AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:14 #1 Del Skrevet torsdag kl 06:14 Hei, har en HYUNDAI i30 (FD) Diesel 1.6 CRDi 2011 modell som jeg mistenker har noe elektronisk feil, med tanke på at jeg må bytte lyspærer i eningen. For et halvt år siden gikk begge kjørelysene, og nå har en lyspære på venstre side gått. aner ikke hva den kalles, men er den som er nærmest nærlyset. Iløpet av 3-4 år har jeg byttet lyspærer flere ganger, hvor ofte er det egentlig vanlig å bytte lyspære?😂 er det noen andre som har hatt samme problemet? legger med et bilde som viser hvilken pære som er gått. Anonymkode: bbab8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:15 #2 Del Skrevet torsdag kl 06:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, har en HYUNDAI i30 (FD) Diesel 1.6 CRDi 2011 modell som jeg mistenker har noe elektronisk feil, med tanke på at jeg må bytte lyspærer i eningen. For et halvt år siden gikk begge kjørelysene, og nå har en lyspære på venstre side gått. aner ikke hva den kalles, men er den som er nærmest nærlyset. Iløpet av 3-4 år har jeg byttet lyspærer flere ganger, hvor ofte er det egentlig vanlig å bytte lyspære?😂 er det noen andre som har hatt samme problemet? legger med et bilde som viser hvilken pære som er gått. Anonymkode: bbab8...9a8 Trådstarter her…. Jeg TROR den til venstre for merkingen på bildet er nærlyset🙈😂 Anonymkode: bbab8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:24 #3 Del Skrevet torsdag kl 06:24 Hadde samme problemet med min IX35, brukte jo en liten formue på lyspærer.. Fant aldri noe feil dog, så godtok tilslutt bare at sånn var det . 😅 Anonymkode: 09fa9...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:41 #4 Del Skrevet torsdag kl 07:41 Mål hvor mange volt du får i lyspærekontakten når bilen går. Får du mere enn 13 - 13,5 er sansynligvis laderegulatoren i dynamoen gåen og bør byttes. Anonymkode: 4cc6d...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:13 #5 Del Skrevet torsdag kl 23:13 Jeg har en i30 bensin 2011, samme greia her, skifter lyspærer veldig ofte, vet ikke hva det kommer av Anonymkode: a1b5f...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:54 #6 Del Skrevet fredag kl 05:54 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en i30 bensin 2011, samme greia her, skifter lyspærer veldig ofte, vet ikke hva det kommer av Anonymkode: a1b5f...f2d Ah okei, får vel bare godta at det bare er sånn🥲 ts Anonymkode: bbab8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:59 #7 Del Skrevet fredag kl 05:59 Kjøp BMW eller Mercedes. Anonymkode: 62f30...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:15 #8 Del Skrevet fredag kl 06:15 Dette tror jeg er høyst uvanlig. Hatt bil i 35 år, disse har blitt både 10 og 15 år uten å bytte en eneste frontlyspære. Anonymkode: 8da01...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:57 #9 Del Skrevet fredag kl 06:57 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kjøp BMW eller Mercedes. Anonymkode: 62f30...c84 Bmw har jeg fått i vrangstrupen etter tre år med en bil som lever sitt eget liv😤 ts AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette tror jeg er høyst uvanlig. Hatt bil i 35 år, disse har blitt både 10 og 15 år uten å bytte en eneste frontlyspære. Anonymkode: 8da01...553 Er det jeg også tenker. Det skal vel ikke være sånn, så må jo være noe galt med noe ledningsnett eller sikringer, men har ikke så mye peiling på sånt selv ts Anonymkode: bbab8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:05 #10 Del Skrevet fredag kl 14:05 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bmw har jeg fått i vrangstrupen etter tre år med en bil som lever sitt eget liv😤et skal vel ikke være sånn, så må jo være noe galt med noe ledningsnett eller sikringer, men har ikke så mye peiling på sånt selv ts Anonymkode: bbab8...9a8 Få noen til å måle spenningen på lyspærekontakten når bilen går, gjærne med litt turtall (2000 o/m) måler du over 13-13,5 volt så er spenningen for høy, og de vil ryke ofte. Feilen da ligger i dynamoen, spenningsregulatoren pumper ut for høy spenning. En annen ting er metoden du bruker når du bytter pærer. En skal aldri ta på selve glasset, de vil føre til at de ryker fort. Anonymkode: 4cc6d...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:39 #11 Del Skrevet søndag kl 18:39 Samme problem med min hyundai ix35. 🤔 Anonymkode: 17693...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå