Carrot Skrevet 5. februar #21 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De mener at datteren min er urimelig og burde ta ham tilbake. At hun må forstå at det er forskjell på gutter og jenter, og at det er forståelig at gutter føler det slik. Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Håndter dem på samme måte som din datter, si at dette er dere uenig i og at det får være opp til dem hvordan de velger se på livet men slik ser dere det. Støtt datteren din, hun er en fornuftig jente. Vær tydelig, det er ikke noe tap å "miste" slike folk tenker jeg.. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 5. februar #22 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan håndtere dem? Jeg blir nødt til å omgås dem i fremtiden, da de tilhører samme omgangskrets, så ønsker ikke å være altfor frekk. Så hvordan få slutt på maset? De har også sendt meldinger til datteren min med cirka samme innhold. Anonymkode: 68670...886 Du sier klart og tydelig hva ditt standpunkt er, og hva du mener om deres standpunkt. Hvis de forstår at avstanden mellom dere er ideologisk/moralsk/filosofisk begrunnet og ikke bare en misforståelse, så vil de godta det. Men, du må være klar og tydelig. Ikke pakk noe inn i bomull, si rett ut hva du mener. Og bra jobba av datter som dumpa fyren. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #23 Del Skrevet 5. februar Babos skrev (6 minutter siden): Tipper du er mann eller? Jeg hadde dumpet mannen min om han sa noe sånt, en stakkars jente er voldtatt, mens kjæresten mener det da er ekkelt at en annen mann har vært i henne? Det var jo fader ikke frivillig fra jenta sin side! Jenta til ts vil jo vite at dersom noe sånt skjer med henne får hun ingen støtte fra typen, han vil se på henne som ekkel. Helt rett at jenta gikk i fra han! Jenta her er godt oppdratt med gode verdier. Statistikken viser at sjansen for å bli voldtatt som kvinne er overhengende stor, bare sånn til informasjon. Tipper du ikke følger ditt eget prinsipp særlig lenge. Folk slår seg og blir handicappet, får slag, får psykiske lidelser og mange andre ting som gjør at kjæresten forlater de. Ingen grunn til at det skal være annerledes i dette tilfellet. Anonymkode: 32ecc...39e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 5. februar #24 Del Skrevet 5. februar Syns datteren din er fornuftig, og tenker som en har skrevet lengre opp at du kan si at dette ikke er deres sak, at de nesten må ordne opp selv. Hadde gjort det samme jeg også! Og jeg er over 40 og gift. 10 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selbu Skrevet 5. februar #25 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men han har også rett på denne meningen. Folk dumper for langt mindre. Jenta dumpa gutten på vegne av noe som ikke hadde skjedd engang. Anonymkode: fd9fe...a64 Det er en helt uakseptabel holdning og dermed absolutt grunn til å avslutte. Å se på en jente som ekkel og besudlet etter en voldtekt vitner enten om en særs umoden guttunge eller et helt forferdelig menneskesyn. Jenta gjorde absolutt det riktige. 31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #26 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men han har også rett på denne meningen. Folk dumper for langt mindre. Jenta dumpa gutten på vegne av noe som ikke hadde skjedd engang. Anonymkode: fd9fe...a64 At han sier han kommer til å dumpe henne hvis hun blir utsatt for overgrep, er faktisk en veldig, veldig god grunn til å gjøre det slutt. Hun vet nå hvor han står, og vil få et bedre liv om hun finner en mann som ikke er så forskrudd i huet at han vil synes hun er "ekkel" hvis en annen mann har "vært inni henne". At gutten har "rett" på denne meningen gir ham ikke rett til at andre skal ønske å være sammen med ham. Anonymkode: 31f29...c3c 32 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #27 Del Skrevet 5. februar Det er ingen jeg kjenner som enda er gift med kjæresten de hadde da de var 19. Ingen! Skal foreldre legge seg opp i tenåringer sitt kjærlighetsliv? Det er tragisk! Anonymkode: 236d7...1a0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #28 Del Skrevet 5. februar For det første diskuterer, eller legger ikke foreldre seg opp i voksne barns forhold. Unntak ved mishandling eller der de trenger hjelp til å komme seg unna. Men når det er sagt, what goes around comes around. Han kan ikke ha sex med noen som har blitt voldtatt, og anser et forhold uten sex for å ikke være et forhold. Han ville gått. Hun kan ikke ha sex med noen som har slike meninger, og anser et forhold uten sex for å ikke være et forhold. Hun gikk. Så om han er tro til sin egen logikk og overbevisninger om hvordan man behandler andre mennesker, så må hun ha samme rett. Anonymkode: bad4d...9b3 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #29 Del Skrevet 5. februar For en flott og oppegående datter du har! Som ikke er redd for å stå for egne meninger. Hun oppdaget en side ved kjæresten som hun ikke kunne leve med, og valgte deretter å gå fra han. Dette er det virkelig ikke alle jenter som gjør, så veldig bra gjort! Når det kommer til foreldrene til gutten må du enkelt bare forklare at jenta deres er voksen og dere bestemmer ikke over kjærlighetslivet hennes. Det er hennes valg og det må faktisk alle parter respektere. For å være ærlig synes jeg det er dritrart at foreldrene til gutten ringer dere for å få de til å bli sammen igjen, snakk om helikopterforeldre! Anonymkode: 08720...fec 28 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #30 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Datteren min forklarte det slik (og jeg er enig), at hun ikke ønsket å være sammen med noen som hun VISSTE ville forlate henne i en kritisk situasjon, som det er en viss sannsynlighet at kan oppstå i løpet av livet. Anonymkode: 68670...886 Du har oppdratt jenta di til å ha fantastiske verdier og god respekt for seg selv. Godt jobba ❤️ La det stå til, svar at din datter er veldig klar i sin sak og at du støtter henne uansett hva hun velger? Anonymkode: 4a1f5...75c 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #31 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men han har også rett på denne meningen. Folk dumper for langt mindre. Jenta dumpa gutten på vegne av noe som ikke hadde skjedd engang. Anonymkode: fd9fe...a64 Hun dumper på grunn av en mening, og meningen har skjedd i det han uttalte den. Punktum. Anonymkode: bad4d...9b3 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #32 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tipper du ikke følger ditt eget prinsipp særlig lenge. Folk slår seg og blir handicappet, får slag, får psykiske lidelser og mange andre ting som gjør at kjæresten forlater de. Ingen grunn til at det skal være annerledes i dette tilfellet. Anonymkode: 32ecc...39e Men det hadde vært greit å få beskjed tidlig at man blir forlatt hvis man blir syk. Sånn at man slapp å bli sammen med dem som stikker av med en gang det blir vanskelig. Anonymkode: 68670...886 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #33 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det hadde vært greit å få beskjed tidlig at man blir forlatt hvis man blir syk. Sånn at man slapp å bli sammen med dem som stikker av med en gang det blir vanskelig. Anonymkode: 68670...886 Det skjer hele tiden dersom du gidder å se deg rundt. Folk blir forlatt av slike ting hver dag. Folk her greier ikke å være prinsippfaste, det er problemet. Anonymkode: 32ecc...39e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #34 Del Skrevet 5. februar Svar "haha, ja det kan du tro!" med en overbærende latter ved enhver oppfordring om å blande deg i dette. Gjenta i det uendelige. Skrullinger som har oppdratt en ekling. Good riddance. Anonymkode: a08ab...a1c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #35 Del Skrevet 5. februar Han endres sønn pg så ung at du kan anta en del av hans logikk stammer fra deres. Veldig bra av datteren din og vi ser jo hvor hun har det fra, så bra av deg. Bare ignorer dem så mye som du kan. Anonymkode: 867cd...f9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #36 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skjer hele tiden dersom du gidder å se deg rundt. Folk blir forlatt av slike ting hver dag. Folk her greier ikke å være prinsippfaste, det er problemet. Anonymkode: 32ecc...39e Ikke akkurat. I min omgangskrets har jeg hatt mennesker med alvorlig kreft, depresjon, folk som har mistet en fot, og andre ting. Samtlige forhold fortsetter den dag i dag. Anonymkode: 68670...886 7 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Del Skrevet 5. februar Nei, fy for noen mennesker. Først de unge guttene med sånne holdninger. Forstår han ikke at voldtekt og samtykket sex er to forskjellige ting. Og så foreldrene hans som maser og maser, som helt tydelig ikke respekterer hennes avgjørelse. Din datter er jo helten i historien. Hadde bare jeg vært så klok som dette når jeg var 19 år og som voksen for såvidt. Så flink hun var. 👏💪 De folkene får du bare ignorere. Du sier "Dette er (din datters navn) sitt valg. Og nå vil vi ikke diskutere det lenger." Alle meldinger om dette teamet etter dette ignorerer dere helt. Null svar. Da må de gi seg. Tenk at de tenker at de kan mase og tråkke over deres datters grenser på denne måten. Ville revurdert de som venner. De bryr seg jo ikke om henne og og de virker veldig usunne å være rundt. Din datter gjorde et godt valg. Håper min datter blir like oppegående og klok som dette. 👏👏👏👏💪💪💪 Anonymkode: 25835...cfe 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #38 Del Skrevet 5. februar Be din datter om å blokkere de også. Anonymkode: 25835...cfe 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #39 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men han har også rett på denne meningen. Folk dumper for langt mindre. Jenta dumpa gutten på vegne av noe som ikke hadde skjedd engang. Anonymkode: fd9fe...a64 Åh jo. Et overgrep skjedde. Ikke mot henne, men det skjedde. Og gutten har ikke empati. Anonymkode: 867cd...f9c 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #40 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Datteren min forklarte det slik (og jeg er enig), at hun ikke ønsket å være sammen med noen som hun VISSTE ville forlate henne i en kritisk situasjon, som det er en viss sannsynlighet at kan oppstå i løpet av livet. Anonymkode: 68670...886 Hun høres ut som en fornuftig ung dame. Jeg ville svart "svigers" at du ikke legger deg opp i forholdene hun har, men at de må slutte å kontakte deg og henne om dette. De ønsker ikke en svigerdatter som må overtales til å være sammen med sønnen. Videre ville jeg også avsluttet med at gutter og jenter er forskjellige, og jenta di ønsker trygghet og forsikring om at den hun gifter seg med er en mann som blir uansett hvilke grusomheter hun utsettes for. Så da ble han uaktuell for henne, slik hun ville blitt uaktuell for ham hvis hun ble voldtatt. (Det er ganske urovekkende når foreldre forsøker å presse ekteskap og seriøse forhold på barna sine som knapt nok er myndig. ) Anonymkode: 1deaf...eee 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå