AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:18 #1 Del Skrevet onsdag kl 23:18 Ja jeg vet det høres idiotisk ut og bare er teit, men jeg har begynt å røyke. Har lenge unnet meg en røyk på vei til jobb, men i det siste har jeg også tatt en røyk på vei hjem fra jobb. Nå har jeg lyst på litt mer, kanskje et par på kvelden/i helgen. Jeg bare synes det er så utrolig flaut å fortelle det til noen som helst. Jeg har røyket i smug så ingen vet det. Hvordan kan jeg fortelle det? Jeg bor sammen med ei venninne i leilighet, begge trener mye men hun er veldig treningsfrik, sånn serr helt vill etter trening. Redd hun blir sur på meg:( og ikke vits å si hun har allerede merket det, for det har hun ikke, da hadde hun sagt det. Jeg tygger ekstremt mye tyggis og vasker hender, passer på vindretning etc. Kjenner bare på sugesuget om kveldene:(( Anonymkode: bcc43...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:23 #2 Del Skrevet onsdag kl 23:23 Selvfølgelig det beste om du ikke begynner «fult» med en dårlig vane, men er jo opp til deg. Du er voksen? Og skal vel ikke røyke inne? Anonymkode: a3351...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:26 #3 Del Skrevet onsdag kl 23:26 Du vet det bare er hjernen din som prøver å lure deg til å tro at dette er en god idé? Anonymkode: e8c62...af3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:17 #4 Del Skrevet torsdag kl 07:17 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvfølgelig det beste om du ikke begynner «fult» med en dårlig vane, men er jo opp til deg. Du er voksen? Og skal vel ikke røyke inne? Anonymkode: a3351...b0c Ja jeg er voksen og skal selvfølgelig ikke røyke inne. Jeg er 21. jeg vet det ikke er bra, men det er veldig beroligende for meg. Et friskt pust i hverdagen nå for tiden. Anonymkode: bcc43...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:34 #5 Del Skrevet torsdag kl 07:34 Du er nå i startgropen på røyking. Jeg skal love deg at hvis du går videre med dette så vil du angre senere. Og det vil aldri være lettere å slutte, eller la være å eskalere mengden, nå enn senere. Anonymkode: 69619...b10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjonkel-Donkel Skrevet torsdag kl 07:42 #6 Del Skrevet torsdag kl 07:42 🤦Trenger ikke si noe, det løser seg selv. Alle vil lukte det snart, alle bortsett fra deg da. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:00 #7 Del Skrevet torsdag kl 08:00 Du har helt rett, det ER flaut. Hvilket oppegående voksent menneske begynner å røyke i 2025.....? Dyrt, helsefarlig og lukter dritt for de rundt. Nei det er stryk på IQ test å begynne å røyke nå. Kutt heller ut de på veien til jobb, de trenger du ikke. Uansett trenger du ikke fortelle noen noe, samme hvor mye tyggis, håndvask og dulling med vind så lukter du dritt. Anonymkode: 08c17...515 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:52 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg er voksen og skal selvfølgelig ikke røyke inne. Jeg er 21. jeg vet det ikke er bra, men det er veldig beroligende for meg. Et friskt pust i hverdagen nå for tiden. Anonymkode: bcc43...03c Du kommer til å angre når du sitter der med siggen i kjeften om 15 år og ikke klarer å slutte. Å begynne å røyke er det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv. Anonymkode: 65ffa...84b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:04 #9 Del Skrevet torsdag kl 10:04 Den eneste løsningen her er selvfølgelig å stumpe røyken med en gang. Det løser alt annet enn den kunstig skapte tilfredsstillelsen det gir her og nå. Kroppen slutter å skrike etter dette veldig fort, og det er bare hodet som står igjen. Det kommer aldri til å være enklere å slutte enn nå, det kommer til å bli mye vanskeligere, og dette kutter virkelig både gode leveår og totale leveår. Pluss økonomi. Nei, det er ikke det du spør om, men fy faen så mye du ødelegger for deg selv om du ikke bare kutter ut det her. Anonymkode: d0f7b...6f6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:21 #10 Del Skrevet torsdag kl 10:21 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja jeg vet det høres idiotisk ut og bare er teit, men jeg har begynt å røyke. Har lenge unnet meg en røyk på vei til jobb, men i det siste har jeg også tatt en røyk på vei hjem fra jobb. Nå har jeg lyst på litt mer, kanskje et par på kvelden/i helgen. Jeg bare synes det er så utrolig flaut å fortelle det til noen som helst. Jeg har røyket i smug så ingen vet det. Hvordan kan jeg fortelle det? Jeg bor sammen med ei venninne i leilighet, begge trener mye men hun er veldig treningsfrik, sånn serr helt vill etter trening. Redd hun blir sur på meg:( og ikke vits å si hun har allerede merket det, for det har hun ikke, da hadde hun sagt det. Jeg tygger ekstremt mye tyggis og vasker hender, passer på vindretning etc. Kjenner bare på sugesuget om kveldene:(( Anonymkode: bcc43...03c Om hun blir sur på deg er jo ikke det noe å bry seg med. Du er vel voksen og står for dine egne valg. Du trenger heller ikke å fortelle det - for det lukter hun snart selv, det er helt umuig å skjule når du begynner å røyke fast om kort tid. Selv om det er et elendig valg, så er det fortsatt et valg du gjør og da får du eie det. Anonymkode: d4b67...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:30 #11 Del Skrevet torsdag kl 10:30 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Den eneste løsningen her er selvfølgelig å stumpe røyken med en gang. Det løser alt annet enn den kunstig skapte tilfredsstillelsen det gir her og nå. Kroppen slutter å skrike etter dette veldig fort, og det er bare hodet som står igjen. Det kommer aldri til å være enklere å slutte enn nå, det kommer til å bli mye vanskeligere, og dette kutter virkelig både gode leveår og totale leveår. Pluss økonomi. Nei, det er ikke det du spør om, men fy faen så mye du ødelegger for deg selv om du ikke bare kutter ut det her. Anonymkode: d0f7b...6f6 Den eneste løsningen? Trodde røyk var lovlig for alle over 18år? Til ts, du kommer til å lukte etterhvert så om du forteller det eller ei blir opp til deg. Du gjør som du vil, og trenger ikke informere noen om noe som helst. Hvis noen blandet seg i mitt privatliv på den måten, ville jeg snudd meg rundt og sagt nettopp det.. Alle veit at det er dumt, men det er helt opp til deg. Anonymkode: 94474...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:34 #12 Del Skrevet torsdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den eneste løsningen? Trodde røyk var lovlig for alle over 18år? Til ts, du kommer til å lukte etterhvert så om du forteller det eller ei blir opp til deg. Du gjør som du vil, og trenger ikke informere noen om noe som helst. Hvis noen blandet seg i mitt privatliv på den måten, ville jeg snudd meg rundt og sagt nettopp det.. Alle veit at det er dumt, men det er helt opp til deg. Anonymkode: 94474...b9d Ja, den eneste løsningen på hennes problem - at hun vil slippe å bli avslørt som røyker til slutt eller måtte fortelle andre at hun røyker og bli behandlet deretter - er åpenbart å slutte å røyke. Ingen har hverken sagt eller insinuert at hun ikke kan fortsette å røyke, så jeg skjønner ikke hvorfor du beskriver egen misforståtte spydighet som en slags gotcha. Anonymkode: d0f7b...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:33 #13 Del Skrevet torsdag kl 13:33 Som røyker selv, kan jeg garantere deg at det kjenner folk at det lukter av deg. Til og med jeg kjenner om andre har røyket. Anonymkode: 29831...1d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:16 #14 Del Skrevet torsdag kl 19:16 Det er en grunn til at du synes det er flaut og at du gjør det i skjul. Anonymkode: 4c29e...3c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet torsdag kl 23:20 #15 Del Skrevet torsdag kl 23:20 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja jeg vet det høres idiotisk ut og bare er teit, men jeg har begynt å røyke. Har lenge unnet meg en røyk på vei til jobb, men i det siste har jeg også tatt en røyk på vei hjem fra jobb. Nå har jeg lyst på litt mer, kanskje et par på kvelden/i helgen. Jeg bare synes det er så utrolig flaut å fortelle det til noen som helst. Jeg har røyket i smug så ingen vet det. Hvordan kan jeg fortelle det? Jeg bor sammen med ei venninne i leilighet, begge trener mye men hun er veldig treningsfrik, sånn serr helt vill etter trening. Redd hun blir sur på meg:( og ikke vits å si hun har allerede merket det, for det har hun ikke, da hadde hun sagt det. Jeg tygger ekstremt mye tyggis og vasker hender, passer på vindretning etc. Kjenner bare på sugesuget om kveldene:(( Anonymkode: bcc43...03c Enten får du la henne bli sur på deg, eller så må du slutte å røyke. Det kommer til å lukte av klærne dine og håret ditt uansett. Det er best du forteller henne det selv. Du har valgt å bli røyker, så da får du stå for ditt valg. Du merker jo at du vil røyke mer og mer, og jo mer du gir etter desto vanskeligere blir det å slutte. Det er ikke alle som vil bo sammen med en røyker, så du bør kanskje være forberedt på uenighet om bosituasjonen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:26 #16 Del Skrevet fredag kl 05:26 Kanskje det er bedre å bare fortsette å røyke i smug på vei til og fra jobb, jeg har jo klart meg fint med det lenge. Så kan jeg heller kose meg litt ekstra de få helgene venninna mi er bortreist😄 holder jo antall røyk nede da, har en 20pk i ca 1,5 uker nå. Anonymkode: bcc43...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:11 #17 Del Skrevet fredag kl 17:11 AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 0.18): Ja jeg vet det høres idiotisk ut og bare er teit, men jeg har begynt å røyke. Har lenge unnet meg en røyk på vei til jobb, men i det siste har jeg også tatt en røyk på vei hjem fra jobb. Nå har jeg lyst på litt mer, kanskje et par på kvelden/i helgen. Jeg bare synes det er så utrolig flaut å fortelle det til noen som helst. Jeg har røyket i smug så ingen vet det. Hvordan kan jeg fortelle det? Jeg bor sammen med ei venninne i leilighet, begge trener mye men hun er veldig treningsfrik, sånn serr helt vill etter trening. Redd hun blir sur på meg:( og ikke vits å si hun har allerede merket det, for det har hun ikke, da hadde hun sagt det. Jeg tygger ekstremt mye tyggis og vasker hender, passer på vindretning etc. Kjenner bare på sugesuget om kveldene:(( Anonymkode: bcc43...03c Det beste er at du ikke røyker, det er farlig og ikke bra (ja jeg har selv røykt og vet hvor utrolig vanskelig det er å slutte, men klarte det. Fy for en dårlig kondis jeg hadde da..). Men du er voksen så du bestemmer selv. Og det første jeg kan si er at dette er ditt valg, ikke din venninne sitt valg eller noen andre. Så lenge du røyker ute, og ikke inne, så lenge hun ikke er allergisk så ro ned, det går helt fint! Anonymkode: df3a1...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:22 #18 Del Skrevet fredag kl 17:22 Du trenger ikke fortelle det, hun lukter det. Røykere stinker uansett. Det lukter på lang avstand, klærne dine lukter. Bor dere sammen, har hun rett til å bli sur. Jeg kunne aldri bodd sammen med en røyker. Anonymkode: 85fbd...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet fredag kl 17:26 #19 Del Skrevet fredag kl 17:26 AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 0.18): Ja jeg vet det høres idiotisk ut og bare er teit, men jeg har begynt å røyke. Har lenge unnet meg en røyk på vei til jobb, men i det siste har jeg også tatt en røyk på vei hjem fra jobb. Nå har jeg lyst på litt mer, kanskje et par på kvelden/i helgen. Jeg bare synes det er så utrolig flaut å fortelle det til noen som helst. Jeg har røyket i smug så ingen vet det. Hvordan kan jeg fortelle det? Jeg bor sammen med ei venninne i leilighet, begge trener mye men hun er veldig treningsfrik, sånn serr helt vill etter trening. Redd hun blir sur på meg:( og ikke vits å si hun har allerede merket det, for det har hun ikke, da hadde hun sagt det. Jeg tygger ekstremt mye tyggis og vasker hender, passer på vindretning etc. Kjenner bare på sugesuget om kveldene:(( Anonymkode: bcc43...03c Gjør noe annet... Om du på død og liv MÅ ha nikotin finnes det så mange produkter der ute som er bedre for deg. Ta deg en snus, el sigarett eller nikotintyggis. Røyken er den værste på alle områder. Dyrest, stinker, skader nærmest alle organer, er til sjenanse, ødelegger smakssansen. Om du så klarer å begrense deg til å "bare" røyke av og til øker det fortsatt risiko for hjerteinfarkt betraktelig, økt blodtrykk, skade på lungene. Bare velg noe annet, for din egen del og samfunnets del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:33 #20 Del Skrevet fredag kl 17:33 Det er jo såre enkelt. Der er bare å slutte å røyke, så har du ikke lenger noe å skjule. I tillegg sparer du penger, og du får bedre helse, så det er bare vinn-vinn-vinn-vinn-vinn..... Anonymkode: cff00...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå