AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Jeg vet ikke hvordan andre har opplevd sine fødsler, men etterhvert som åpningstiden gikk sin gang så ble jeg mer og mer fokusert på meg sjøl og mindre opptatt av hva som foregikk rundt meg. Gikk inn i bobla med andre ord. Nå hadde jeg vaginale fødsler og uten noe inngrep av noe slag så jeg var oppe og gikk store deler av den tiden jeg hadde åpningsrier. Er du sikker på at du vil greie å bry deg så mye om hvem som deltar på fødselen hele tiden ? Anonymkode: 8c1b7...3b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan jeg velge selv om det skal være studenter med under fødsel? Jordmor sa at det er et universitetssykehus, så da er det i utgangspunktet ikke lov å velge de bort. Stemmer det? Anonymkode: 3f751...cf0 Du vil ikke ha det, det får andre gjøre? Men, ønsker du en kompetent person til å ta imot barnet ditt? Og hva hvis det skjer ting som gjør at det må komme flere inn, nekter du dem også? Hvorfor er det egentlig så fælt med en student som lærer? Anonymkode: 0bf3f...ca6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Kort og greit: det er helt opp til deg om du vil ha student der eller ikke. Det er ditt valg, og du er ikke forpliktet til å ha studenter der selv om sykehuset gjerne vil at du skal ha det. Noen vil gjerne presse deg til å si ja, så kan måtte være forberedt på å være tydelig. Få hjelp av din fødepartner og skriv det i fødebrevet hvis du skal ha et. Anonymkode: 8b3e3...974 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden Og drit i alle som vil moralisere og legge seg borti hvorfor du ikke vil ha dem der. Det spiller ingen rolle hvorfor. Anonymkode: 8b3e3...974 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): alle de som syns det er greit å ha de med kan bidra til læringen tenker jeg.. Anonymkode: 752a8...d79 De fleste synes ikke det er greit, men aksepterer det fordi de forstår at det må være sånn! Hvis alle skal si nei osv, så får ikke vi utdannet folk! Det er egoistisk å si nei, hvis du ikke har en sinnsykt god grunn som f.eks - kommer ikke på noen! Anonymkode: 0bf3f...ca6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De tvang en jordmorstudent med på min andre fødsel. Hele opplevelsen ble grusom, noe som førte til to planlagte ks i ettertid. Stå på ditt! Anonymkode: c382d...a09 Hvorfor ble det så grusomt, sånn egentlig? Forstår virkelig ikke! Anonymkode: 0bf3f...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): De kan ikke tvinge deg. Det er ikke lov. Men det skjer jevnlig nok at de likevel prøver seg enkelte. Pass på å få det ned i journalen din. Og om du har mulighet, se etter et annet sykehus å føde på hvor de respekterer valget ditt. Fødsel er det mest sårbare man må gjennom og det påvirker deg og baby potensielt om de skal overkjøre deg og gi ekstra stress til deg i en sånn situasjon. Anonymkode: a8597...f35 Prøver seg på enkelte?!? Dette er folk under utdanning som har som en del av utdanningen å være med på fødsler for å kunne gjøre dette alene senere…. Er enkelte her inne helt dum, eller?? Anonymkode: 0bf3f...ca6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ønsker du spesialbehandling så betaler du for det selv. Hvordan mener du studenter skal få praktisk opplæring hvis alle slike prinsesser som du nekter å ha studenter under fødsler, operasjoner undersøkelser m.m? Anonymkode: e60fe...831 Spesialbehandling? Du vet ingenting om bakgrunnen for hvorfor ts, eller for den del hvem som helst andre, ikke ønsker å være på utstilling når de føder. For en ekkel arroganse. Anonymkode: 16a33...462 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og drit i alle som vil moralisere og legge seg borti hvorfor du ikke vil ha dem der. Det spiller ingen rolle hvorfor. Anonymkode: 8b3e3...974 Jo, for da må de ha dem…. Men det er greit, bare JEG slipper?!? Hjelpes for noen rare folk her inne! Hadde du likt å få hjerteoperasjon av en som aldri har gjort det før, fordi alle før deg nektet å la han/henne få lære seg dette?? Anonymkode: 0bf3f...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #30 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spesialbehandling? Du vet ingenting om bakgrunnen for hvorfor ts, eller for den del hvem som helst andre, ikke ønsker å være på utstilling når de føder. For en ekkel arroganse. Anonymkode: 16a33...462 Men da må hun komme med en god grunn da…. Vil tro at hun hadde skrevet det hvis hun hadde en god grunn! «Vil ikke» er ikke godt nok! Anonymkode: 0bf3f...ca6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Del Skrevet 8 timer siden Ingen der kan tvinge deg til noe som helst. Nei er nei. Skal de bruke tvang så må de ha lovhjemmel for det, det har de selvsagt ikke. De kan heller ikke nekte deg p føde der. Be om at det journalføres at du ikke vil. Anonymkode: 72caa...444 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #32 Del Skrevet 8 timer siden Det er et universitetssykehus så da kan man risikere studenter ja. Men du skal likevel få spørsmålet. Jeg har opplevd både å få spørsmål og og bare bli behandlet av studenter Anonymkode: c8379...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #33 Del Skrevet 8 timer siden Situasjonen var ikke under fødsel, men jeg var til kontroll på siste kontroll på helsestasjonen og jordmor hadde med student. Etter at jordmor hadde undersøkt meg, så tok studenten over å hun var veldig nøyaktig og holdt på en stund. Det var hun som fant ut at baby hadde festet seg i seteleie. Anonymkode: 62101...890 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da må hun komme med en god grunn da…. Vil tro at hun hadde skrevet det hvis hun hadde en god grunn! «Vil ikke» er ikke godt nok! Anonymkode: 0bf3f...ca6 Selvfølgelig er nei et godt nok svar! Hvis hun sier hun ikke vil, hva mener du skal skje etter det? Skal jordmor ta med student likevel? Ikke lov, det er tvang. Skal de nekte henne å føde der? Heller ikke lov. Hvordan skal sykehuset håndheve denne regelen mener du? Anonymkode: 72caa...444 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel, alle vil jo si nei om det kun handler om egne preferanser. Men vi tar et ansvar for samfunnet og fremtidig fødende kvinner og det bør alle gjøre. Min erfaring fra fødsler var forøvrig svært positiv, studentene var så omsorgsfulle og til stede, mens de rutinerte jordmødrene kan bli litt for forretningsmessige. Anonymkode: a010e...12f Nei. Det finnes en hel mengde mennesker som elsker å ha flest mulig mennesker rundt seg. Tråden her er et eksempel. Det finnes trolig mer enn nok mennesker som liker å bli sett på til at det går helt fint at ts ønsker å få slippe. Og om studenter skal «observere» så kan de jo like fint bare spille inn 100-200 fødsler og iføre studentene vr-briller. Vi er i 2025, ikke 1975. Anonymkode: 87e43...4d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden En jordmorstudent er en ferdigutdannet sykepleier med minium ett års praksis etter endt utdanning. De er ikke helt ferske. Hadde en student med på fødsel nr 2. Har bare positive ting å si det. Anonymkode: 352d9...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøver seg på enkelte?!? Dette er folk under utdanning som har som en del av utdanningen å være med på fødsler for å kunne gjøre dette alene senere…. Er enkelte her inne helt dum, eller?? Anonymkode: 0bf3f...ca6 Ja, enkelte leger og jordmødre prøver seg på å presse/tvinge folk til ting som å ha med studenter, selv om det egentlig ikke er lov. Pasienter har rettigheter. De aller fleste som blir spurt om studenter sier også ja. Med andre ord, de får øvd! De få prosentene som da sier nei skal få gjøre det med god samvittighet. De har sine grunner til å ha et sånt ønske. At noen ikke klarer å forstå at folk har forskjellige behov i situasjoner, det er de som er dumme om noe. Det er IKKE til pasienter sitt beste å tvinges, tvert om! Det legger stress og press som kan skape unødvendige komplikasjoner for dem det handler om. Har to ekstremt dårlige erfaringer selv jeg med studenter på fødsel! Og begge gangene hadde jeg sagt nei til dem i utgangspunktet. Første gangen kostet det meg nesten livet. Andre gangen ble jeg påført varige skader, for ikke å glemme traumene! Gikk fra aktivt liv med aktiv både jobb og fritid til at en tur på butikken må planlegges nøye og prisen for en 30min gåtur kan være en uke i smertehelvete med i inaktivitet for å lege etter turen om jeg er uheldig. Noe av skadene er påbegynt rettet via operasjoner og justeringer, men det er mye igjen og noen ting er jeg fortalt i klartekst at ikke kan fikses. Min yngste er 5 btw, så har du en tidsramme på dette i tillegg ift å få hjelp også. Så nei, jeg syns de som ikke gir sitt samtykke skal gjøre det HELT klart i god tid of beskytte seg mot det! Det går ikke alltid bra! Anonymkode: a8597...f35 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden De aller fleste godtar at det er student med, så det er stort sett ikke et problem å si nei. Min erfarne jordmor sa kontant at jeg måtte føde liggende på rygg fordi HUN hadde vondt i ryggen. Jau jau, hadde foretrukket student Anonymkode: f599d...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men da må hun komme med en god grunn da…. Vil tro at hun hadde skrevet det hvis hun hadde en god grunn! «Vil ikke» er ikke godt nok! Anonymkode: 0bf3f...ca6 Hvem tror du at du er, som krever at folk utleverer seg til deg for at du ikke skal oppføre deg som et troll? Anonymkode: 16a33...462 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden Du kan vel si fra at du ikke vil ha med noen du kjenner? Anonymkode: 3c57c...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå