AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:53 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:53 Lån i annen bank: 2 mill. Årsinntekt. 750000. Fond og aksjer: 2,5 mill. Sparekonto: 500000. Ingen heftelser eller anmerkninger. Ingen kredittkort i bruk. Ingen billån. Moderat studielån. Lovlydig borger. Ikke masse barn. Dette får meg til å forstå hva unge nyetablerte kan møte. Anonymkode: 60d25...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:54 #2 Del Skrevet onsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lån i annen bank: 2 mill. Årsinntekt. 750000. Fond og aksjer: 2,5 mill. Sparekonto: 500000. Ingen heftelser eller anmerkninger. Ingen kredittkort i bruk. Ingen billån. Moderat studielån. Lovlydig borger. Ikke masse barn. Dette får meg til å forstå hva unge nyetablerte kan møte. Anonymkode: 60d25...5e0 *fra Bulder Bank. Anonymkode: 60d25...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet onsdag kl 19:59 #3 Del Skrevet onsdag kl 19:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lån i annen bank: 2 mill. Årsinntekt. 750000. Fond og aksjer: 2,5 mill. Sparekonto: 500000. Ingen heftelser eller anmerkninger. Ingen kredittkort i bruk. Ingen billån. Moderat studielån. Lovlydig borger. Ikke masse barn. Dette får meg til å forstå hva unge nyetablerte kan møte. Anonymkode: 60d25...5e0 Bor du langt til gokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Rucula skrev (32 minutter siden): Bor du langt til gokk? Nei. En av de største byene i Norge. Lånet er mindre enn 50% av boligens verdi. Anonymkode: 60d25...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:31 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:31 Så merkelig. Jeg fikk overført mitt lån dit. Men hadde bulder som brukskonto fra før, med ca 80k på sparekonto hos de. Lånet var i annen bank. Lån 1,1 mill og årsinntekt 430k. Var ingen problem. Ingen andre lån enn bolig. Ring de og hør eller undersøk med Himla bank, de er og gode på renter har jeg hørt. Anonymkode: c2cb6...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:34 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:34 Hvis du har aksjeleilighet kan det være en grunn. Anonymkode: 5ac0b...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet onsdag kl 21:36 #7 Del Skrevet onsdag kl 21:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. En av de største byene i Norge. Lånet er mindre enn 50% av boligens verdi. Anonymkode: 60d25...5e0 Merkelig Vi har vært kunde i bulder i 2 år, var null problem å få godkjenning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #8 Del Skrevet onsdag kl 21:40 Rucula skrev (1 minutt siden): Merkelig Vi har vært kunde i bulder i 2 år, var null problem å få godkjenning Tror jeg søkte tre ganger før det gikk gjennom, jeg hadde for mange kjøretøy registrert på meg, tok bort dem og hadde da for lav inntekt… Anonymkode: 558d3...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #9 Del Skrevet onsdag kl 21:40 Hvor mange barn har du? Hvor mye i lån har du totalt? Og hvorfor i huleste har du 500k på sparekonto? Anonymkode: 644cb...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet onsdag kl 21:42 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror jeg søkte tre ganger før det gikk gjennom, jeg hadde for mange kjøretøy registrert på meg, tok bort dem og hadde da for lav inntekt… Anonymkode: 558d3...b40 Hm, her gled det igjennom på første forsøk Har helt normal økonomi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:44 #11 Del Skrevet onsdag kl 21:44 Hørtes veldig rart ut. Sjekk med Landkreditt bank, jeg har fått 2,7 mill. i rammelån der, kan få opptil 3-3,2 mill. Tjener 650 000, har en gjeldfri hytte og 220 000 i fond. Litt studielån også. Ikke bil, men to barn (ene ble nettopp 18). De kommer ganske bra ut på rentebarometer. Anonymkode: 3146c...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:44 #12 Del Skrevet onsdag kl 21:44 Det er rart. Jeg søkte lån i Bulder for ca 4 år siden og hadde da lån i Bank2 (!) Vanlig inntekt i fast jobb, ingen andre lån, ingen bil, ingen hjemmeboende barn, belåningsgrad under 30%. Moderat bolig i sentralt strøk 30 min unna Oslo. Fikk lånet innvilget omtrent på dagen. Anonymkode: ce0dd...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet torsdag kl 05:54 #13 Del Skrevet torsdag kl 05:54 Det er ikke nødvendigvis noko feil med deg og din økonomi. De pengene som lånes til deg er jo penger som Builder må ha tilgjengelig først. De er veldig populær for tiden og godt mulig at de trenger litt tid for å skalere. Du finner også gode betingelser i andre banker. Gjerne hør med en lokalbank som ofte har de beste tilbudene etter en personlig prat. Schmuhi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:58 #14 Del Skrevet torsdag kl 05:58 Vi fikk også avslag hos Bulder for et års tid siden. Gadd ikke å bry oss med hvorfor fordi vi fikk flere tilbud om lån fra andre banker med lavere rente. Men når du sier det, så stusset jeg litt på det. Vi har også helt normal økonomi, ingen anmerkninger eller noe, og som sagt flere andre banker innvilget på flekken.... Anonymkode: 8ce03...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:01 #15 Del Skrevet torsdag kl 06:01 Er du selvstendig næringsdrivende? Anonymkode: 4b099...b3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:13 #16 Del Skrevet torsdag kl 06:13 Jeg har fått avslag på lån i flere banker når jeg søker elektronisk. når jeg så ringer og snakker med bankrådgiver får pipen fort en annen lyd. Er da tvert imot en attraktiv kunde. Men på søknaden kommer ikke virkeligheten alltid klart frem. ville forøvrig satt de 500k som du har på sparekonto inn på lånet. Du taper på å ha dem tilgjengelig Anonymkode: 1260c...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet torsdag kl 08:18 #17 Del Skrevet torsdag kl 08:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ville forøvrig satt de 500k som du har på sparekonto inn på lånet. Du taper på å ha dem tilgjengelig Anonymkode: 1260c...dd5 Det kommer helt an på situasjonen. Om man har et mål med pengene, som å kjøpe bil, pusse opp badet, legge nytt tak eller bare en hælvetes dyr ferie er det tidkrevende og lite fleksibelt å måtte refinansiere huslånet for å få de pengene tilbake. Det er ikke alltid bare-bare å ta ut igjen penger man har betalt inn på huslånet. Man kan fint få lånerente ned på 5,3-5,4%, og 5,1%+ på sparekontoen, så det er ikke så enormt med tap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet torsdag kl 08:45 #18 Del Skrevet torsdag kl 08:45 Vi fikk også avslag første gang vi søkte, så ventet vi ca 3 måneder, og fikk godkjent. Hvorfor det gikk gjennom siste gangen og ikke første gangen aner vi ikke, for ingenting hadde endret seg sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:48 #19 Del Skrevet torsdag kl 11:48 Bare spør de. Ikke Bulder bank, var en annen og jeg lurer på om det var Nordea, der jeg engang søkte overdragelse av lån, og fikk svar at de tviler på at vi kan betale på så mye lån. Da svarte jeg med at vi allerede har det lånet, vi har betalt ned på det i 2+ år, vi har faktisk nedbetalt 500 tusen ekstra på den tiden osv. Da sa de at måtte ha sett noe feil, kom tilbake og ville gi oss lånet likevel, men klarte ikke å matche på renta. 😅 Husk at det sitter mennesker der også, de kan gjøre feil. Anonymkode: e7145...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:55 #20 Del Skrevet torsdag kl 11:55 Det er ikke verre enn at du ringer Bulder og spør om hvorfor. Da får du et skikkelig svar, i stedet for denne gjettekonkurransen. Anonymkode: d4486...688 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå