Gå til innhold

Barn som ikke sovner på kvelden. Sovner ikke før kl 22 mange dager i uka.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

IMG_2686.thumb.jpeg.c054c11d93ec015ca29f283d57e85e7a.jpeg

Bare nevner det 🙈 Etter et år var vi hos lege og skulle gi liste over eventuelle medisiner. Og så gir jeg melatonindråper, sa jeg, slik at barnet sovner i tide til å våkne uthvilt klokken seks. Bra, sa legen! 😅 

Anonymkode: c27bd...839

Ja, om man ikke gidder å ta rutinene det medfører å ha barn som sover dårlig, så vær så god. Men jeg mener det er latskap og man gjør både seg selv og barnet en bjørnetjeneste med å ikke finne ut hvordan barnet skal klare å sovne om kvelden.

Anonymkode: 1ff46...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville lagt tv til ettermiddagen framfor rett før legging. Ville hatt rutine med toalettbesøk tidlig på kvelden i god tid før legging. Slik barnet gjerne bæsjer da. Barnet kan jo sitte å bla litt i en bok. Ikke at barnet må sitte der til bæsj kommer, det er jo ikke alltid barnet må det. Men det kan hjelpe på framfor at barnet må stå opp. Barnet er gjerne veldig aktiv før leggetid så kjenner ikke behovet før sengen og ro. 
Kanskje dere kan prøve lydbok? Så har barnet noe å fokusere på framfor å kanskje fokusere på å leke, prate osv. Dere kan jo ha vanlig rutine med bok, sang eller hva dere pleier og lydbok etterpå.

Anonymkode: a015a...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...