Gå til innhold

Spesialisthelsetjenesten: hvilken behandler skal jeg til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I innkallingsbrevet står ett navn. Men om jeg klikker inn på timen på helsenorge står det "ansvarlig behandler:" og et annet navn? Hvem av de to skal jeg til? Noen som er god på sånt? :) 

Anonymkode: df6f3...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være at du møter begge i første time. Tipper du deretter skal til ansvar behandler. Og så er det alltid en ansvarlig spesialist med i saken. 

Anonymkode: 8268d...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tro den som står som ansvarlig behandler.

Det er iallfall min erfaring. Innkallingsbrevet (infeksjonsavdeling på sykehuset, kirurgisk avdeling, ultralydundersøkelse svangerskap, DPS) har alltid vært skrevet av en type leder på den enkelte avdelingen eller inntaksteam. Jeg har aldri fått denne som behandler/kirurg 😅 

Anonymkode: 05a62...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I innkallingsbrevet står ett navn. Men om jeg klikker inn på timen på helsenorge står det "ansvarlig behandler:" og et annet navn? Hvem av de to skal jeg til? Noen som er god på sånt? :) 

Anonymkode: df6f3...c04

Det er ikke sikkert du møter noen av dem, men du kan og møte begge. Helt avhengig av om du skal til sykehus eller avtalespesialist. Sykehus har ulike ordninger avhengig ab hvor du skal, hvor mange spesialister som kan det du henvises for m.m. 

Du får leve i spenning. 

Anonymkode: a4dc5...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...