Gå til innhold

Når er det best å trene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har kjøpt meg en bok som heter mikrotrening og skal følge et opplegg på korte økter daglig over 7 uker. Det passer meg best å trene på kvelden, men vi spiser middag ganske sent. Jeg har inntrykk av at det ikke er så lurt å trene etter mat uten at jeg vet hvorfor og lurer da på er det faktisk slik? Bør man trene før mat, etter mat eller spiller det ikke noen rolle. Evt kan jeg trene enda senere dvs rundt 9 på kvelden, men har det da noen innvirkning på søvn?

Anonymkode: d01ff...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høyintensitet burde du bli ferdi med 90 minutt før leggetid for å ikke forstyrre søvnen din.

Ellers spiller det liten rolle. Kjenner bodybuildere som trener klokken 5 om morgenen, de som trener til 11 om kvelden, de som trener fastet, de som hiver på 2000 kalorier før trening. Det de har til felles er at de alle har gigantiske mengder muskler.

Anonymkode: 41e29...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er individuelt, for meg så passer det best å trene før jeg spiser frokost.

Anonymkode: 9eb51...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis når det passer deg og ikke hør på hva andre sier og mener. Det viktigste er at treningen blir gjennomført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg; tidlig, før mat. 

For deg; det som gjør at det er en vane du kan opprettholde over tid. 

Anonymkode: e7223...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv, så finner du snart ut hva du trives best med. For meg er det morgen/formiddag før mat. 

Anonymkode: f5616...c29

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg har kjøpt meg en bok som heter mikrotrening og skal følge et opplegg på korte økter daglig over 7 uker. Det passer meg best å trene på kvelden, men vi spiser middag ganske sent. Jeg har inntrykk av at det ikke er så lurt å trene etter mat uten at jeg vet hvorfor og lurer da på er det faktisk slik? Bør man trene før mat, etter mat eller spiller det ikke noen rolle. Evt kan jeg trene enda senere dvs rundt 9 på kvelden, men har det da noen innvirkning på søvn?

Bare prøv så finner du ut hva som fungerer for deg. Når boka heter mikrotrening så er det neppe en 2 timers løpetur du skal ut på. 

Anonymkode: bf25f...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forskning viser at trening har størst effekt når du utfører den på ettermiddagen. 

Anonymkode: 25713...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler mest om at det kan føles ubehagelig å trene etter et stort måltid.

Utover det har det null å si.

Anonymkode: cf057...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har mest energi er det lurest å trene for at du skal yte best mulig. Tidspunkt har ellers ingen betydning.

Anonymkode: 462d8...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...