Gå til innhold

Barnet til venninna mi er så slem med barnet mitt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å hjelp, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker å være på besøk hos venninnen min med barna, men hennes 6 år gamle datter er så slem med min datter. Hun stenger henne ute på skolen også.

Det går ikke an å snakke med venninnen min om barnets oppførsel, selv om andre voksne og andre barn reagerer på henne. Hun lyver om veldig mye, driver med sosial manipulasjon, prøver å såre andre for å kunne bestemme over dem (f.eks sier "Anna vil ikke være med deg hjem i dag" til ei venninne som skal ha med Anna hjem, så venninnen begynner å gråte og blir kjempelei seg). Og foreldrene ser ikke at alt dette er problematferd som må tas tak i! De har liksom bare nok med seg selv!? 

Hun har utrolig dyssosial atferd, åpenbart oppositional defiance disorder, hun nekter å følge flokken, nekter å la seg lede, tar ikke nei for et nei og har ingen folkeskikk! 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 36d63...ed9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville unngått å dra dit med barna. Evt. må dere voksne være innstilt på å delta sammen med barna hele tiden slik at dere styrer aktiviteten og dynamikken mellom barna. 

Anonymkode: cdf15...6c6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du slutter selvfølgelig å ta med ungen din til henne, vær på ungen din sin side! 

Anonymkode: 17558...08c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

velg datteren din over venninnen

Anonymkode: bf055...076

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hun har utrolig dyssosial atferd, åpenbart oppositional defiance disorder, hun nekter å følge flokken, nekter å la seg lede, tar ikke nei for et nei og har ingen folkeskikk! 

Hva ville dere gjort? 

Er hun diagnostisert med ODD; eller er det du som tenker at hun har det? Du bør være forsiktig med å dele ut diagnoser til andre mennesker hvis de ikke har en diagnose. 

Anonymkode: 82807...018

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må du bare være tett på og sette grenser.  Typ barnehage pedagogikk : liker Per når Anne gjør slikt, blir Per lei seg ? Hvis venninna di ikke klarer å veilede og oppdra sin unge på basic human skills så må du trå til. 

Anonymkode: d3eac...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ikke pakk det inn. Speil den ungen på hva du ser. Beskriv det for ungen. Dette er viktig , da disse barna ofte har en illusjon om at deres atferd er ok, og at ingen legger merke til det

Anonymkode: d3eac...e2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser venninnen din hvordan barnet hennes oppfører seg ovenfor ditt?

Da hadde jeg ved neste snakk om besøk sakt at dere dessverre ikke kan komme da barnet ditt ikke har det noe bar når hun er hos dem og at hennes hensyn må komme først. At du kanskje kan komme når barna er litt litt eldre. Inntil da kan dere møtes ute uten barn.

Anonymkode: 1da1b...46e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt datteren min fremfor venninnen. Dvs du kan møte venninnen uten barn, men ikke finn på noe sammen med barna. Støtt datteren din!

Anonymkode: 29f6a...a48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville unngått å dra dit med barna. Evt. må dere voksne være innstilt på å delta sammen med barna hele tiden slik at dere styrer aktiviteten og dynamikken mellom barna. 

Anonymkode: cdf15...6c6

velg datteren din over venninnen

Anonymkode: bf055...076

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ville valgt datteren min fremfor venninnen. Dvs du kan møte venninnen uten barn, men ikke finn på noe sammen med barna. Støtt datteren din!

Anonymkode: 29f6a...a48

Jeg har ikke skrevet noe sted at vi fortsatt drar på besøk dit. Det gjør vi ikke lenger. Men denne oppførselen  fortsetter på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er hun diagnostisert med ODD; eller er det du som tenker at hun har det? Du bør være forsiktig med å dele ut diagnoser til andre mennesker hvis de ikke har en diagnose. 

Anonymkode: 82807...018

BobbySocks skrev (3 timer siden):

Du driver å setter diagnoser på en unge?!

Skal dere henge dere opp i dette? Det var for å gi dere et rammeverk så dere kan forstå konseptet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal dere henge dere opp i dette? Det var for å gi dere et rammeverk så dere kan forstå konseptet her.

Rammeverk satt av deg eller lege. Tenker det er to forskjellige saker som gir to forskjellige svar på problemstillingen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...