AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Tenker jeg spør her, før jeg eventuelt dummer meg ut hos fastlegen. Kan jeg be fastlegen se over en del av føflekkene jeg har, selv om jeg ikke er direkte bekymret for noen av dem? Eller er det først med konkret mistanke det er naturlig å gjøre det? Treffer innenfor risikogruppen for utvikling av føflekkreft på flere punkter, og med rundt 80 føflekker bare på armene er det vanskelig å følge med på alle. Anonymkode: fd5b1...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Ja, det er lurt. Men da ville jeg heller anbefalt en hudlege 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hudlege. De skjekket mye bedre en lege. Br om henvisning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Ja det kan du, du dummer deg ikke ut. Anonymkode: 83b76...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Hvis du har noen spredd rundt er det bra å være i forkant og få en liten oversikt. Anonymkode: 558bb...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har et par ganger vært hos bedriftslege for årlig helsekontroll hvor legen har spurt om de kan ta et titt på føflekkene på overkroppen min, uten at jeg har nevnt noe om det. Så jeg tror ikke du bør være redd for å spørre om det. Anonymkode: 3bed9...665 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Gode leger ser raskt om det er noe de trenger å ta prøve av for å sende til analyse. Alltid sjekk ved bekymring, tar ikke lang tid å sjekke for et trenet øye. Anonymkode: fa2e9...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Du kan også stikke innom Boots apotek som har føflekkscanner. https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Nooni skrev (2 minutter siden): Du kan også stikke innom Boots apotek som har føflekkscanner. https://www.boots.no/helsetjenester/foflekkskanning Da kan du like godt bestille time hos hudlege. Om de finner noe må du til hudlege og ta det bort. Jeg har vært 2 ganger hos hudlege og skjekket alle føflekken mine Første gang måtte jeg tilbake etter 6 mnd for å sjekke 5 føflekker Nå hadde jeg ingen Hudlege tar bilder først manuelt med stort glass eller hvit det er. Og så tar de super bilder av føflekker som de sammenligne om 6 mnd om de er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har noen spredd rundt er det bra å være i forkant og få en liten oversikt. Anonymkode: 558bb...651 Har forsøkt å få oversikt, men har langt over 100 føflekker, kanskje over 200 også, i tillegg får jeg stadig nye, derfor vanskelig å følge med på dem. Anonymkode: fd5b1...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har forsøkt å få oversikt, men har langt over 100 føflekker, kanskje over 200 også, i tillegg får jeg stadig nye, derfor vanskelig å følge med på dem. Anonymkode: fd5b1...27b Det var mange…. Hudlege asap. Anonymkode: d28be...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det var mange…. Hudlege asap. Anonymkode: d28be...eff Hudlege har sett på flere for noen år siden, hadde mange da også, og antallet alene var ifølge legen jeg var hos ikke noe grunn til bekymring. Forsto det slik at noen bare har mange. ts Anonymkode: fd5b1...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Boots apotek har en sørvis på føflekker og scanning, men jeg syns det var dyrt. Pris for skanning av første føflekk 399,- Pris per føflekk etter første skann. 199,- Det kan ryke mange penger for oss som har mange flekker. Er det like dyrt hos fastlege? Anonymkode: 558bb...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har vært og sjekket alle mine hos hudlege på Volvat noen ganger, og har da også fått fjernet noen i samme slengen (ikke pga kreftfare, mer hvis de har klødd/stått mye ut etc) - og mener jeg har betalt rundt 2-3000 for det totalt. Anonymkode: c5875...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #15 Del Skrevet 11 minutter siden En arbeidskollega med svært lys hud og veldig mange føflekker, er årlig hos (offentlig) hudlege for å se over alle føflekkene. Hun har ikke hatt kreft, men har på hudlegens oppfordring fjernet og analysert noen av dem. Disse var ikke føflekker hun var bekymret for på forhånd. Anonymkode: f2c29...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå