gjøre noe spesielt selv, er det rart. Men er de så små at det er normalt at far gjør det på vegne av barna, synes jeg det er på sin plass. Få barna til å lage kort, kjøpe en blomst eller kake på deres vegne. Det ville jeg gjort, enten vi var sammen eller ikke. Hun er tross alt mor til dine barn. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er jo stort av deg å velge å være raus, men også forståelig om du ikke gjør det. Her sørget jeg for farsdag gave lenge til far fra vår sønn uten å få noe på morsdag. Så motsatt her på en måte. Gradvis sluttet jeg med det særlig fordi det var et par episoder hvor sønnen min la mye i det og ikke fikk den responsen han ønsker fra far. Er vell en mild måte å si det på. Men en bra ting er at sønnen min (i dag voksen) husker det at vi ordnet noe til pappa, husker min positive del av det. Selv i pappa ikke sørget for morsdag gave så ga sønnen min meg tegninger etc fra seg når han igjen hadde mamma uke. Nå er det morsdag på søndag og sønnen min han vet jeg har ordnet gave til meg, skal bruke tid med meg på søndag og jeg, jeg har selvsagt ordnet en ting til min mor sendt i posten ☺️

Rausheten du gir vil kansje komme tilbake slik for deg også fra ditt barn? For om du tenker på det slik at du gjør det for barnet sin skyld ikke xn blir det kansje anderledes? 

Det er det fine når barna er voksne all kjærligheten man har lagt inn gjennom år begynner å komme tilbake ❤️

Om kake blir for mye (det syns jeg er meget raust men heier på det) hjelp barnet med ett kort og feks en liten ting fra normal etc. Ett eller annet da har du vært der for barnet, sett kjærlighet fokuset der ☺️👍

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ungene i en alder hvor dette er viktig for dem og de trenger hjelp til å ordne det? I så fall er det en fin ting å gjøre - først og fremst for ungenes skyld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette komet vel an på hvordan forholdet mellom deg og eksen er? Og om hva barna er i stand til.

Eksempelvis har jeg og ungene samarbeidet om en liten oppmerksomhet på morsdag. Dette er viktig for mine barn (særlig den yngste) og da er det selvfølgelig noe jeg bidrar med. Videre må jeg si at vi ikke har noen konflikt og bruddet var så pent som en skilsmisse kan bli (velger jeg å tro).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kake til din egen mor om hun er i livet og i nærheten.

Anonymkode: bb48c...aeb

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fasit på det. Du må bare kjenne etter selv.

Pleide dere markere morsdagen mens dere var sammen? Hvor gamle er barna? Hva er intensjonen din?

Anonymkode: 9e202...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri noe av min eks, men brukte å kjøpe til han. Kjøper enda noe til han sammen med barna, ikke noe dyrt altså men typ ett kort og en eske sjokolade eller noe. Kake er jo også helt innafor. 

Anonymkode: 5eff3...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis ungene ber om det, så gjør du det. 

Anonymkode: 3e284...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du hun vil ha kake, da? Folk flest vil da vel ikke det?

Anonymkode: cb201...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eksen din er moren din så. En gir ikke ektefeller mors- eller farsdagsgaver. Eks eller ikke.

Anonymkode: c6410...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du det? Det er da ikke din mor

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (3 timer siden):

Er ungene i en alder hvor dette er viktig for dem og de trenger hjelp til å ordne det? I så fall er det en fin ting å gjøre - først og fremst for ungenes skyld. 

Da kan man hjelpe de å skrive et fint kort. En kake man kjøper skjønner man jo at ikke er noe barna står bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper jo isåfall på vegne av ungene, så de kan komme med kake til mor, og ikke deg selv. 

Spørs alt etter forholdet dere i mellom også, er ho av typen som freser bare ho ser deg, så hadde jeg glatt droppet den gesten. 

Anonymkode: c833a...081

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er fra ungene? Og at de ikke har en stefar som kan hjelpe dem å kjøpe?

Anonymkode: 50497...097

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...