AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:57 #21 Del Skrevet onsdag kl 18:57 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har OCD. Voldsom OCD. Skulle kjøpe noe greier nå, og møtte selvfølgelig på en butikkansatt som var helt "sausa". Hun klasset over alle varene mine. Nå kræsjer hodet mitt, og jeg er redd for å ta på noe av det. Jeg er til og med redd for å ta på mobiltelefonen min, fordi jeg tok på disse varene og så på telefonen min for å finne frem bankkortet. Smitter det så lett på overflater? Hun stod også ganske "oppi" trynet på meg også, for sikkerhets skyld. Hva gjør dere i slike situasjoner? Anonymkode: 67e7a...786 Ta deg sammen. Hva tror du sjefen min sier om jeg ringer og må holde meg hjemme pga en liten forkjølelse mens halve arbeidsplassen er sykemeldt pga brokk, kreft, operasjoner osv? Har barn i både skole og barnehage så det der hadde blitt ekstremt mye fravær hos meg om jeg skulle tatt hensyn til sånne sveklingholdninger. Anonymkode: b2f8d...cb1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:59 #22 Del Skrevet onsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva er greia med at noe av dere trakkaserer dem som sliter? Du har ingen grunn til å heve deg, sånn, du har ingenting å være stolt av ved å ha en hjerne som denne. Anonymkode: b6470...bf1 Dere som sliter sånn bør slutte å fore trollene deres og gi medhold i denne tullete oppførsel og tankegang! Ærlig talt! Anonymkode: b2f8d...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #23 Del Skrevet onsdag kl 19:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta deg sammen. Hva tror du sjefen min sier om jeg ringer og må holde meg hjemme pga en liten forkjølelse mens halve arbeidsplassen er sykemeldt pga brokk, kreft, operasjoner osv? Har barn i både skole og barnehage så det der hadde blitt ekstremt mye fravær hos meg om jeg skulle tatt hensyn til sånne sveklingholdninger. Anonymkode: b2f8d...cb1 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som sliter sånn bør slutte å fore trollene deres og gi medhold i denne tullete oppførsel og tankegang! Ærlig talt! Anonymkode: b2f8d...cb1 Alle svarene til nå har vært greie, men dette er ikke greit. Først ber du meg om å ta meg sammen og kaller meg svekking, og så kaller du meg troll. Heldig er du, som aldri har opplevd psykisk sykdom eller motstand i livet. For det kan du ikke ha gjort, når du uttaler deg slik. Anonymkode: 67e7a...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:06 #24 Del Skrevet onsdag kl 19:06 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ta deg sammen. Hva tror du sjefen min sier om jeg ringer og må holde meg hjemme pga en liten forkjølelse mens halve arbeidsplassen er sykemeldt pga brokk, kreft, operasjoner osv? Har barn i både skole og barnehage så det der hadde blitt ekstremt mye fravær hos meg om jeg skulle tatt hensyn til sånne sveklingholdninger. Anonymkode: b2f8d...cb1 "Ta deg sammen". Har du virkelig SÅ begrenset empati og forståelse for folk med alvorlig OCD? Anonymkode: 8da11...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet onsdag kl 19:10 #25 Del Skrevet onsdag kl 19:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har OCD. Voldsom OCD. Skulle kjøpe noe greier nå, og møtte selvfølgelig på en butikkansatt som var helt "sausa". Hun klasset over alle varene mine. Nå kræsjer hodet mitt, og jeg er redd for å ta på noe av det. Jeg er til og med redd for å ta på mobiltelefonen min, fordi jeg tok på disse varene og så på telefonen min for å finne frem bankkortet. Smitter det så lett på overflater? Hun stod også ganske "oppi" trynet på meg også, for sikkerhets skyld. Hva gjør dere i slike situasjoner? Anonymkode: 67e7a...786 Da får du ta på munnbind og ha håndsprit i veska 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet onsdag kl 19:11 #26 Del Skrevet onsdag kl 19:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har OCD. Voldsom OCD. Skulle kjøpe noe greier nå, og møtte selvfølgelig på en butikkansatt som var helt "sausa". Hun klasset over alle varene mine. Nå kræsjer hodet mitt, og jeg er redd for å ta på noe av det. Jeg er til og med redd for å ta på mobiltelefonen min, fordi jeg tok på disse varene og så på telefonen min for å finne frem bankkortet. Smitter det så lett på overflater? Hun stod også ganske "oppi" trynet på meg også, for sikkerhets skyld. Hva gjør dere i slike situasjoner? Anonymkode: 67e7a...786 Det går helt fint. Hvis det hjelper på psyken kan du ta på deg noen lateks hansker og dra over varene med en klut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:12 #27 Del Skrevet onsdag kl 19:12 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle svarene til nå har vært greie, men dette er ikke greit. Først ber du meg om å ta meg sammen og kaller meg svekking, og så kaller du meg troll. Heldig er du, som aldri har opplevd psykisk sykdom eller motstand i livet. For det kan du ikke ha gjort, når du uttaler deg slik. Anonymkode: 67e7a...786 Jeg kalte ikke deg et troll, jeg kaller psykdommen din et troll. Du må lese. Skjønner du ikke at det ikke er rasjonellt? Og forstår du ikke hvordan skrivemåten din i hovedinnlegget ditt får meg som en forkjølet butikkansatt til å føle meg motbydelig, som en pest og plage for deg, og gjør at jeg kvier meg til å gå på jobb slik? Det er ikke bare deg her i verden.. Anonymkode: b2f8d...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:17 #28 Del Skrevet onsdag kl 19:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kalte ikke deg et troll, jeg kaller psykdommen din et troll. Du må lese. Skjønner du ikke at det ikke er rasjonellt? Og forstår du ikke hvordan skrivemåten din i hovedinnlegget ditt får meg som en forkjølet butikkansatt til å føle meg motbydelig, som en pest og plage for deg, og gjør at jeg kvier meg til å gå på jobb slik? Det er ikke bare deg her i verden.. Anonymkode: b2f8d...cb1 Da ber jeg om unnskyldning for at jeg leste feil. Jeg forstår at det er irrasjonelt, og jobber knallhardt med å bli kvitt denne sykdommen. Anonymkode: 67e7a...786 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1993 Skrevet onsdag kl 19:24 #29 Del Skrevet onsdag kl 19:24 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så mye og gi meg så mange gode råd 🥰 Jeg har diagnosen "alvorlig tvangslidelse/OCD", men jeg er på god vei mot normalen igjen. Men av og til kræsjer alt, og akkurat nå måtte jeg søke råd her inne. Men jeg besluttet faktisk å ikke vaske noe før jeg sjekket svarene her inne, så det er jeg stolt av. Jeg blir virkelig inspirert av slike som deg, som har kommet tilnærmet tilbake til normalen. Dit skal jeg også! Og jeg kjenner meg igjen i det du sa om hvordan det var for deg under pandemien. Eksem og blødende sår på hendene her også. Blodet rant bokstavelig talt nedover håndleddet når "sprekkene"/sårene sprakk og åpnet seg. Så det er ikke noen morsom diagnose å ha det her. Men jeg vil bli frisk, og gir aldri opp håpet ❤️ Anonymkode: 67e7a...786 Heier på deg! Og veldig bra du hadde en seier i dag! ❤️ Håper du også blir bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:30 #30 Del Skrevet onsdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så mye og gi meg så mange gode råd 🥰 Jeg har diagnosen "alvorlig tvangslidelse/OCD", men jeg er på god vei mot normalen igjen. Men av og til kræsjer alt, og akkurat nå måtte jeg søke råd her inne. Men jeg besluttet faktisk å ikke vaske noe før jeg sjekket svarene her inne, så det er jeg stolt av. Jeg blir virkelig inspirert av slike som deg, som har kommet tilnærmet tilbake til normalen. Dit skal jeg også! Og jeg kjenner meg igjen i det du sa om hvordan det var for deg under pandemien. Eksem og blødende sår på hendene her også. Blodet rant bokstavelig talt nedover håndleddet når "sprekkene"/sårene sprakk og åpnet seg. Så det er ikke noen morsom diagnose å ha det her. Men jeg vil bli frisk, og gir aldri opp håpet ❤️ Anonymkode: 67e7a...786 Er det noe du skal siden du er livredd for å bli syk nå? Vinterferie ? Reise? hvis ikke, ikke krise å bli syk innimellom.. immunforsvaret må ha litt motstand.. bare husk hvordan det var etter covid .. man ble jo dau-syk da det var så lenge siden vi hadde blitt eksponert for smitte Anonymkode: 8e9ac...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:30 #31 Del Skrevet onsdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ta deg sammen. Hva tror du sjefen min sier om jeg ringer og må holde meg hjemme pga en liten forkjølelse mens halve arbeidsplassen er sykemeldt pga brokk, kreft, operasjoner osv? Har barn i både skole og barnehage så det der hadde blitt ekstremt mye fravær hos meg om jeg skulle tatt hensyn til sånne sveklingholdninger. Anonymkode: b2f8d...cb1 Ja men hvis man da Smitter alle, så alle blir syke så blir det bare verre Anonymkode: 8e9ac...046 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 19:36 #32 Del Skrevet onsdag kl 19:36 Har Helse angst og vet det ikke er det samme, men jeg prøver å spørre meg selv hva jeg er redd for Hva er du redd for? Om du blor forkjølet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1993 Skrevet onsdag kl 19:37 #33 Del Skrevet onsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noe du skal siden du er livredd for å bli syk nå? Vinterferie ? Reise? hvis ikke, ikke krise å bli syk innimellom.. immunforsvaret må ha litt motstand.. bare husk hvordan det var etter covid .. man ble jo dau-syk da det var så lenge siden vi hadde blitt eksponert for smitte Anonymkode: 8e9ac...046 Det siste er veldig sant, beste måten å få bedre immunforsvar er faktisk å bli syk og eksponert for ulike virus. Når man jobber i barnehage eller skole (eller har barn som begynner i barnehage/skole) så er man ofte syk i starten, men etter en stund så blir man nesten aldri syk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:40 #34 Del Skrevet onsdag kl 19:40 Kjære ts! Jeg vet hvordan det er. Statistisk sett et det lite sannsynlug at noe ille skjer. Vanligvis er det en vanlig forkjølelse de har når de kan stå bak kassa en hel arbeidsdag. Hver dag utsettes vi for bakterier og viris. Kroppen håndterer det aller meste uten at du får det med deg! Noen ganger hangler man litt og en sjelden gang slåes man helt ut. Personlig sliter jeg mer med at folk legger potteplanter rett på båndet slik at det kommer jordrester på båndet. Bekymrer meg for vanlige jordbakterier og at de skal komme seg inn i rått kjøtt (krysskontaminasjon) ved et uhell. Bekymrer meg for sprøytemidler som kan sprøytes på planter som ikke skal spises. At dette skal smitte over på feks melpose eller komme borti et eple. Eller at det skal være dyr i planta/jorda som krabber seg over i mine matvarer. Dessverre er det lite jeg får gjort noe med. Det er potteblomster i alle matvarebutikker i området her og mat må jeg ha. Men angsten er og stresset er HØYT når jeg skal handle. Klem til deg❤️ Anonymkode: e437e...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:46 #35 Del Skrevet onsdag kl 19:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har OCD. Voldsom OCD. Skulle kjøpe noe greier nå, og møtte selvfølgelig på en butikkansatt som var helt "sausa". Hun klasset over alle varene mine. Nå kræsjer hodet mitt, og jeg er redd for å ta på noe av det. Jeg er til og med redd for å ta på mobiltelefonen min, fordi jeg tok på disse varene og så på telefonen min for å finne frem bankkortet. Smitter det så lett på overflater? Hun stod også ganske "oppi" trynet på meg også, for sikkerhets skyld. Hva gjør dere i slike situasjoner? Anonymkode: 67e7a...786 Jeg oppfører meg som et alminnelig menneske - Gjør ingenting, eller vasker/spriter hendene hvis det på ekte var så ille. Hvordan kommer du deg rundt i verden hvis slike bagateller er så ille? Potensielt skitne eller smittebærende mennesker har tatt på alt som finns i butikker, dørhåndtak osv hele jævla tiden. Og guess What. Det går som regel helt fint. Anonymkode: 7db70...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:49 #36 Del Skrevet onsdag kl 19:49 mommyaka skrev (8 minutter siden): Har Helse angst og vet det ikke er det samme, men jeg prøver å spørre meg selv hva jeg er redd for Hva er du redd for? Om du blor forkjølet? Jeg er faktisk ikke redd for å bli syk selv. Jeg er livredd for å bli syk, og så smitte familiemedlemmer som ikke har like god helse og sterkt immunforsvar. Men det må være grusomt vondt å ha helseangst også. Angst er generelt ille, spør du meg. Sender deg en god klem 🤗 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjære ts! Jeg vet hvordan det er. Statistisk sett et det lite sannsynlug at noe ille skjer. Vanligvis er det en vanlig forkjølelse de har når de kan stå bak kassa en hel arbeidsdag. Hver dag utsettes vi for bakterier og viris. Kroppen håndterer det aller meste uten at du får det med deg! Noen ganger hangler man litt og en sjelden gang slåes man helt ut. Personlig sliter jeg mer med at folk legger potteplanter rett på båndet slik at det kommer jordrester på båndet. Bekymrer meg for vanlige jordbakterier og at de skal komme seg inn i rått kjøtt (krysskontaminasjon) ved et uhell. Bekymrer meg for sprøytemidler som kan sprøytes på planter som ikke skal spises. At dette skal smitte over på feks melpose eller komme borti et eple. Eller at det skal være dyr i planta/jorda som krabber seg over i mine matvarer. Dessverre er det lite jeg får gjort noe med. Det er potteblomster i alle matvarebutikker i området her og mat må jeg ha. Men angsten er og stresset er HØYT når jeg skal handle. Klem til deg❤️ Anonymkode: e437e...4ac Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. For meg gjelder også OCD'en andre ting. Og alt bunner som sagt i at jeg er livredd for å smitte andre jeg er glad i. Men du har helt rett i at det mest sannsynlig er slutten på en vanlig forkjølelse når en person er på jobb, og jeg har roet meg betraktelig ned nå etter alle de fine svarene jeg har fått her inne. Det var det jeg trengte nå. Ønsker deg lykke til i kampen din også, og husk at det finnes hjelp å få! Klem tilbake til deg 🥰 Anonymkode: 67e7a...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:51 #37 Del Skrevet onsdag kl 19:51 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg oppfører meg som et alminnelig menneske - Gjør ingenting, eller vasker/spriter hendene hvis det på ekte var så ille. Hvordan kommer du deg rundt i verden hvis slike bagateller er så ille? Potensielt skitne eller smittebærende mennesker har tatt på alt som finns i butikker, dørhåndtak osv hele jævla tiden. Og guess What. Det går som regel helt fint. Anonymkode: 7db70...ccc Takk for svaret ditt! Det er akkurat slik jeg trenger å høre. Dersom OCD blir ille nok, kan man faktisk ende opp med å isolere seg helt omtrent. Man gir slipp på sosialt liv, venner, gjøre morsomme ting, reise. Alt. Jeg har vært der også, men jeg har kommet meg langt siden da. Heldigvis! Anonymkode: 67e7a...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:11 #38 Del Skrevet onsdag kl 20:11 Skal ikke gå inn i OCD-diagnosen din. Andre som har svart kan mye mer om dette enn meg. Det høres veldig slitsomt ut ❤️ Men mener at forkjølelse (om det er det du er redd for) ikke smitter så lett. Jeg har ikke vært forkjølet på nesten2 år. Og vasker meg jo etter toalettbesøk og sånn, men ikke etter alt jeg har tatt på ute. Jobber tett i et kontorlandskap med hostende og nysende mennesker, samboer med en som er oftere forkjølet enn meg, sover i samme seng med han (med mindre det er snakk om omgangssyke, da holder jeg meg langt unna). Dette går helt fint 🙂 Anonymkode: 6b9fb...1ed 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:17 #39 Del Skrevet onsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har OCD. Voldsom OCD. Skulle kjøpe noe greier nå, og møtte selvfølgelig på en butikkansatt som var helt "sausa". Hun klasset over alle varene mine. Nå kræsjer hodet mitt, og jeg er redd for å ta på noe av det. Jeg er til og med redd for å ta på mobiltelefonen min, fordi jeg tok på disse varene og så på telefonen min for å finne frem bankkortet. Smitter det så lett på overflater? Hun stod også ganske "oppi" trynet på meg også, for sikkerhets skyld. Hva gjør dere i slike situasjoner? Anonymkode: 67e7a...786 Forbanna egoister. burde tatt noe annet arbeid enn kunebehandling i kassen. Møkkalei sykdom...! Anonymkode: cc2b2...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #40 Del Skrevet torsdag kl 06:47 Det er helt vanlig å leve som normalt med forkjølelse. Det er ikke særlig smittsomt. Bare siste to ukene har jeg sittet ved siden av en som var sylte forkjølet på en flytur. I åpent kontorlandskap. Hatt en forkjølet venninne som passasjer. Og for litt før det igjen hadde mannen en runde med sykdom. Uten at jeg har vært dårlig i det hele tatt. Så vedder jeg på at om en uke eller to er det min tur, uten at jeg har noen anelse om hvor smitten kommer fra. Anonymkode: 7f885...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå