Gå til innhold

Hvordan håndtere svigers med hårreisende meninger? De støtter sin sønn i hans ekstreme syn på voldtekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Han kommer nok over det. Og det beste er at han kanskje nå får tenkt deg litt om ang egne holdninger. Får håpe det til han får seg ny kjæreste evt. Dette var en læringsprosess for han.

Er redd han beholder holdningene, men bare velger å lyge til neste dame. 

Anonymkode: 25835...cfe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her må jenten deres bestemme hva hun ønsker eller ei. 
Samtidig så kan det hende at kjærestens mening kom litt feilt ut. At deres jente eller dere tenker at han tenker hun ville vært ekkel/ikke den samme hvis hun ble voldtatt. Mens egentlig er det mer den psykiske påkjenningen og påminningen om at hun hadde vært utsatt for et overgrep som vekker følelser av sinne, frustrasjon, tristhet osv i han som igjen gjør at han ikke hadde klart å legge disse følelsene til siden og de hadde skygget for de gode følelsene hans for henne. Gitt at et overgrep/voldtekt skulle skje.

Anonymkode: 0d7f9...51d

Og da er man en dårlig venn eller kjæreste. 

En ting er å streve med å støtte venner/kjæreste fordi man blir så aktivert selv (og det er negativt nok), men i forkant proklamere at ved voldtekt får du ikke støtte og blir dumpet. Det er nytt nivå av idioti. 

Og hadde han nå enda snakket om at han selv ble for sint, lei seg etc til å takle overgrep. Men nei, guttene legger ansvaret på at HUN blir besudlet og at de ikke orker sex med en slik. 

Rimelig kvalmt det her

Anonymkode: 91742...649

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er redd han beholder holdningene, men bare velger å lyge til neste dame. 

Det er jo en fare for det dessverre ja, men er lov å håpe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her må jenten deres bestemme hva hun ønsker eller ei. 
Samtidig så kan det hende at kjærestens mening kom litt feilt ut. At deres jente eller dere tenker at han tenker hun ville vært ekkel/ikke den samme hvis hun ble voldtatt. Mens egentlig er det mer den psykiske påkjenningen og påminningen om at hun hadde vært utsatt for et overgrep som vekker følelser av sinne, frustrasjon, tristhet osv i han som igjen gjør at han ikke hadde klart å legge disse følelsene til siden og de hadde skygget for de gode følelsene hans for henne. Gitt at et overgrep/voldtekt skulle skje.

Anonymkode: 0d7f9...51d

Han sa at han ikke kunne ha sex med en som hadde hatt en annen inni seg. Og han kunne ikke være i et forhold uten sex. Ingen misforståelse. Fyren er ikke å samle på.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tipper du ikke følger ditt eget prinsipp særlig lenge. Folk slår seg og blir handicappet, får slag, får psykiske lidelser og mange andre ting som gjør at kjæresten forlater de. Ingen grunn til at det skal være annerledes i dette tilfellet.

Anonymkode: 32ecc...39e

Synes du at det er riktig å forlate en partner fordi de blir handicapet, får slag eller får psykiske lidelser? Håper du ikke er gift, siden gifte lover å større sin partner i «gode og onde dager». 

Jeg var helt frisk da jeg giftet meg med min mann. Men jeg ble varig ufør pga bekkenløsning i forbindelse med graviditet. Du mener nok at min mann da skulle ha forlatt meg. Vel, han gjorde ikke det. Vi er fortsatt gift, 30 år senere. 

Hvis han hadde sagt til meg før vi giftet oss at han ville ha forlatt meg om jeg ble voldtatt eller ufør, da ville ikke jeg giftet meg med ham. Jeg fikk heldigvis en god mann med gode holdninger. Jeg er svært glad for at TS sin datter forlot den kjæresten.

Anonymkode: 97053...54b

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du at det er riktig å forlate en partner fordi de blir handicapet, får slag eller får psykiske lidelser? Håper du ikke er gift, siden gifte lover å større sin partner i «gode og onde dager». 

Jeg var helt frisk da jeg giftet meg med min mann. Men jeg ble varig ufør pga bekkenløsning i forbindelse med graviditet. Du mener nok at min mann da skulle ha forlatt meg. Vel, han gjorde ikke det. Vi er fortsatt gift, 30 år senere. 

Hvis han hadde sagt til meg før vi giftet oss at han ville ha forlatt meg om jeg ble voldtatt eller ufør, da ville ikke jeg giftet meg med ham. Jeg fikk heldigvis en god mann med gode holdninger. Jeg er svært glad for at TS sin datter forlot den kjæresten.

Anonymkode: 97053...54b

Kvinner skiller jo seg i hytt og pine når menn mister jobber midlertidig.

Anonymkode: 33a5b...2d9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene blander seg inn? Jeg hadde blitt så flau om jeg var den 19. årige gutten. De mener du skal presse jenta til å forbli i et forhold hun ikke ønsker?! Jeg er sjokkert. Hadde sendt de en kort melding alla noe sånt;

Hei. Jeg bestemmer ikke hvem "Mia" skal være i et forhold med, det er hun kapabel til å bestemme selv. Vi er veldig stolte av henne 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tipper du ikke følger ditt eget prinsipp særlig lenge. Folk slår seg og blir handicappet, får slag, får psykiske lidelser og mange andre ting som gjør at kjæresten forlater de. Ingen grunn til at det skal være annerledes i dette tilfellet.

Anonymkode: 32ecc...39e

Da har ikke personen vært mye glad i kjæresten. Ingen normale, snille folk som er glad i kjæresten sin gjør det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tviler på at det er grunnen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig. Og da bør man finne en partner som føler det på samme måte. 

Anonymkode: 68670...886

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Og føler man for å dumpe noen som føler det sånn så gjør man det ...

Selvfølgelig. 

Og synes det er hårreisende at "svigers" blander seg inn. 

Anonymkode: c2e14...dba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaSvarDa skrev (4 minutter siden):

Foreldrene blander seg inn? Jeg hadde blitt så flau om jeg var den 19. årige gutten. De mener du skal presse jenta til å forbli i et forhold hun ikke ønsker?! Jeg er sjokkert. Hadde sendt de en kort melding alla noe sånt;

Hei. Jeg bestemmer ikke hvem "Mia" skal være i et forhold med, det er hun kapabel til å bestemme selv. Vi er veldig stolte av henne 

Jeg regnet med at gutten ville at foreldrene skulle blande seg inn. Han har sikkert ikke bedt de slutte. De er jo garantert veldig dominerende grenseoverskridende mennesker hele gjengen. Ingen som bryr seg om jenta i den familien. Bra hun var glad i seg selv.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. 

Og synes det er hårreisende at "svigers" blander seg inn. 

Anonymkode: c2e14...dba

Ja helt fjernt faktisk. Han er sikkert en bortskjemt liten drittunge som er vant til at foreldrene fikser alt for han. Se der ja. Der fant jeg ennå en god dumpegrunn..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regnet med at gutten ville at foreldrene skulle blande seg inn. Han har sikkert ikke bedt de slutte. De er jo garantert veldig dominerende grenseoverskridende mennesker hele gjengen. Ingen som bryr seg om jenta i den familien. Bra hun var glad i seg selv.

Ja det var sikkert mammmaaaa. Hun dumpa meheheheg. Buuhuuhuuu. Hjelp meg å gå henne tilbaaaahaaakeee.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets

Hvorfor omgås du folk som er så merkelige? For det er jo ikke bare det at dere har forskjellige meninger, men det er virkelig ikke normalt å ringe foreldrene til eksen til sønnen din og kreve at hun tar han tilbake.

Jeg synes det er spesielt at du ikke reagerer på det og begynner å distansere familien din fra disse plageåndene. De respekterer ikke datteren din i det hele tatt, du bør tenke mer på å støtte datteren din enn å bevare en dårlig omgangskrets.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Åja. Du kunne skrevet guttens foreldre....

Var da voldsomt til kverulering. 

Anonymkode: deed2...8cc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter på 19 fikk seg en kjæreste i fjor. En god gutt, som gamer, er avholds, høflig, skoleflink, arbeidsom og snill. Det har dessverre skjedd et seksuelt overgrep i vennekretsen deres. Jenta som ble utsatt for det, ble forlatt av sin kjæreste fordi han ikke klarte å være intim med henne etter at "en annen mann hadde vært inne i henne". Datteren min hadde diskusjon om denne saken med kjæresten, og han sa at han forsto mannens synspunkt. Og at han mest sannsynlig hadde reagert på samme måte. Ikke at han hadde beskyldt datteren min for å ha bidratt til overgrepet, men at han ikke hadde klart å forholde seg til henne intimt, og at forhold uten sex ikke er et forhold.

Datteren min valgte da å dumpe ham samme dag. Hun forklarte rolig at hun dessverre ikke kan være sammen med en person med slike meninger. Nå har svigers ringt MEG to ganger og mast. De mener datteren min er urimelig, at gutten deres er snill, at han er helt knust fordi hun gjorde det slutt. Han ville jo foreslå for henne å bo sammen og bli en familie om ikke så lenge, han hadde planer med henne, han elsker henne visst. De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik.

Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold.

Det er ingen grunn til å være frekk eller bidra til en diskusjon. Bare si at datteren din er voksen og at hun selv bestemmer hvem hun vil være sammen med. Maser de, så bare gjenta uten å utdype noe mer. Da går de sannsynligvis lei og du har ikke vært frekk eller ufin, bare forholdt deg til fakta. Datteren din trenger jo ikke svare i det hele tatt. At foreldre mener de kan påvirke og bestemme hvem deres voksne barn skal være sammen med er bare så dumt at det strengt tatt ikke fortjener noe svar. Den eneste grunnen til at du skal svare, helt nøytralt, er at du skriver at dere tilhører samme omgangskrets. 

Hvorfor hun gjorde det slutt er helt irrelevant og ingenting noen andre har noe med. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei. Vi skiller oss når dere mister jobben "midlertidig", setter dere på ræva og verken søker nye jobber eller gjør husarbeid.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du trenger å gjøre er å si at din datter er voksen og tar sine egne valg, som du ikke legger deg i eller diskuterer med andre, og så avslutte samtalen. Hvem som mener hva og hvorfor er ikke relevant her, det er sak for de to som ikke lenger er i et forhold.

Om dette påvirker hvordan dere omgås i ettertid, ville jeg bare tenkt at det ikke var et stort tap...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at dette er de unges sak, og bare deres alene ...... enkelt og greit.  

Anonymkode: c57b3...466

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...