Gå til innhold

Forslag og tips for en som har lyst å reise men ikke har noen å reise verden med..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kvinne 30 år, alltid elsket å reise men siden jeg møtte kjæresten min så har det blitt veldig lite reising. Vi har vært på en utenlandstur sammen og vi har vært sammen i 8 år i år. 

Skulle selvfølgelig ønske at han ville reise, men da han er helt motsatt så ønsker jeg noen tips om andre som er i samme situasjon. Er det noen reisegrupper, eller annet for oss som ikke har noen å reise med?

Tusen takk!

Anonymkode: 8ba94...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde sjekke ut CarpeDiem og jeg ser at @Hareena postet samme tips mens jeg skrev, men jeg poster allikevel :)

CarpeDiem har også reiser for de under 45, det syns jeg er en god ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har reist mye helt alene. Reisegrupper høres ut som et mareritt for meg. 

Anonymkode: 2b167...a65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd å reise alene, TS?
Jeg har gjort det flere ganger, og fått til en god blanding av planlagte aktiviteter og spontane ting. Har ofte bestilt guidede opplevelser der jeg blir del av en gruppe, men også funnet på ting alene.

Har også vært på reise med reisegrupper før, men det ble litt for mye felles greier for min del, så det har jeg sluttet med. 

Anonymkode: 64daa...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljareiser er et annet gruppereisefirma. Om en søker på gruppereiser, kommer det opp flere alternativer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finnes mamge arrangører av gruppereiser for enkeltpersoner, både i Norge og internasjonalt. 

Kan ellers anbefale å reise alene. Synes du helt på måfå er for skummelt, kan du jo knytte det til en aktivitet der du møter folk. Spanskkurs i Costa Rica, surfeskole i Australia, yogauke på Bali, skrivekurs i Marokko osv.

Anonymkode: 1651e...7ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for alle svar :) Som flere har skrevet så tror jeg kanskje jeg også vil føle at noe av gruppereise opplegget kan bli litt mye. Jeg er egentlig ganske introvert men samtidig trives jeg ikke å være helt alene. Er også litt redd for å gå alene på kvelden og på ukjente steder/ta taxi alene osv. Derfor jeg tror om jeg ikke får med meg kjæresten så burde jeg først prøve noe med en gruppe. 

For dere som har reist helt alene, blir det ikke ensomt? Er det noen land og steder du anbefaler/ikke anbefaler? 

TS

Anonymkode: 8ba94...72c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se emilie nereng sin snap nå. Hun er på aleneferie i Thailand! 

Anonymkode: 76a70...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...