AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #81 Del Skrevet onsdag kl 13:14 Han har altså aldri tenk å bli sammen med en jente som har hatt sex før? Lykke til videre i livet da... Anonymkode: 79ba6...55e 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #82 Del Skrevet onsdag kl 13:14 "Dette er mellom vår voksne datter og eksen, jeg blander meg ikke." Repeat. Anonymkode: f949c...a8b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:19 #83 Del Skrevet onsdag kl 13:19 Håper at dette er en trolletråd, foreldrene til en voksen mann ringer til foreldrene til eksen og trygler om at de skal overtale kvinnen til å ta han tilbake? Vær så snill å si at det er tull. Er disse fungerende mennesker i samfunnet? Anonymkode: ad01e...e5b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:25 #84 Del Skrevet onsdag kl 13:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Ville holdt meg langt unna den familien. De høres jo helt psykotiske ut. Foreldrene ringer på vegne av sin 19 år gamle sønn, for å fortelle at han er knust, og vil starte en familie om ikke så lenge??? 😅 Anonymkode: 127aa...8be 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet onsdag kl 13:29 #85 Del Skrevet onsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold. Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Gutten deres er en idiot. Samme er foreldrene. Datteren din gjorde det riktige, godt hun kom seg vekk fra denne mannen. Han vil aldri stå sammen med henne gjennom tykt og tynt. Det finnes gode gutter der ute. Jeg hadde ærlig talt sagt rett ut at de har bedritne holdninger. Jeg hadde gitt pokker om vi var i samme omgangskrets, slike mennesker trenger å få høre at de er urimelige. At han liksom elsker henne er det latterligste jeg har hørt på lenge. Men vi alle vet at enkelte menn aner ikke hva kjærlighet er, det er kun seksuelt begjær. Heldigvis finnes det noen der ute som vet hva ekte kjærlighet er. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:33 #86 Del Skrevet onsdag kl 13:33 Jeg syns det er tøft og modent gjort av din datter å dumpe denne gutten. Han viser jo holdninger som hun ikke kan stå inne for. Da er det bedre å gå hvert til sitt. De er unge enda, og har hele livet foran seg. Jeg hadde vært stolt av datteren min, om det var sånn her. Anonymkode: 0ae77...ea6 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 13:34 #87 Del Skrevet onsdag kl 13:34 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Var da voldsomt til kverulering. Anonymkode: deed2...8cc Skadetverra så skadetverra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:37 #88 Del Skrevet onsdag kl 13:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Si at datteren er et selvstendig invidid og tar sine egne valg. Anonymkode: 97bcd...2fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:37 #89 Del Skrevet onsdag kl 13:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjer hele tiden dersom du gidder å se deg rundt. Folk blir forlatt av slike ting hver dag. Folk her greier ikke å være prinsippfaste, det er problemet. Anonymkode: 32ecc...39e Rart det der. Da mannen min fikk en alvorlig diagnose, så la jeg fra meg ønsket mitt om skilsmisse. Da han så at jeg ikke dro, så ble han også en mye tryggere mann - og forholdet ble bedre. Anonymkode: e1303...63c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:39 #90 Del Skrevet onsdag kl 13:39 Der er ikke verre enn at de har forskjellige grunnleggende verdier på noe som er viktig for jenta, og det å bygge et tillitsfullt forhold på det er ikke bærekraftig. Å slå opp er en del av livet, spesielt i ungdommen. Anonymkode: 5a4da...e65 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romilo Skrevet onsdag kl 13:40 #91 Del Skrevet onsdag kl 13:40 Bra av datteren din som setter grenser! Hva de foreldrene angår, så får du si at det er hennes valg og at det der skal ikke dere som foreldre legge dere borti. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:45 #92 Del Skrevet onsdag kl 13:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler man sånn, så føler man sånn. Anonymkode: c2e14...dba Føler man sånn, så er man, som voksen, ansvarlig for å jobbe med seg selv og sine følelser, holdninger og verdier. Anonymkode: 4a1f5...75c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet onsdag kl 13:50 #93 Del Skrevet onsdag kl 13:50 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold. Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Bare fortell dem at det er mellom datteren deres og deres sønn. Du trenger ikke å gi noe mer forklaring enn det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:25 #94 Del Skrevet onsdag kl 14:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold. Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Jeg tror din datter skal være sjeleglad for at hun oppdaget disse sidene av eksen OG hans foreldre så tidlig, før de var blitt samboere eller enda verre hadde fått barn. Den unge mannen er tydelig veldig umoden og usikker på seg selv. Men det er ingen unnskyldning, for den holdningen han har, den stikker dypere og avslører at han har enorme mangler når det kommer til å greie å sette seg inn i andres situasjon. Og at hans holdning til kvinner, sex og også voldtekt av kvinner får frem veldig selvsentrerte og egoistiske sider ved ham. Etter at en venninne er blitt voldtatt og så forlatt av kjæresten som ikke takler at en annen mann har "vært inni" henne, så tenker altså eksen til Ts sin datter seg altså inn i den situasjonen. Og konklusjonen hans er at han forstår og er enig med mannen og at han selv ville gjort det samme i tenkt lik situasjon. Han vil ikke ha sex med en kvinne andre menn har "vært inni". Og dermed så ville han blitt sexløs i et forhold med en kvinne som var blitt voldtatt. Han takler ikke et forhold uten sex. Han ville derfor gjort det slutt med den potensielt voldtatte kvinnen fordi han vil ha sex med en annen kvinne. Og hans foreldre... de mener datteren til Ts er urimelig. De mener hun må forstå at hvis hun skulle blitt voldtatt så ville deres sønn sviktet og forlatt henne. De støtter det faktisk siden de også mener hun må forstå at menn er menn (de sier gutter, men med det umyndiggjør de bare denne "guttungen" sin). Og en ung mann med slike holdninger mener de er snill. De fortsetter med å forsvare at Ts sin datter skal bli sammen med deres sønn, fordi han hadde planer for henne, han hadde planlagt å bli samboer med henne, han hadde planlagt at han skulle få barn med henne. Det er nesten så foreldrene hans frir til henne på hans vegne... Det er veldig tydelig at både foreldre og sønn her er av samme slag. Deres sønn tenker ikke på en kvinnes beste i en situasjon hvor hun er blitt voldtatt, selv ikke en kvinne han selv ev. er kjæreste med. Foreldrene selv tenker ikke på Ts datters beste, for de er bare opptatt av hva deres sønn vil, hva deres sønn hadde planer om. At foreldrene hans kontakter Ts, det er ille nok i seg selv. Om de hadde kontaktet Ts og sagt at de synes det er trist at paret går fra hverandre, men at de håpte foreldrene kan fortsette å omgås som før, det hadde vært helt greit. At hans foreldre kontakter Ts for å forsøke å manipulere Ts til å manipulere sin datter til å bli sammen med deres sønn (som har innrømmet at han vil svikte henne om hun skulle blitt voldtatt), det er horribelt. At disse foreldrene i tillegg ringer to ganger for å gjøre dette, det minner om trakassering, både av Ts og ikke minst hennes datter! At de i tillegg til dette sender meldinger i flertall med samme innhold til Ts sin datter, det ER trakassering. Godt voksne mennesker som trakasserer en 19-åring for å få henne til å gå tilbake til en ung mann som har innrømmet at han vil svikte henne om hun skulle være så uheldig å bli voldtatt. Jeg tror Ts sin datter skal takke sin lykkestjerne for at hun innså hvordan både han og hans foreldre er! Du, Ts, har tydeligvis oppdratt en jente som har blitt en ung kvinne med gode holdninger, som tør stå opp for seg selv, som tør sette grenser for seg selv, og som er sterk nok til å ta gode valg for seg selv, selv når de midlertidig gjør vondt. All ære til din datter som her virkelig viser at hun står for det hun mener og den hun er! ❤️ Hvis denne unge mannens foreldre leser her inne - dere må seriøst skjerpe dere! Deres sønn har lært sine holdninger fra et sted, og selv om han ev. har fått den holdningen han nå har avslørt fra andre enn dere selv, så støtter dere ham i å ha denne holdningen! Det er så horriblet at dere virkelig ikke gjør den jobben foreldre skal gjøre når barn gjør alvorlige feil. Til denne unge mannen, om han leser her inne! Du har nå muligheten til å lære og å bli en bedre mann på sikt. Du må også ta et valg - hvilken type Mann vil du leve som i dette livet? En mann som har så lite empati for en kvinne han er sammen med at han er villig til å droppe henne om hun blir utsatt av vold av andre menn? Eller en mann som virkelig viser seg som Mann, som vet at en partner, uansett kjønn, støtter sin partner når denne blir utsatt for voldtekt, vold, sykdom, annet? Dette er egentlig ganske enkelt - vil du være en mann som en kvinne kan stole på, eller vil du være en som stikker av når livet gir deg og forholdet utfordringer? Har du tenkt om situasjonen var motsatt - at det var du som ble utsatt for voldtekt, alvorlig vold eller sykdom/skade? Du hadde vel hatt all forståelse for en kjærest, samboer eller kone om hun da bare stakk av fra deg, fordi hun ikke taklet at en annen mann hadde "vært inni" deg? Eller at du slet pga. annen vold, sykdom eller skade som gjorde at du kanskje i en periode bare trengte støtte? Du, unge mann, står her og nå i det som kan vise seg å bli ditt livs viktigste valg - hvilken mann vil du leve livet som? En som en kvinne alltid kan stole på - eller det motsatte? Jeg forstår at du nå har det vondt, det er fælt, uansett årsaken til et brudd. Men det beste du nå kan gjøre er å akseptere at det er slutt, og så bestemme deg for at du skal jobbe med egne holdninger, slik at du ikke risikerer å såre en kvinne i fremtiden mye mer enn det du nå føler på. For om en fremtidig kjæreste av deg skulle være så uheldig å bli voldtatt, og du så dumper henne på grunn av dette, da skader du denne kvinnen, ikke bare sårer henne. Om du egentlig ønsker å være en snill mann, så må du rett og slett kvitte deg med de holdningene du nå har, og heller jobbe med å bli mer moden, kanskje finne en fagperson å snakke med om dette, slik at du kan se at problemet i dette er det bare du selv som kan løse. Om du nå tar ansvar for å gjøre dette, da vil du lære noe en del menn aldri lærer. Tar du ansvar nå så vil du få mange fine år fremover, etterhvert med en ny kjæreste som da vil kunne stole på deg, fordi du har jobbet med deg selv til å ikke stikke halen mellom beina og stikke av pga. noe slikt, slik du nå mener. Du har alle gode muligheter fremover, også med forhold - men da må du vokse opp, slutte å la deg dulle med av foreldre som nå fremdeles forsøker å sy puter under armene dine. Du må søke hjelp slik at du kan stå på egne bein, for bare slik blir du voksen. Jeg ønsker deg alt godt for fremtiden, for om du innser hva som har skjedd her, og at du selv kan endre dine skadelige holdninger, så vil du kunne bli en god partner for en kvinne i fremtiden. Ta den sjansen du nå har fått til å lære og bli en bedre mann! Anonymkode: 14cb2...cf3 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:30 #95 Del Skrevet onsdag kl 14:30 Hva du bør gjøre, Ts - jeg ville bare ha sagt at dette ikke er noe mer å diskutere, din datter har tatt sitt valg, noe hun har all rett til, og du forstår at hun tok det valget med tanke på de holdningene hennes eks viste. Så ville jeg sagt at nå er det på tide å akseptere dette, både for ham og hans foreldre, og at dette var en sak mellom dem, som ikke bør påvirke dere foreldres relasjon i omgangskretsen. Kjærester kommer og går noen ganger i livet for de fleste. (Ellers synes jeg "svigers"-diskusjonen var en avsporing, da det språklig er enklest. Vet også om flere unge som omtaler kjærestens foreldre som "svigers". Vet også om noen par som traff hverandre i alder 16-19 som fremdeles er sammen og har det godt sammen i dag, 30 år etter.) Anonymkode: 14cb2...cf3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:01 #96 Del Skrevet onsdag kl 15:01 Dere ber dem slutte å trakassere dere og datteren din ellers anmelder du dem for trakassering. Utover det blokkerer dere både foreldrene og gutten fra alt av SoMe og telefoner. Ferdig. Anonymkode: 7a602...ea5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:05 #97 Del Skrevet onsdag kl 15:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er problemet så lenge han tar sterk avstand fra voldtekt, vold mot kvinner? De andre preferansene er hans personlige. Anonymkode: 32ecc...39e Hva er vitsen med å være sammen med en mann som FORLATER deg om du blir utsatt for voldtekt? Det er ikke en trygg situasjon å være i, og iallefall ikke med barn. Anonymkode: 5f0e4...c76 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:48 #98 Del Skrevet onsdag kl 17:48 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tipper du ikke følger ditt eget prinsipp særlig lenge. Folk slår seg og blir handicappet, får slag, får psykiske lidelser og mange andre ting som gjør at kjæresten forlater de. Ingen grunn til at det skal være annerledes i dette tilfellet. Anonymkode: 32ecc...39e Du sammenligner grusomme holdninger med å bli syk? Man forlater ikke partner som blir syk, men man forlater dem med dårlige holdninger og kvinnesyn. Anonymkode: 196c8...e8a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet onsdag kl 17:58 #99 Del Skrevet onsdag kl 17:58 Gratulerer med å ha oppdratt en datter med bein i nesa som forstår hva som er bra og ikke for seg selv! 👏🏻👏🏻🏆 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:59 #100 Del Skrevet onsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold. Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Smart jente, og foreldrene hans er spinnville. Anonymkode: f9a3f...046 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå