AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #41 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Helt uenig, de fleste barnehager strekker seg langt, og lengre enn langt for å klare å holde åpent.b Anonymkode: e42fd...efc Nettop og det betyr at det ikke nødvendigvis er forsvarlig , men det er visst ikke så viktig for enkelte foreldre Anonymkode: 219bf...b0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #42 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 Hvorfor blander du deg? Det er barnehagen som må ta den praten med naboen, du kan fokusere på deg selv. Anonymkode: 2d70a...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bedre at de holder stengt neste gang, så får alle holde seg hjemme fra jobb.. 👌 Anonymkode: 424ef...9cd Vel ja, egentlig. Det er en villet politikk i Norge at begge foreldre skal være i arbeid og at alle barn skal i barnehage, uten at det samtidig følger med bevilgninger og vilkår til at god nok bemanning sikres både i dag og i fremtiden. Om barnehagene ofte nok må stenge pga uforsvarlig bemanning, er dette et avvik som skaper bølger og blir tatt mer på alvor oppover i systemet, enn om det halter og går ved hjelp av velvillige foreldre. Når barn holdes hjemme på tross av at foreldrene egentlig har behov for plassen, fremstår det som at bemanningsbehovet er mindre enn det i realiteten er. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #44 Del Skrevet 6 timer siden Jeg hadde ikke tatt fri for å spare budsjettet til kommunen. Herlighet. Dessuten. Hvis barnehagen kan drives slik, så får de ikke mer penger. Foreldrene blir ufrivillig medavhengige hvis de må dekke over kommunens skjevprioritering Anonymkode: f611c...109 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden Om kommunen ikke klarer å drifte lovpålagte tjenester, skal det selvfølgelig ikke kamufleres ved å hive ulempene over på privatpersoner. Det er ikke det spor vanskelig å finne gode vikarer om man betaler dem det de synes ulempene ved jobben er verdt. Ulempene vil selvsagt vurderes større om kommunen sparer seg til fant ved for dårlig grunnbemanning. ...og du må seriøst slutte å slarve om naboen. Æsj. Anonymkode: b68d5...b7f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bedre at de holder stengt neste gang, så får alle holde seg hjemme fra jobb.. 👌 Anonymkode: 424ef...9cd Faktisk mye bedre på sikt - det synliggjør problemet og øker presset på kommune/eier om å finne en løsning, heller enn å skjule det ved å dytte det over på den enkelte forelder. Så lenge barnehagen klarer å holde åpent, kan man hevde at "det går jo"; en stengt barnehage er vanskeligere å bortforklare. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #47 Del Skrevet 6 timer siden Det er hårreisende at barnehagene har så lite bemanning at dersom 2-3 blir syke så blir de underbemannet... Staten har absolutt råd til betale for å ha flere på jobb slik at man ikke blir så sårbare. De kan ikke akkurat bli negativt at det av og til er "for mange" voksne per barn. Blir kvalm når vi sender 145 milliarder til Ukraina, men ikke gir norske barn (og ansatte) OK vilkår i barnehagen. Anonymkode: 433c4...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #48 Del Skrevet 6 timer siden Daria skrev (53 minutter siden): Er poenget med tråden at du vil ha applaus og anerkjennelse for at du er et bedre menneske enn naboen? Kanskje har han grunner du ikke vet om, kanskje er han korttenkt eller egoistisk - du er dømmende og selvtilfreds, det er strengt tatt ikke så mye bedre. Hvis hans valg er et problem for barnehagen, er det deres oppgave å følge det opp og påtale det, ikke din. Jeg hadde lett tatt imot å bli stemplet som både dømmende og selvtilfreds, så lenge jeg vet at jeg prioriterer barnet mitt ved å holde det hjemme. Og jo, det er klart at det er mye bedre 🤣 Anonymkode: f2e55...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #49 Del Skrevet 6 timer siden Enkelte mennesker er så dumme at de ikke skjønner det selv. TS, som fortvilet og forgjeves prøver å forsvare seg, er kroneksempelet på det. Tror ikke det nytter med noe mer forklaring fra andre her. Det preller av som fornuft på en vaksinemotstander. Anonymkode: 4b5e7...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #50 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om kommunen ikke klarer å drifte lovpålagte tjenester, skal det selvfølgelig ikke kamufleres ved å hive ulempene over på privatpersoner. Det er ikke det spor vanskelig å finne gode vikarer om man betaler dem det de synes ulempene ved jobben er verdt. Ulempene vil selvsagt vurderes større om kommunen sparer seg til fant ved for dårlig grunnbemanning. ...og du må seriøst slutte å slarve om naboen. Æsj. Anonymkode: b68d5...b7f Jo det er skikkelig vanskelig å finne vikarer, selv ikke vikarbyråer har nok vikarer nå Anonymkode: 219bf...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #51 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det er skikkelig vanskelig å finne vikarer, selv ikke vikarbyråer har nok vikarer nå Anonymkode: 219bf...b0e Det er jo fordi lønna er for lav. Her blir søpla tømt selv om det er stadig minus 20 og storm. Renovasjon får arbeidere, fordi lønna er god. Så nei, dette handler kun om prioritering. Anonymkode: f611c...109 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #52 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo fordi lønna er for lav. Her blir søpla tømt selv om det er stadig minus 20 og storm. Renovasjon får arbeidere, fordi lønna er god. Så nei, dette handler kun om prioritering. Anonymkode: f611c...109 Nei det er ikke bare derfor, det er fordi det er mye sykdom ! Anonymkode: 219bf...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SeBraHaHa Skrevet 6 timer siden #53 Del Skrevet 6 timer siden Sånn vil det alltid være. Det vil alltid være hundeeiere som ikke plukker opp driten. Det vil alltid være de bakerste i køen i mathandelen som går foran ved nyåpning av kasse. Det vil alltid være noen som sender barna sine i bhg, om det så er juleferie, pandemi, eller lavt bemanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #54 Del Skrevet 6 timer siden Alle må få velge selv. Man betaler for barnehage. Kanskje de drev på med oppussing og vil ha det fort ferdig så de slipper å la alt stå på halv åtte unødig lenge med barn i hus. Man har uansett betalt for barnehageplassen så man har rett å sende de. Og eventuelt ta støyten hvis barnehagen må stenges likevel. Jeg synes nesten det er mer spesielt å nesten forvente at andre skal gjøre som deg med å ta ut avspasering og ulønnet. Altså jeg hadde ikke gått med på å tapt inntekt eller brukt avspasering. Den tiden ville jeg spart i forbindelse med planleggingsdager eller annet det trengs avspasering til. Anonymkode: b78de...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6 timer siden #55 Del Skrevet 6 timer siden Det finnes mange ugreie folk her i verden. TS er en av dem som skinnhellig retter kritikk i FEIL retning. Fordømmende og kunnskapsløs. Kom deg av pidestallen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #56 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo det er skikkelig vanskelig å finne vikarer, selv ikke vikarbyråer har nok vikarer nå Anonymkode: 219bf...b0e Du må nesten lese alt jeg skriver hvis det skal ha noe for seg å svare på det. Forstod du ikke delen med at det er lett å finne vikarer bare man betaler det det krever? Det er slik et fritt marked, i dette tilfellet arbeidsmarkedet, fungerer. Anonymkode: b68d5...b7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #57 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg hadde ikke tatt fri for å spare budsjettet til kommunen. Herlighet. Dessuten. Hvis barnehagen kan drives slik, så får de ikke mer penger. Foreldrene blir ufrivillig medavhengige hvis de må dekke over kommunens skjevprioritering Anonymkode: f611c...109 Interresant perspektiv. Hadde det da vært bedre om barnehagen stengte helt, for å sende signaler oppover i systemet? Anonymkode: e42fd...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #58 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Om kommunen ikke klarer å drifte lovpålagte tjenester, skal det selvfølgelig ikke kamufleres ved å hive ulempene over på privatpersoner. Det er ikke det spor vanskelig å finne gode vikarer om man betaler dem det de synes ulempene ved jobben er verdt. Ulempene vil selvsagt vurderes større om kommunen sparer seg til fant ved for dårlig grunnbemanning. ...og du må seriøst slutte å slarve om naboen. Æsj. Anonymkode: b68d5...b7f Ikke enig, det er ikke dårlig lønn som holder vikarene unna, det er arbeidsvilkårene. Anonymkode: e42fd...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 6 timer siden #59 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedre at de holder stengt neste gang, så får alle holde seg hjemme fra jobb.. 👌 Anonymkode: 424ef...9cd Nei, men det er bedre at de som har mulighet til å ha barna noe mer hjemme har barna noe mer hjemme, slik at de som av åpenbare eller mindre åpenbare grunner må benytte barnehagen kan gjøre det. Det aller beste er om kommunene og barnehagene sørger for å ha nok folk på jobb. Dette er en politisk og administrativ prioritering som man kan løse om man vil, uten å belaste den sårbare parten, som er foreldrene som er avhengig av en barnehageplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6 timer siden #60 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 Ikke naboen sitt problem eller foreldre generelt at barnehagen ikke har nok folk. Da burde de som holder hjemme fått avslag i pris på hva de betaler for oppholdet i barnehagen, når de blir tvunget til å holde unger hjemme pga noe som er barnehagens issues 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå