AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kålrota Skrevet 5 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 5 timer siden Ta ansvar for deg selv og ikke legg deg opp i hva naboen gjør. Det kan være grunner du ikke vet om eller naboen kan være en kødd. Uansett har ikke du noe med det. 35 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Skjønner at det er irriterende, men det eneste du får ut av denne irritasjonen er at det koster deg energi. Kos deg med barnet og tenk på det som en ekstra fridag, så får naboen drive på med sitt 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 Det er vel ofte de som kan , som velger å ikke ha de hjemme, de som jobber derimot gjør det meste for å fikse fri eller kortere dager. Det er min erfaring . Mest sannsynlig vil du kun få svar som ikke din sak og slutt å bry deg og det kan være grunner til at bla bla bla… Anonymkode: 219bf...b0e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Kålrota skrev (4 minutter siden): Ta ansvar for deg selv og ikke legg deg opp i hva naboen gjør. Det kan være grunner du ikke vet om eller naboen kan være en kødd. Uansett har ikke du noe med det. Tja man har vel det om bhg faktisk må stenge fordi de ikke er nok folk og de som må på jobb da plutselig må være hjemme. Lov å tenke på andre enn seg selv innimellom Anonymkode: 219bf...b0e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Noen folk er kjipe og egoistiske. Det er vel ikke noe nytt. Anonymkode: d51f9...cd1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Mann betaler for en tjeneste, er faktisk bhg som bør gå i seg selv. For meg virker det som det har blitt en hvile putte ved at de sender ut å sier lite bemanning og forelderen holder dermed hjemme. En at bhg og kommune faktisk har nok folk. Bør vel heller passe på deg selv og. For hva vet du om denne personen har noe de ska gjøre og barne ikke kan være med på, evnt nettkurs osv som må leveres inn. Vet og om enkelte o offshore har og jobb når de er hjemme 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Det er åpenbart noen som tenker at jeg betaler for tilbudet og har rett til å sende mitt barn. Det har de forsåvidt rett i, det er barnehagens ansvar å sørge for bemanning. Men i realiteten, om man ikke har klart å sette inn vikarer, barnehagen er underbemannet og barnet ditt mangler sine kjente voksne på avdeling, da vil de aller fleste foreldre forsøke det de kan å sette eget barns beste foran egne behov. Hvis man likevel velger å male veggene hjemme for å slippe å være med sitt eget barn, da har det barnet kanskje det bedre i barnehagen. Anonymkode: a280b...c29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Mannfolk vettu.. Anonymkode: d65ea...0ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden jegerrinne skrev (3 minutter siden): Mann betaler for en tjeneste, er faktisk bhg som bør gå i seg selv. For meg virker det som det har blitt en hvile putte Nei det stemmer ikke. Det kan være svært vanskelig å få tak i vikarer så det går ikke på vilje eller økonomi lenger, men at det ikke er et menneske å sette inn. Vi skal være glad for at barnehagene stenger fremfor uforsvarlig drift. Anonymkode: a280b...c29 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja man har vel det om bhg faktisk må stenge fordi de ikke er nok folk og de som må på jobb da plutselig må være hjemme. Lov å tenke på andre enn seg selv innimellom Anonymkode: 219bf...b0e Nei, barnehagen har noe med det. Ikke de andre foreldrene. Det er ikke å tenke på andre, det er å være en nysgjerrig bedreviter. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden jegerrinne skrev (2 minutter siden): Mann betaler for en tjeneste, er faktisk bhg som bør gå i seg selv. For meg virker det som det har blitt en hvile putte ved at de sender ut å sier lite bemanning og forelderen holder dermed hjemme. En at bhg og kommune faktisk har nok folk. Bør vel heller passe på deg selv og. For hva vet du om denne personen har noe de ska gjøre og barne ikke kan være med på, evnt nettkurs osv som må leveres inn. Vet og om enkelte o offshore har og jobb når de er hjemme Enig i det der. Så lenge folk strekker seg langt for å tekkes bhg og kommunen så trenger de ikke anstrenge seg for å sette inn flere folk. Hvis det gikk så langt som at ingen holdt ungene hjemme allikevel så måtte jo bhg sette inn vikarer? Men så lenge de ikke trenger det så gjør de det ikke. Tenker at man bør være litt grei og holde ungen hjemme om man kan, samtidig som jeg mener at kommunen og bhg burde sette inn nok folk. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er åpenbart noen som tenker at jeg betaler for tilbudet og har rett til å sende mitt barn. Det har de forsåvidt rett i, det er barnehagens ansvar å sørge for bemanning. Men i realiteten, om man ikke har klart å sette inn vikarer, barnehagen er underbemannet og barnet ditt mangler sine kjente voksne på avdeling, da vil de aller fleste foreldre forsøke det de kan å sette eget barns beste foran egne behov. Hvis man likevel velger å male veggene hjemme for å slippe å være med sitt eget barn, da har det barnet kanskje det bedre i barnehagen. Anonymkode: a280b...c29 Enig i det også. Denne moren/faren? hadde sikkert malt uansett så barnet hadde ikke hatt det noe særlig ok hjemme uansett. Flere å leke med og mer å gjøre i bhg enn hjemme. Anonymkode: 4f3f4...82f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er selv en som strekker meg langt i sånne situasjoner, så forstår hva du tenker. Likevel tenker jeg at det egentlig ikke skal være slik at foreldre skal dekke opp for dårlig bemanning. Det skulle vært et gigantisk avvik at det ikke var nok ansatte, og om barnehagen måtte stenge så skulle det vært et signal oppover i systemet at noe må gjøres. Anonymkode: 16d85...edf 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det stemmer ikke. Det kan være svært vanskelig å få tak i vikarer så det går ikke på vilje eller økonomi lenger, men at det ikke er et menneske å sette inn. Vi skal være glad for at barnehagene stenger fremfor uforsvarlig drift. Anonymkode: a280b...c29 Der jeg jobbet hadde vi 10 vikarer som rullerte på sfo og bhg. Vi hadde egentlig aldri problem med vikaree. Og jo det føles som mange kommuner har lagt seg på en hvilepute ved å ikke ha vikarer. For er mye enklere å sende en sms med mindre bemanning og foreldre snur seg rundt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg jobber bare deltid, hjemmefra, så jeg kjenner meg igjen. Vi kjører korte dager de gangene jeg må jobbe noe, og hvis jeg kan utsette eller hoppe over noe som skal innrapporteres så blir vi hjemme. Og for å være ærlig så ser jeg absolutt at de andre foreldrene gjør det samme:) Men det er jo noen av ungene som absolutt alltid er der- så vet jeg også at f.eks foreldrene til Kristian jobber turnus i helsevesenet så han er der alltid, mens Vilma sine foreldre gjør at hun er mye hjemme. Det nytter dessverre ikke å være politi for andre, det går an å si at "jeg lot Karsten være hjemme i dag siden det sikkert er veldig stress med sykdom blant de voksne hvis alle barna har full dag- håper det løser seg fort så ikke det blir belastende for dem og de som ikke kan ta fri fra jobb". Da har du gitt tankene dine uten å si til naboen at han er ræva. Noen, og da gjerne menn, skjønner ikke sammenhengen mellom at de er få og trenger at foreldre samarbeider litt ekstra. De ser det ikke, slik du ser det og forstår at det er større sjanse for at -flere- blir syke eller at det blir et negativt mønster, at det går utover barna og/eller de andre voksne som er på jobb. Det burde vanlig oppegående folk skjønne, men mange gjør det bare ikke. Anonymkode: 970b4...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Er poenget med tråden at du vil ha applaus og anerkjennelse for at du er et bedre menneske enn naboen? Kanskje har han grunner du ikke vet om, kanskje er han korttenkt eller egoistisk - du er dømmende og selvtilfreds, det er strengt tatt ikke så mye bedre. Hvis hans valg er et problem for barnehagen, er det deres oppgave å følge det opp og påtale det, ikke din. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): I dag morges fikk vi melding om at barnehagen manglet ansatte pga sykdom. De var helt avhengig av at noen barn ble hjemme for å kunne holde åpent. Vi strekker oss langt, jeg tar en halv dag med avspasering og noen ulønnete timer. Tenker at de med samfunnskritisk må få sende i barnehagen. Når jeg da møter på naboen som er offshore-arbeider og hjemme nå, uten barnet, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt og provosert. Spurte "er ikke Tea hjemme i dag?". "Nei, jeg maler litt og du vet jo hvor mye aktivisering de her små trenger. He he he." Hva faen feiler det folk? Anonymkode: 8fefc...562 Enig med deg! Folk er egoister, det er det som feiler folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er selv en som strekker meg langt i sånne situasjoner, så forstår hva du tenker. Likevel tenker jeg at det egentlig ikke skal være slik at foreldre skal dekke opp for dårlig bemanning. Det skulle vært et gigantisk avvik at det ikke var nok ansatte, og om barnehagen måtte stenge så skulle det vært et signal oppover i systemet at noe må gjøres. Anonymkode: 16d85...edf Det skjer ikke noe oppover. Det kuttes bare hvert år. Barnehager, skoler og sykehjem er det siste som blir prioritert i kommunene. Anonymkode: cdd63...548 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde aldri tatt avspasering eller ulønnet fri for at barnehagen ikke hadde nok ansatte. Jeg taper ikke penger for at de skal få spare penger. Anonymkode: b0f4f...96b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Mannfolk har mindre empati enn damer,sånn er det bare. Så når far i huset der hadde bestemt seg for å male i dag så tenkte han at det er ikke mitt problem at barnehagen sliter, jeg skal ikke være hjemme med "Tea". Anonymkode: 788a3...de7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå