AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg fødte for to år siden og skal føde igjen neste måned. Sist fødsel ble jeg spurt om jeg ville ha klyster for å tømme tarmen, men jeg sa nei siden jeg hadde vært på do og trodde jeg var ferdig tømt. Likevel bæsjet jeg på meg TO ganger under den lange fødselen 😭 Det stinket og det var jo flaut for mannen var jo med. Jormor vasket det bort, og der og da registrerte jeg det så vidt siden jeg kjempet for livet med syke smerter. Men har kjent på skammen i ettertid. Så lurer jeg litt på om jordmødre innerst inne vil at vi skal ta klyster? De sier at de ikke bryr seg og at det er helt vanlig å bæsje under fødsel, men hallo. Ingen liker vel å tørke andres bæsj. Neste fødsel vil jeg takke ja til klyster hvis jeg har tid. Er det noen som har erfaring med det? Burde jeg kjøpe det inn og ta det før vi kjører hjemmefra? Vi bor 45 min fra sykehuset, og har kanskje ikke tid når vi kommer fram, side fødsel nummer to ofte går raskere. Anonymkode: 294c7...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det er helt normalt å bæsje under fødsel og bæsjetørking er en naturlig del av jobben til jordmødre, som de er helt inneforstått med. Jeg fikk tilbud om klyster og takket ja, men bæsjet likevel på meg. Under trykkefasen sto jordmor og legen og heiet og sa at jeg skulle trykke som om jeg skulle bæsje, og at det kom til å komme bæsj men det skulle jeg ikke tenke på. Det er ingenting å skamme seg over! Anonymkode: 939e4...183 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fødte for to år siden og skal føde igjen neste måned. Sist fødsel ble jeg spurt om jeg ville ha klyster for å tømme tarmen, men jeg sa nei siden jeg hadde vært på do og trodde jeg var ferdig tømt. Likevel bæsjet jeg på meg TO ganger under den lange fødselen 😭 Det stinket og det var jo flaut for mannen var jo med. Jormor vasket det bort, og der og da registrerte jeg det så vidt siden jeg kjempet for livet med syke smerter. Men har kjent på skammen i ettertid. Så lurer jeg litt på om jordmødre innerst inne vil at vi skal ta klyster? De sier at de ikke bryr seg og at det er helt vanlig å bæsje under fødsel, men hallo. Ingen liker vel å tørke andres bæsj. Neste fødsel vil jeg takke ja til klyster hvis jeg har tid. Er det noen som har erfaring med det? Burde jeg kjøpe det inn og ta det før vi kjører hjemmefra? Vi bor 45 min fra sykehuset, og har kanskje ikke tid når vi kommer fram, side fødsel nummer to ofte går raskere. Anonymkode: 294c7...935 Vi bryr oss ikke om du bæsjer! Du får tilbudet fordi mange fødekvinner har treig mage (ofte går man på jerntilskudd), og det kan føles som en lettelse for mange å ikke tenke på at tarmen er full når man skal trykke- nettopp fordi mange er engstelige for å bæsje på seg. I tillegg kan full tarm være ekstra ubehagelig i selve fødselen også. Anonymkode: 351df...77d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg bæsjet på meg selv om jeg fikk klyster ved begge mine fødsler. Tror ikke det er bæsjen samboer husker ved fødselen for å si det sånn 😂 Anonymkode: 1d28a...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg fødte for to år siden og skal føde igjen neste måned. Sist fødsel ble jeg spurt om jeg ville ha klyster for å tømme tarmen, men jeg sa nei siden jeg hadde vært på do og trodde jeg var ferdig tømt. Likevel bæsjet jeg på meg TO ganger under den lange fødselen 😭 Det stinket og det var jo flaut for mannen var jo med. Jormor vasket det bort, og der og da registrerte jeg det så vidt siden jeg kjempet for livet med syke smerter. Men har kjent på skammen i ettertid. Så lurer jeg litt på om jordmødre innerst inne vil at vi skal ta klyster? De sier at de ikke bryr seg og at det er helt vanlig å bæsje under fødsel, men hallo. Ingen liker vel å tørke andres bæsj. Neste fødsel vil jeg takke ja til klyster hvis jeg har tid. Er det noen som har erfaring med det? Burde jeg kjøpe det inn og ta det før vi kjører hjemmefra? Vi bor 45 min fra sykehuset, og har kanskje ikke tid når vi kommer fram, side fødsel nummer to ofte går raskere. Anonymkode: 294c7...935 De vil det for at du skal slippe å tenke dette i ettertid, og for at det er litt mer behagelig å føde med tom endertarm. Jordmødre er profesjonelle og har nok sett verre ting enn du kan tenke deg. 😊 Mannen sin sksl være takknemlig for jobben du gjør, han hadde ikke klart det sjøl, for å si det sånn! Anonymkode: e0f00...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Jeg visste ikke at det var ei greie med klyster, fikk ikke tilbudet. Bæsjet ikke på meg men var flere ganger på do i forkant, var ikke så langvarig fødsel. Vet jo at det er vanlig å bæsje, men tenkte ikke tanken under fødsel. Har en venninne som skrev at hun ønsket klyster i fødebrev Anonymkode: b2fca...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Første gangen var det aldri snakk om det, men jeg hadde så rask fødsel at det aldri ble tid, men jeg følte selv på det at jeg selv ba om klyster og igangsettelse med nummer to siden jeg syntes det var utfordrende med bæsjing før fødsel og ikke helt hadde kontroll. Tok under 5 timer fra vannet gikk til sønnen var ute og jeg var under 2 timer på fødeavdelingen. Jeg forstår om jordmødre anbefaler klyster for det med bæsjing og veer uten kontroll var ikke gøy. Det føles lett flaut for man klarer ikke kontrollere alle utganger. Jeg hadde ikke helt klart å håndtere klyster på egenhånd, syntes det var styrete nok som det var og det ble gjort før igangsettelsen. Anonymkode: a2fd4...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk ikke tilbud om det på noen av mine 2 fødsler, men jeg ble oppfordret på den første til å gå på do, ingen sa noe på den andre. Under fødsel nr 1 bæsjet jeg, jordmor tørket det bare fort bort og jeg enset det knapt siden jeg var opptatt med å kjenne på et hode som var på tur ned. På nr 2 skjedde det ikke. Min samboer tåler sånne ting, han er jo klar over hva som skjer under en fødsel og var mye mer opptatt av meg og at vi snart fikk møte babyen. Anonymkode: 4ab0e...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Fødte i natt, ble ikke snakk om klyster. Anonymkode: 49e75...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte i natt, ble ikke snakk om klyster. Anonymkode: 49e75...f50 Gratulerer med baby! 🙊❤️ Anonymkode: 4ab0e...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå