tenker1 Skrevet onsdag kl 08:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:21 (endret) Mulig å slette innlegg? Hvordan? Endret onsdag kl 10:08 av tenker1 Har lyst til å slette innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:28 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:28 Det er litt vanskelig å forstå deg her, men det høres for meg ut som at du trenger hjelp til å finne ut av ting. Har du forsøkt psykolog, enten alene eller for parterapi? Jeg synes mannen din virker åpen og ærlig, og dere kommer kun videre hvis du også reflekterer og utvikler deg. Det kan man gjøre i terapi, kanskje noe mer enn man greier i eget hode. Håper dere finner ut av ting! Anonymkode: ee616...563 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:28 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:28 Han høres usikker og forvirra ut. Det er sikkert skummelt at du sitter med sånne tanker, og så går det bare lengre og lengre tid før du faktisk gjør noe med det. Hvis du er sikker på at du vil separeres, så bør du fjerne deg fra å bo med han. Det skaper gnisninger å ha det hengende over seg, spesielt for han. Og det høres heller ikke ut som at han har samme tanker om skillsmisse som seg, så da blir det kanskje enda mer vanskelig for han. Da må du være den som tar ansvar i situasjonen, og enten gjennomføre, eller gi et klart svar på at du ikke vil skilles likevel. Å gå sånn å ikke vite, skaper selvsagt sinne hos den som ikke har kontroll på situasjonen. Anonymkode: 1026b...413 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surdeig Skrevet onsdag kl 08:32 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:32 Dere må ta dere en alvors prat, mannen din går i uvisshet og er sikkert så usikker. Så kommunikasjon er nøkkelen her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 08:33 Forfatter #5 Del Skrevet onsdag kl 08:33 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt vanskelig å forstå deg her, men det høres for meg ut som at du trenger hjelp til å finne ut av ting. Har du forsøkt psykolog, enten alene eller for parterapi? Jeg synes mannen din virker åpen og ærlig, og dere kommer kun videre hvis du også reflekterer og utvikler deg. Det kan man gjøre i terapi, kanskje noe mer enn man greier i eget hode. Håper dere finner ut av ting! Anonymkode: ee616...563 Ja, vi har parterapi fordi jeg vil Endret onsdag kl 09:53 av tenker1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:37 #6 Del Skrevet onsdag kl 08:37 Er han norsk og du fra et annet land? Slik at det blir vanskelig å kommunisere? I så fall kanskje en ide å prøve med en tolk? Anonymkode: 2c431...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 08:46 Forfatter #7 Del Skrevet onsdag kl 08:46 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Er han norsk og du fra et annet land? Slik at det blir vanskelig å kommunisere? I så fall kanskje en ide å prøve med en tolk? Anonymkode: 2c431...0ef Nei. Vi begge er norske Endret onsdag kl 09:53 av tenker1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 08:55 Forfatter #8 Del Skrevet onsdag kl 08:55 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Han høres usikker og forvirra ut. Det er sikkert skummelt at du sitter med sånne tanker, og så går det bare lengre og lengre tid før du faktisk gjør noe med det. Hvis du er sikker på at du vil separeres, så bør du fjerne deg fra å bo med han. Det skaper gnisninger å ha det hengende over seg, spesielt for han. Og det høres heller ikke ut som at han har samme tanker om skillsmisse som seg, så da blir det kanskje enda mer vanskelig for han. Da må du være den som tar ansvar i situasjonen, og enten gjennomføre, eller gi et klart svar på at du ikke vil skilles likevel. Å gå sånn å ikke vite, skaper selvsagt sinne hos den som ikke har kontroll på situasjonen. Anonymkode: 1026b...413 Skjønner at det ikke er lett for han Endret onsdag kl 09:52 av tenker1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:55 #9 Del Skrevet onsdag kl 08:55 Kan du prøve å forklare gangen i dette en gang til? På den ene siden forstår jeg det slik at det var en lengre periode hvor han ikke visste hva som kom til å skje og han da sa at han hadde et hat mot deg, på den andre siden virker det som om du sa at du ville skilles, han sa ganske fort at han ville dere skulle fortsette og så ombestemte du deg. Anonymkode: 19400...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:58 #10 Del Skrevet onsdag kl 08:58 Har du bearbeidet bagasjen din med en profesjonell? Anonymkode: dfe3b...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:02 #11 Del Skrevet onsdag kl 09:02 jeg skjønner hans reaksjon på meldingen din og på den vaklingen du har, men jeg skjønner ikke helt hva som gjør at du ønsker deg ut av relasjonen? Klarer du formidle det til partneren din, det som mangler for din del? ER det noe som ligger hos deg, er det en kombinasjon av ting eller følelser eller hva er greien? Anonymkode: ec33c...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet onsdag kl 09:07 #12 Del Skrevet onsdag kl 09:07 Det å gå rundt i uvisshet kan være helt forferdelig. For meg var det forferdelig mtp at jeg kom til å miste masse tid med barna mine 50/50. De to vakre skapningene som jeg lever og ånder for skulle jeg ikke få se 50% av tiden pga ting ekskona gjorde. Uvissheten tok nesten knekken på meg og det kan jo være en slik følelse typen din sitter med. Han vil nok ha et svar av deg som er konkret og ikke så vinglete. Han vil helt sikkert vite om han må forberede seg på at han skal få mindre tid med barna eller ikke.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 09:14 Forfatter #13 Del Skrevet onsdag kl 09:14 (endret) . Endret onsdag kl 09:51 av tenker1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:18 #14 Del Skrevet onsdag kl 09:18 Du må jo ha en ny samtale med han når dere er alene og har god tid, og begge er rolige. Fortell han at du ønsker å prøve, men da må begge være motivert og gjøre en innsats. Ellers går det ikke. Også må du rett og slett spørre om han fremdeles føler på sinne mot deg, for da må dere jobbe med det. Kanskje helst hos en parterapeut. Anonymkode: 2bc04...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 09:18 Forfatter #15 Del Skrevet onsdag kl 09:18 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har du bearbeidet bagasjen din med en profesjonell? Anonymkode: dfe3b...770 Hadde time hos bup som ungdom, men kuttet det ut tidligere enn dem ville Endret onsdag kl 09:52 av tenker1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:21 #16 Del Skrevet onsdag kl 09:21 tenker1 skrev (1 minutt siden): Hadde time hos bup som ungdom, men kuttet det ut tidligere enn dem ville. Fordi jeg etter hvert fant en snill kjæreste, men jeg syntes det var flaut å gå hos bup. Så ikke fått pratet skikkelig og bearbeidet alt nei. Går så vidt hos noen nå, men er veldig begrenset hvor lenge jeg får gå der, så får ikke pratet nok. Jeg er ikke kandidat til å få hjelp hos offentlig psykolog siden jeg ikke har noen psykisk sykdom. Da bør du gå privat hvis du har råd, det høres ut som bagasjen din påvirker deg veldig. Anonymkode: dfe3b...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker1 Skrevet onsdag kl 09:24 Forfatter #17 Del Skrevet onsdag kl 09:24 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da bør du gå privat hvis du har råd, det høres ut som bagasjen din påvirker deg veldig. Anonymkode: dfe3b...770 Det er så sykt dyrt Endret onsdag kl 09:51 av tenker1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:26 #18 Del Skrevet onsdag kl 09:26 Når det gjelder det med et eventuelt brudd så tror jeg det er best du lar være å snakke om det til du har tatt en avgjørelse. Spesielt hvis han er psykisk syk så kan det rett og slett være for mye å bære på. Det kan være enklere å forholde seg til et brudd enn å gå i månedsvis med et potensielt brudd hengende over seg. Jeg vil være forsiktig med å si noe som helst om hva som er best for deg, stol på din egen vurdering. Anonymkode: 19400...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:26 #19 Del Skrevet onsdag kl 09:26 tenker1 skrev (2 minutter siden): Det er så sykt dyrt. Før han ble syk, gikk bagasjen min greit. Ja, den har ødelagt selvbildet/selvtilliten min osv. Men det er nå etter hans sykdommer/forandring at den gir meg utfordringer. Synes du ikke det er verdt å investere i din mentale helse? Anonymkode: dfe3b...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:27 #20 Del Skrevet onsdag kl 09:27 Trist at det er slik for dere, men så utrolig kjipt for mannen din også at du har gått med skilsmissetanker helt siden starten av 2023, hele fremtiden hans vakler jo. Jeg hadde blitt sint og hatefull selv jeg. I tillegg tror jeg nok at dette forbereder ham på at det en gang kan bli slutt og imens du sitter der og vakler så kan det hende at han blir mer og mer vant til tanken. Så ærlig talt ikke test om "psyken din blir dårligere" det er ikke noe du kan teste selv. Og bestem deg for det du vil og sats på det. Akkurat nå tror jeg du bare skyvet mannen din fra deg og husk at selv om det virker som om det er du som har valget så er det ikke sikkert han vil fortsette lenger når du har bestemt deg. Anonymkode: 6f75c...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå