Gå til innhold

Føler meg som en vannballong dagene før mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i 30 årene og har ett barn på 3 år.

Jeg føler pmsen har blitt verre etter jeg fikk barn. Ca 1 uke før mens kommer symptomene, og noe som plager meg veldig er å føle meg større og vannette/pløsete. Jeg får også negative tanker om kroppen min og har lyst til å gjemme dem. Er det flere som kjenner på det samme? Har dere noen tips? Jeg sliter litt med selvbilde til vanlig så dette blir veldig forsterket dagene før mens. 

Anonymkode: 3389f...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% enig. Derfor jeg stadig vender tilbake til p-piller. Virkelig deprimerende å føle seg som to forskjellige personer hver mnd. Vet det ikke er noen trøst, men det er helt normalt å ha det sånn. Føler veldig med deg. 

Anonymkode: 9f8ef...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset er å kjøpe noen myke, romslige klær, spise godt og hvile mye. Og å hvile i de litt kjipe tankene, vite at det bare er tanker. 

Anonymkode: afb84...9c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Bukser med strikk hjelper veldig! Når jeg ikke må presse meg inn i klærne. Hver måned glemmer jeg også at jeg «er kvinne» 😅 så skjønner først ikke hvorfor jeg går opp i vekt (spiser i kaloriunderskudd), har vondt i hode, er hoven og sugen på sjokolade. Hormonene gjør så sykt mye med kroppen vår, også mentalt. Jeg ble satt på antidepressiva for å viske ut de dalene jeg følte under pms. 

Anonymkode: 8e902...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var mye plaget med PMS da jeg var yngre, og kjenner meg igjen i det du skriver. Det som ble redningen for meg var minipillen (Cerazette) og kosttilskudd med nattlysolje. Det skal sies at jeg ikke tålte vanlige p-piller, men da jeg fikk utskrevet Cerazette, var det som å få et nytt liv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner meg igjen. Hatet mensen I 37 år. Snakket aldri om den til noen. Andre rundt meg kommenterte om sin mens. Orket jeg ikke å høre noe om. Følte meg skitten og likte ikke å bli tatt på, når jeg hadde mensen. Er så glad jeg er i et nytt kapittel i livet. Mensenfri! 

Anonymkode: fa725...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på 2 og 3 år, og det har forandret seg etter barn ja.

Har alltid vært plaget med smerter, og det har blitt noe bedre. Jeg føler at jeg blør mer enn før, men tror egentlig jeg blør samme mengde, bare over færre dager. Jeg får vann i bena og hovner opp dagene før mensen, akkurat som jeg gjorde da jeg var høygravid.

Går du på prevensjon? Det kan kanskje hjelpe på plagene. Tåler ikke prevensjon selv, så må bare slite med det og håpe på tidlig overgangsalder eller noe😅 Har bedt om å få fjernet livmor, men det fikk jeg ikke.

Anonymkode: c7011...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...