AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Beklager å si det, men ut i fra min erfaring er de fleste håndverkere upålitelige. Nå igjen skal jeg ha håndverker, og de er ikke møtt opp til avtalt tid. Hvor lenge venter man før man ringer og etterlyser? Anonymkode: 397ba...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden 20 min? Anonymkode: 61c31...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager å si det, men ut i fra min erfaring er de fleste håndverkere upålitelige. Nå igjen skal jeg ha håndverker, og de er ikke møtt opp til avtalt tid. Hvor lenge venter man før man ringer og etterlyser? Anonymkode: 397ba...8d6 Etter min erfaring så ringer de selv maks 10-15 minutt etter avtale og legger seg langflat fordi - sykdom. Men det har kun skjedd om jeg er kunden som har første oppmøte, altså at de har avtalt å komme 7.30-8. Jeg har avtalt «usikre tider», type jeg trenger noe utført raskt og de har en mulighet «i løpet av dagen». Men da er alle parter innforstått med at vi begge er tjent med fleksibilitet. Dersom noen hadde avtalt å komme til et fastsatt tidspunkt for så å ikke dukke opp og heller ikke sagt fra ville jeg nok spurt hva som skjedde nå og hvorfor de tenkte det var akseptabelt å ikke ringe kundene sine. Jeg ville vært hyggelig, fordi firmakultur (eller ukultur) ikke er den enkelte ansatte sitt ansvar. Men, altså, det krever ikke SÅ mye av deg som person å sjekke referanser og omtaler på folka du hyrer inn, ts. Dersom du velger å leie inn et firma som ikke engang bryr seg nok om omdømmet sitt til å dukke opp til avtalt tid - hvorfor tenker du de bryr seg om å gjøre ting du ikke kan sjekke (som el eller vann eller bærekonstruksjon) riktig? Sjekk firma bedre. Ikke velg de billigste du finner - velg folk med yrkesstolthet. Anonymkode: 8ce2d...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Hvis de ikke gir beskjed om forsinkelsen? Da ringer jeg etter 30 minutter. Anonymkode: d5075...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Etter min erfaring så ringer de selv maks 10-15 minutt etter avtale og legger seg langflat fordi - sykdom. Men det har kun skjedd om jeg er kunden som har første oppmøte, altså at de har avtalt å komme 7.30-8. Jeg har avtalt «usikre tider», type jeg trenger noe utført raskt og de har en mulighet «i løpet av dagen». Men da er alle parter innforstått med at vi begge er tjent med fleksibilitet. Dersom noen hadde avtalt å komme til et fastsatt tidspunkt for så å ikke dukke opp og heller ikke sagt fra ville jeg nok spurt hva som skjedde nå og hvorfor de tenkte det var akseptabelt å ikke ringe kundene sine. Jeg ville vært hyggelig, fordi firmakultur (eller ukultur) ikke er den enkelte ansatte sitt ansvar. Men, altså, det krever ikke SÅ mye av deg som person å sjekke referanser og omtaler på folka du hyrer inn, ts. Dersom du velger å leie inn et firma som ikke engang bryr seg nok om omdømmet sitt til å dukke opp til avtalt tid - hvorfor tenker du de bryr seg om å gjøre ting du ikke kan sjekke (som el eller vann eller bærekonstruksjon) riktig? Sjekk firma bedre. Ikke velg de billigste du finner - velg folk med yrkesstolthet. Anonymkode: 8ce2d...a16 Det er et firma fra mitt anbud. De har over 100 positive anmeldelser. Likevel møtte de ikke opp, og da jeg etterlyste var det som en over her skriver, unnskyldninger om sykdom. Men altså ingen beskjed. Fader heller, det er jo umulig å finne noen som er pålitelige og som kan gjøre småjobber! Anonymkode: 397ba...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har sluttet å bry meg, orker ikke å bruke energi på slike ting. Som regel tar jeg hjemmekontor når jeg har slike avtaler, så får de komme når de kommer. Om de ikke dukker opp avtaler jeg bare ny tid. Jeg vet at slike firma, om de er selvstendige eller AS, ikke er mestere på logistikk og organisering. Det er ofte krøll med det administrative, og de gir sjeldent info med mindre du selv spør og graver. Til syvende og sist er jeg mest opptatt av sluttresultatet, og at de som kommer er hyggelige og imøtekommende. Jeg har også respekt for at den lille jobben jeg vil ha utført ikke er like prioritert som en større jobb med bedre fortjeneste. Så om noen er syke på en større jobb skjønner jeg at de flytter ressurser fra andre prosjekt. Hvis vi har en deadline, f.eks at snekkeren MÅ være ferdig innen dato X, fordi elektriker kommer på dato X+1, så gjør jeg dette klart for dem. Da opplever jeg å bli prioritert, for de vil ikke fremstå dårlig foran andre firma. Så ja, vi kan ikke endre en hel bransje. Men vi kan prøve å ta forhåndsregler og selv være tydelig i kommunikasjonen, samt justere forventningene. Anonymkode: f8db6...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå