Gå til innhold

Avslag på startlån. Klage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fikk du lånet over telefon siden du fikk svar med en gang?

Anonymkode: 584aa...f52

Hørtes ikke helt riktig ut det, nei 😅 Er ikke slik det fungerer.

Anonymkode: 09260...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk du lånet over telefon siden du fikk svar med en gang?

Anonymkode: 584aa...f52

Ts her. Fikk ikke lånet over tlf. Snakket med kontaktpersonen min gjennom husbanken hvor jeg søkte startlån. Denne personen har som regel svart så fort jeg har sendt melding og vi hadde kontakt gjennom der. Fra jeg søkte, fikk avslag, klagde på avslaget og innvilget lån- tok det 3 dager.

Anonymkode: be090...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 22.49):

Med 4 barn og gjeld på strømregningen, pluss andre inkassosaker og et lån du misligholder så kan de selvsagt ikke innvilge at du pådrar deg mer gjeld som du mest sannsynlig ikke evner å betale. Du har ikke engang klart å betale strømregningene 

Anonymkode: c87af...b28

Godt du tok helt feil og ikke vet hva du snakker om. Kanskje lurt at du til neste gang hopper over forumer du faktisk ikke har et svar på :) jeg fikk innvilget lån på 2,5mill. 
veldig dumt for andre personer som skulle vært i en lignende situasjon og ha et håp og må lese dine kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 12.44):

Jeg bor i leilighet jeg leier. 2 barn 100%, 2 barn annenhver helg. Jeg søkte startlån, fikk avslag. Dette pga gjeld og betalingsanmerkning.

jeg har ikke kreditt gjeld eller forbruksgjeld. Min gjeld er dessverre av typen ubetalte regninger som strøm, lege, internett osv. renten han gjort dette til en høy gjeld. Med denne gjelden og studielån (Lånekassen), så ligger jeg på 280k i gjeld. 

Vet at gjeld er gjeld og betalingsanmerkning er betalingsanmerkning. Jeg pådro meg dessverre denne gjelden fordi jeg i flere år har vært i x antall rettssaker om kamp for mine barn. Pengene har gått til advokat, regninger uteble da jeg fokuserte på advokat og ungene. Og ja, hadde gjort det samme igjen for ungene mine. 
Men uansett- jeg fikk idag avslag. Vil det ha betydning å klage og fortelle dem grunnen til gjeld? Og fortelle at jeg betaler ned på dette i mnd, men at det vil ta lang tid før jeg blir gjeldsfri da jeg forsørger to barn alene i tillegg. Eller er det bare å la det være? 
noen som har vært i samme situasjon? 
jeg har jobb, 2 stk. jobber 137%. Så jeg jobber ræva av meg for å få dette til å funke, med to barn i tillegg. Og 2 på samvær. Sto ingenting i avslaget at det er pga inntekt, så regner med den er innafor. Var to punkter og det var betalingsanmerkning og gjeld. Men jeg betaler. Det går sent, men det forsvinner uansett etterhvert. Huset vi leier skal selges, derfor jeg har søkt lån..

noen som vet? Beklager lang tekst. Og ja, vet jeg har satt meg i denne posisjonen selv! 

Vil du ha noen til å tro at der ikke står klart og tydelig i et vedtak hvorfor søknaden er avslått? 
Du må lese det avslaget så mange ganger at du forstår hvorfor du har fått ett avslag, først da kan noen vurdere om du skal klage, hvordan du skal angripe en klage og hvordan du begrunner en slik klage. 

Startlån er ingen menneskerett å få. Det er heller ingen menneskerett å eie egen bolig. Hvordan du har prioritet dine regninger er heller ikke relevant, men det er relevant at du ikke har betalt dine regninger, og sannsynligvis nå ikke har økonomi til å betjene noe lån. 

Å klage for å klage, er helt bortkastet. Du må og finne kriteriene for å få lån i din kommune,,og se der hvilke kriterier som skal være oppfylt for at du skal kunne få lån. 

Opptrer du like ustrukturert i en søknad som i tråden her og har gjeld i tillegg slik du beskriver, så har nok heller ikke saksbehandler trua på at du kan være en stabil huseier med orden på både økonomi og papir. 

Anonymkode: 5ab87...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du ha noen til å tro at der ikke står klart og tydelig i et vedtak hvorfor søknaden er avslått? 
Du må lese det avslaget så mange ganger at du forstår hvorfor du har fått ett avslag, først da kan noen vurdere om du skal klage, hvordan du skal angripe en klage og hvordan du begrunner en slik klage. 

Startlån er ingen menneskerett å få. Det er heller ingen menneskerett å eie egen bolig. Hvordan du har prioritet dine regninger er heller ikke relevant, men det er relevant at du ikke har betalt dine regninger, og sannsynligvis nå ikke har økonomi til å betjene noe lån. 

Å klage for å klage, er helt bortkastet. Du må og finne kriteriene for å få lån i din kommune,,og se der hvilke kriterier som skal være oppfylt for at du skal kunne få lån. 

Opptrer du like ustrukturert i en søknad som i tråden her og har gjeld i tillegg slik du beskriver, så har nok heller ikke saksbehandler trua på at du kan være en stabil huseier med orden på både økonomi og papir. 

Anonymkode: 5ab87...f48

Ironisk da at jeg fikk innvilget lån da på 2,5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ironisk da at jeg fikk innvilget lån da på 2,5 

Det er generelt sett ikke noe poeng å spørre om noe her inne 😄Fordi de få svarene som er riktige eller nyttige drukner i alle de dumme og frekke. 

Gratulerer med lån 🎉

Anonymkode: eb432...1e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...