Gå til innhold

Venninne av meg som spiser svin (som kristen)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun er veldig kristen. Hår gått på bibelskole (valgfritt) og er oppvokst i et kristent hjem. Jeg deri mot er ikke religiøs, og kommer ikke fra et religiøst hjem.. Men jeg kommer ofte inn i de religiøse samtalene med henne, så sånne spørsmål som dette kan fint bli et tema. Alle vet jo at kristendommen (slik den kom og var) ikke så på svin som noe vi skulle spise? Jeg må legge til at jeg ikke bryr meg hva folk spiser, men jeg bet meg merke i det argumentet hun brukte «gud skapte alt godt» osv. hvordan er det overhodet mulig når Jesus selv ikke spiste gris? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer hvilken stilling praktiserende kristne har tatt til dette spørsmålet. Setter pris på ærlige og konstruktive svar 

Anonymkode: 1996d...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jødene som ikke skulle spise svin. Men for kristne var alle dyr tillatt å spise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er en gammeltestamentlig regel. Så kom Jesus og gjorde opprør mot disse reglene, og det er det dagens kristne forholder seg til, kort sagt. Å spise svin, reker og å vise håret er ansett som innafor. 

Anonymkode: 7c032...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kristne bare plukker hvilke regler de ønsker å leve etter. Veldig ofte kun de reglene som omhandler andre.

Anonymkode: 3c40c...c62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...