AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:07 #1 Del Skrevet torsdag kl 10:07 Er ute etter erfaringer, både positive og negative! Prismessig sånn ca midt på treet. Heller mot Wonderland eller North Beds. Vanskelig å finne noe infor om North Beds på nett, så takknemlig for å høre om erfaringer hvis noen har ☺️ Anonymkode: 28967...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:47 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:47 Jeg er veldig fornøyd med Jensen. Neste gang kan det være jeg tester ut Wonderland, tenker da på K10/Opus Anonymkode: b1bc5...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:13 #3 Del Skrevet torsdag kl 12:13 Jeg er veldig fornøyd med North beds, har en eldre utgave av Lofoten da. Forrige modell. Eneste leverandør som har fast nok seng for meg uten at den er hard. Altså nok støtte. Anonymkode: f5330...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:36 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:36 Takk for svar!:) Noen flere? 🙏 Anonymkode: 28967...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:20 #5 Del Skrevet fredag kl 10:20 Hva slags komfort er det du liker da, TS? Har du noen ryggplager, vondter som er viktig å ta hensyn til? Hva er "midt på treet" i pris for deg; 20 - 30 000? Anonymkode: b1bc5...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:48 #6 Del Skrevet fredag kl 16:48 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva slags komfort er det du liker da, TS? Har du noen ryggplager, vondter som er viktig å ta hensyn til? Hva er "midt på treet" i pris for deg; 20 - 30 000? Anonymkode: b1bc5...ace Liker ikke å ligge for mykt, trenger støtte. Vondter i nakken.. Midt på treet for meg er rundt 15-20 000 🫣 Er jo litt tilbud nå, så da håpet jeg å kunne finne en i den prisklassen TS Anonymkode: 28967...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:52 #7 Del Skrevet fredag kl 17:52 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Liker ikke å ligge for mykt, trenger støtte. Vondter i nakken.. Midt på treet for meg er rundt 15-20 000 🫣 Er jo litt tilbud nå, så da håpet jeg å kunne finne en i den prisklassen TS Anonymkode: 28967...ec8 Tilbudene går ut nå i helgen/rett over helgen, så du må være rask. Foreslår Wonderland VIP https://www.bohus.no/seng/kontinentalseng/150x200/vip-kontinentalseng-150x200-16 Eller Wonderland k6 https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/wonderlandr-k6-kontinentalseng-150x200-cm-360375030 Fra Jensen foreslår jeg Opal https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/ Skeidar har Wonderland SL6 som jeg tror tilsvarer K6 til billigere penge. Fra Svane foreslår jeg Nobel https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/kontinentalseng/svaner-nobel-plus-kontinentalseng-180x200-cm-356704010 Jeg har tilsvarende (men ikke like god) til gjesteseng, og den gir utrolig god støtte. Litt hardere å legge seg i enn de andre. For Wonderland og Jensen, velg fast madrass. For vondter og ekstra avlastning, prøv Jensen Opal med sleep 3 overmadrass (latex). Liten ekstrakostnad, men verdt det (syns jeg). Overmadrassene til Jensen har en fastere og en mykere side. Alle har forskjellige preferanser, men jeg rangerer Wonderland K6/SL6 som dårligst, og Jensen Opal som best. Men det kommer helt an på hva du selv liker Vær obs på hodepute, den spiller også en stor rolle i vondter i nakke og rygg. Anonymkode: b1bc5...ace 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsa Skrevet fredag kl 20:49 #8 Del Skrevet fredag kl 20:49 (endret) Tusen takk for mange fine tips! Jensen hadde jeg før, og var veldig fornøyd! Så jo veldig gode ut de du linka til, men ser jeg har veldig dårlig tid nå.. Har du noe erfaring eller mening og Geiranger modellen fra North Beds? Prøvde den i dag og likte den.. Men ser jo at den ikke har noe ekstra avlastning for skuldre/nakke som de du har linket til 😕 TS Endret fredag kl 20:51 av Vipsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:52 #9 Del Skrevet fredag kl 20:52 Ikke kjøpt ny seng siden 1999. "Sov godt collection", står det på madrassen. Fornøyd med den, og ingen planer om å bytte. Anonymkode: 21010...7e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:56 #10 Del Skrevet fredag kl 20:56 Selv har jeg alltid hatt Jensen (den vi har nå heter Amabassadør) og har vært fornøyd. Det ene barnet mitt har en Wonderland Synfoni og det andre barnet har Jensen First. Jeg liker Jensen madrassen best, men det er jo en smakssak. Anbefaler å teste før dere bestemmer dere. Anonymkode: c6f4f...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:08 #11 Del Skrevet fredag kl 21:08 Vipsa skrev (13 minutter siden): Tusen takk for mange fine tips! Jensen hadde jeg før, og var veldig fornøyd! Så jo veldig gode ut de du linka til, men ser jeg har veldig dårlig tid nå.. Har du noe erfaring eller mening og Geiranger modellen fra North Beds? Prøvde den i dag og likte den.. Men ser jo at den ikke har noe ekstra avlastning for skuldre/nakke som de du har linket til 😕 TS Har ingen erfaring med North beds, så jeg aner ikke. Leser at den har kortere fjærer og tykkere overmadrass, jeg liker det kanskje mer motsatt. Kan godt være den er helt super altså, du må nesten kjenne etter selv. Når du prøver sengene, ta av deg ytterklær, og legg deg ordentlig til rette. På siden, på ryggen. Ikke i 2 minutter, men bli liggende en stund. Ja du har dårlig tid! Skeidar sitt salg går ut tirsdag 11/2, Møbelringen går ut i helgen. Bare å sette av formiddagen i morgen Har du Skeidar og Møbelringen i nærheten av hverandre, så det er lett å komme seg hit og dit? Anonymkode: b1bc5...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:12 #12 Del Skrevet fredag kl 21:12 Kjøpte Jensen i fjor, hadde Svane før det. Veldig fornøyd med begge sengene, ga rundt 50000,- Anonymkode: f976f...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:18 #13 Del Skrevet fredag kl 21:18 Kjøpte fra danske Bedre Nøtterøy. Er veldig fornøyd. Anonymkode: 4f38e...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:19 #14 Del Skrevet fredag kl 21:19 Vipsa skrev (20 minutter siden): Tusen takk for mange fine tips! Jensen hadde jeg før, og var veldig fornøyd! Så jo veldig gode ut de du linka til, men ser jeg har veldig dårlig tid nå.. Har du noe erfaring eller mening og Geiranger modellen fra North Beds? Prøvde den i dag og likte den.. Men ser jo at den ikke har noe ekstra avlastning for skuldre/nakke som de du har linket til 😕 TS Jeg kan jo si litt om fordelene med de jeg har foreslått: Jensen Opal har en fastere og en mykere side på madrassen. Noen mener det er ulempe, for meg har det vært positivt. Med sleep 3 latex overmadrass, får du utrolig god støtte. Prøv i butikken med både sleep 2 og sleep 3 (butikkansatte hjelper deg). Latex overmadrass i Jensen er tykkere/fastere og mer avlastende enn den latex overmadrassen som hører til Wonderland sengen jeg linket til. Wonderland har regulerbar hoftesone med skyvere under sengen som gjør at du kan regulere fastheten ytterligere. Svane har duo system med en mykere og en fastere side på madrassen. I tillegg kan du endre fasthet ved å vende på undermadrassen. Du kan lese her https://www.svanebeds.com/nb-no/produktoversikt/kontinentalsenger/svane-nobel Så med andre ord så er disse sengene litt mer avansert enn Geiranger-modellen, med mer muligheter for justeringer. Hvis jeg skulle kjøpt ny seng for rundt 20 000 kr akkurat nå, så hadde jeg personlig enten gått for Jensen Opal i fast, eller Svane Nobel (har også vondter). Men seng er personlig, du må kjenne etter selv Anonymkode: b1bc5...ace 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsa Skrevet fredag kl 21:21 #15 Del Skrevet fredag kl 21:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ingen erfaring med North beds, så jeg aner ikke. Leser at den har kortere fjærer og tykkere overmadrass, jeg liker det kanskje mer motsatt. Kan godt være den er helt super altså, du må nesten kjenne etter selv. Når du prøver sengene, ta av deg ytterklær, og legg deg ordentlig til rette. På siden, på ryggen. Ikke i 2 minutter, men bli liggende en stund. Ja du har dårlig tid! Skeidar sitt salg går ut tirsdag 11/2, Møbelringen går ut i helgen. Bare å sette av formiddagen i morgen Har du Skeidar og Møbelringen i nærheten av hverandre, så det er lett å komme seg hit og dit? Anonymkode: b1bc5...ace Har prøvd flere i det siste, jeg synes det er vanskelig å skille de fleste fra hverandre for å være ærlig! Finnes jo omtrent ikke tester, modellnavn endres osv.. Men likte den fra North Beds - hadde bare vært himla greit om andre hadde erfaringer med den over tid 😅 Er desverre et stykke unna og har egentlig ikke mulighet til å dra i morgen 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsa Skrevet fredag kl 21:23 #16 Del Skrevet fredag kl 21:23 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøpte fra danske Bedre Nøtterøy. Er veldig fornøyd. Anonymkode: 4f38e...178 Bedre Nætter? Kikka litt på den sida faktisk ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsa Skrevet fredag kl 21:26 #17 Del Skrevet fredag kl 21:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan jo si litt om fordelene med de jeg har foreslått: Jensen Opal har en fastere og en mykere side på madrassen. Noen mener det er ulempe, for meg har det vært positivt. Med sleep 3 latex overmadrass, får du utrolig god støtte. Prøv i butikken med både sleep 2 og sleep 3 (butikkansatte hjelper deg). Latex overmadrass i Jensen er tykkere/fastere og mer avlastende enn den latex overmadrassen som hører til Wonderland sengen jeg linket til. Wonderland har regulerbar hoftesone med skyvere under sengen som gjør at du kan regulere fastheten ytterligere. Svane har duo system med en mykere og en fastere side på madrassen. I tillegg kan du endre fasthet ved å vende på undermadrassen. Du kan lese her https://www.svanebeds.com/nb-no/produktoversikt/kontinentalsenger/svane-nobel Så med andre ord så er disse sengene litt mer avansert enn Geiranger-modellen, med mer muligheter for justeringer. Hvis jeg skulle kjøpt ny seng for rundt 20 000 kr akkurat nå, så hadde jeg personlig enten gått for Jensen Opal i fast, eller Svane Nobel (har også vondter). Men seng er personlig, du må kjenne etter selv Anonymkode: b1bc5...ace Takk som svarer så utfyllende 🙏 Det er jammen mye å sette seg inn i, at det skal være så mye forkjellige senger 🫣 Veldig typisk at salget er over nå og jeg må bestemme meg i morgen! Men lærte masse nå, så spørs hva jeg skal lande på da 🤓😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:40 #18 Del Skrevet fredag kl 21:40 Vipsa skrev (11 minutter siden): Har prøvd flere i det siste, jeg synes det er vanskelig å skille de fleste fra hverandre for å være ærlig! Finnes jo omtrent ikke tester, modellnavn endres osv.. Men likte den fra North Beds - hadde bare vært himla greit om andre hadde erfaringer med den over tid 😅 Er desverre et stykke unna og har egentlig ikke mulighet til å dra i morgen 😝 Sengetester er håpløst, for det å kjøpe seng er ekstremt personlig. Da må du enten ta en sjans på North Beds, eller så må du vente til mandag og teste sengene på Skeidar i stedet. Jeg klarer ikke skjønne at du ikke skulle like Jensen Opal i hvert fall, men jeg kan jo selvsagt ikke garantere noe Anonymkode: b1bc5...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:45 #19 Del Skrevet fredag kl 21:45 Vipsa skrev (14 minutter siden): Takk som svarer så utfyllende 🙏 Det er jammen mye å sette seg inn i, at det skal være så mye forkjellige senger 🫣 Veldig typisk at salget er over nå og jeg må bestemme meg i morgen! Men lærte masse nå, så spørs hva jeg skal lande på da 🤓😂 Bare hyggelig! Som sagt er hodeputa like viktig å ha riktig, både i forhold til støtte og høyde. Jeg har Jensen Tempsmart hodepute hvor man kan ta ut fyll ettersom hvilken høyde man ønsker på puta - og putte tilbake igjen senere (oppbevares i trekket som følger med). Helt genialt. Du må ikke bestemme deg i morgen, annet enn at du må bestemme deg for North Beds eller Svane Nobel hvis du vil ha en av dem. De andre kan du vente med til over helgen. Men får du til å ta ei ny runde i morgen, så er det nok lurt. Er mye penger, å kjøpe seng skal man bruke litt tif på Anonymkode: b1bc5...ace 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #20 Del Skrevet fredag kl 21:51 https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/premium-12-kontinentalseng/?srsltid=AfmBOooulsrJyvT2-KSbKbKgbG4pPd7hnDFo4WwayZrnkTJe_BqpqEYv superfornøyd med memoryfoam. Man blir overrasket første gang man legger seg ned fordi det kjennes hardt ut med en gang, men så synker hoften og skuldra lett ned i madrassen når man ligger på siden og man får plutselig ingen vondter noe sted når man sover fordi det er så avlastende. Anonymkode: 55f65...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå