AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Og gjør de egentlig noe for å stoppe det? Virker som at mange er ganske hardt rammet. Jeg hadde trøblete hud i voksen alder, kanskje kviserelatert, og da dro jeg til hudlege. Ble en type antibiotikabehandling og har ikke hatt problemer siden. Ville ikke overrasket meg om mange av disse ungdommene bare lar det stå til og så ødelegger de huden sin for life. Anonymkode: c1eaf...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Tror mange gutter ikke skjønner at det finnes behandling som medisin man får hos legen, gå til hudpleier for behandlinger og riktig hudpleie osv. Anonymkode: 13f42...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg syns jeg ser så mange ungdommer med fin hud, altså motsatt erfaring. I tillegg syns jeg det er fint hvis de klarer å ignorere det, for det er tross alt ganske vanlig. Mine forsvant ikke før i voksen alder når jeg begynte på prevensjon, så en antibiotikakur er ikke nødvendigvis en enkel løsning. Overforbruk av antibiotika er heller ikke spesielt heldig, når det er av kosmetiske årsaker. Anonymkode: 96ea3...387 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Tenker helt motsatt. For 20 år sia var det vanlig å se ubehandlet hud med store krater-arr, mens nå går ungdom til behandling. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Alt er relativt, jeg deler ikke ditt syn, men kan hende jeg ikke legger så mye merke til det eller bryr meg om det. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror mange gutter ikke skjønner at det finnes behandling som medisin man får hos legen, gå til hudpleier for behandlinger og riktig hudpleie osv. Anonymkode: 13f42...7d3 Vil aldri anbefale å gå til hudpleier. Du blir bare blakka for penger da de anbefaler svindyre produkter. Det fine med internett i dag er at det finnes såkalte "influensere" med faktisk utdannelse som kan anbefale billige produkter og gode rutiner uten å ta betalt for det. Et eksempel er hudlegen (ja, lege) Dr. Dray på youtube. Slet selv med kviser i tenårene, mamma brukte garantert mer enn 10k på hudpleieprodukter til meg. En runde med tetracyclin var alt som skulle til. Ble også interessert i hudpleie og lærte mye, og har ikke hatt kviser omtrent siden. Anonymkode: 7bf94...dc7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Mye mer Red Bull og sukker i dietten til barn og tenåringer nå enn før. Tenåringer i dag har også mer penger til å opprettholde et meget usunt kosthold. Inflammasjonen i kroppene deres må være helt ekstrem. Spol 30 år frem i tid, så er det nok enda mer alvorlige ting enn uren hud og psykiske problemer de må leve med. Anonymkode: bb8e5...d10 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Syns egentlig ikke det er så mange fler en ellers slik sett. Her har vi 2 ungdommer En sliter mye, prøvd alt av kremer som lege har skrevet ut og ikke fungert. Ungdommen har ikke turte å prøve pga alle bivirkninger som står Den andre har nesten ikke vært noe plager Anonymkode: 449ea...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye mer Red Bull og sukker i dietten til barn og tenåringer nå enn før. Tenåringer i dag har også mer penger til å opprettholde et meget usunt kosthold. Inflammasjonen i kroppene deres må være helt ekstrem. Spol 30 år frem i tid, så er det nok enda mer alvorlige ting enn uren hud og psykiske problemer de må leve med. Anonymkode: bb8e5...d10 Helt enig med deg!👍Det går bare i energi drinker og usunn mat. Anonymkode: e8a51...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye mer Red Bull og sukker i dietten til barn og tenåringer nå enn før. Tenåringer i dag har også mer penger til å opprettholde et meget usunt kosthold. Inflammasjonen i kroppene deres må være helt ekstrem. Spol 30 år frem i tid, så er det nok enda mer alvorlige ting enn uren hud og psykiske problemer de må leve med. Anonymkode: bb8e5...d10 Meh. Har hatt elendig kosthold så og si hele mitt voksne liv, stort inntak av sukker, drakk energidrikk daglig i over 5 år. Ingen kviser. Sier ikke at man bare kan ha et dårlig kosthold og ferdig med det, men årsaken til kviser ligger sjeldent i maten. Med din teori her så burde alle ekstremt overvektige mennesker med dårlig kosthold ha svære krater i ansiktet og verkende byller som følge av inflammasjon. Men sist jeg så på my 600 lb life så var det ingen der som hadde kviser.. Anonymkode: 7bf94...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns egentlig ikke det er så mange fler en ellers slik sett. Her har vi 2 ungdommer En sliter mye, prøvd alt av kremer som lege har skrevet ut og ikke fungert. Ungdommen har ikke turte å prøve pga alle bivirkninger som står Den andre har nesten ikke vært noe plager Anonymkode: 449ea...748 Har hen prøvd tetracyclin? Anonymkode: 7bf94...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er relativt, jeg deler ikke ditt syn, men kan hende jeg ikke legger så mye merke til det eller bryr meg om det. Vil aldri anbefale å gå til hudpleier. Du blir bare blakka for penger da de anbefaler svindyre produkter. Det fine med internett i dag er at det finnes såkalte "influensere" med faktisk utdannelse som kan anbefale billige produkter og gode rutiner uten å ta betalt for det. Et eksempel er hudlegen (ja, lege) Dr. Dray på youtube. Slet selv med kviser i tenårene, mamma brukte garantert mer enn 10k på hudpleieprodukter til meg. En runde med tetracyclin var alt som skulle til. Ble også interessert i hudpleie og lærte mye, og har ikke hatt kviser omtrent siden. Anonymkode: 7bf94...dc7 Du tar feil. Jeg gikk til hudpleier som voksen fordi jeg fikk pcos (cyster på eggstokkene) som gir kviser og hår i ansiktet,n og fikk medisinsk hudpleie, dvs dyprens og utklemming og hun brukte et apparat som skulle desinfisere huden. Brukte produktene til Dr Schrammek både i salongen og hjemme og ble bra i huden, i tillegg til hormonell behandling. Anonymkode: 13f42...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Meh. Har hatt elendig kosthold så og si hele mitt voksne liv, stort inntak av sukker, drakk energidrikk daglig i over 5 år. Ingen kviser. Sier ikke at man bare kan ha et dårlig kosthold og ferdig med det, men årsaken til kviser ligger sjeldent i maten. Med din teori her så burde alle ekstremt overvektige mennesker med dårlig kosthold ha svære krater i ansiktet og verkende byller som følge av inflammasjon. Men sist jeg så på my 600 lb life så var det ingen der som hadde kviser.. Anonymkode: 7bf94...dc7 Ikke alle overvektige får hjerteinfarkt heller. Anonymkode: bb8e5...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har hen prøvd tetracyclin? Anonymkode: 7bf94...dc7 Brukt alt av kremer, tabletter ikke turte å bruke Anonymkode: 449ea...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Sønnen her i huset har endel kviser, men bryr seg ikke noe om det. Det er helst når man plukker for mye på det og klemmer kvisene at det blir stygge arr. Beste er egentlig å bare la de bero og gå over av seg selv. Anonymkode: 2a736...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes ikke jeg ser mange ungdommer med kviser. Det er lettere å få behandling nå. Begge mine tenåringer har gått på isotretinoin og blitt kvitt problemet. Anonymkode: 76139...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye mer Red Bull og sukker i dietten til barn og tenåringer nå enn før. Tenåringer i dag har også mer penger til å opprettholde et meget usunt kosthold. Inflammasjonen i kroppene deres må være helt ekstrem. Spol 30 år frem i tid, så er det nok enda mer alvorlige ting enn uren hud og psykiske problemer de må leve med. Anonymkode: bb8e5...d10 Vi spiste ikke spesielt mye sunnere på 90-tallet og utover i alle fall. Det var Nugatti, frokostblandinger, osteloff, Litago og rullings for alle penga. Anonymkode: 27663...64b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du tar feil. Jeg gikk til hudpleier som voksen fordi jeg fikk pcos (cyster på eggstokkene) som gir kviser og hår i ansiktet,n og fikk medisinsk hudpleie, dvs dyprens og utklemming og hun brukte et apparat som skulle desinfisere huden. Brukte produktene til Dr Schrammek både i salongen og hjemme og ble bra i huden, i tillegg til hormonell behandling. Anonymkode: 13f42...7d3 Det fungerte for deg, det betyr ikke at jeg tar feil. Å være påståelig er ikke bra, skjerpings. Jeg vil fortsatt aldri anbefale hudpleier om noen spør meg om råd, selv om det fungerte for deg. For meg fungerte det overhodet ikke, og vil da anbefale det som fungerte for meg. Men skal jeg snakke ditt språk; nei nei, du tar feil, frøken! Anonymkode: 7bf94...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zondaar Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Ungdom er mindre kvisete nå enn da jeg var tenåring på 90-tallet… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi spiste ikke spesielt mye sunnere på 90-tallet og utover i alle fall. Det var Nugatti, frokostblandinger, osteloff, Litago og rullings for alle penga. Anonymkode: 27663...64b Masse sykdom og fedme blant de som vokste opp på 90 tallet også. Anonymkode: bb8e5...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og gjør de egentlig noe for å stoppe det? Virker som at mange er ganske hardt rammet. Jeg hadde trøblete hud i voksen alder, kanskje kviserelatert, og da dro jeg til hudlege. Ble en type antibiotikabehandling og har ikke hatt problemer siden. Ville ikke overrasket meg om mange av disse ungdommene bare lar det stå til og så ødelegger de huden sin for life. Anonymkode: c1eaf...00d Det tror jeg ikke. Og i dag har de også større tilgang på remedier for å dempe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå