AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:10 #21 Del Skrevet onsdag kl 11:10 Mine barn er i barneskolealder, han har to i barneskole og to i ungdomsskolen. Vi ønsker å ha barna, men barna vil ikke til oss. Derfor vi kun ser de sporadisk. Men vi ønsker helst å ha de 50/50. Jeg mottar ikke bidrag selv da jeg og barnefar deler barna 50/50. Jeg forstår jo han må betale, men synes bare beløpet var høyt i mnd. Mammaen jobber jo selv så hun vil jo plutselig få «dobbel» lønn. Hun har i tillegg søkt tilbake i tid så samboer får en bidragsgjeld på over 100.000 som han må betale i løpet av de neste årene. - ts Anonymkode: 76e01...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:27 #22 Del Skrevet onsdag kl 11:27 Hadde heller ikke gått med på en så dårlig privat avtale som kr 7.000 i mnd på fire barn han aldri ser. Anonymkode: e07d8...ba0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:42 #23 Del Skrevet onsdag kl 11:42 Det er 4000 pr barn. Du får sjekke satsene til nav, jeg tror ikke det er mer enn 50% av det. Og mener nav at han ikke har evne til å betale sin andel så slipper han med mindre. En ordning som ikke gjelder for mor. Anonymkode: 15e6c...d34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:51 #24 Del Skrevet onsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer sikkert til å få mye hatmeldinger nå, men noen må vell føle det samme som meg? Samboer har 4 barn fra før og har nå fått beskjed fra nav om at han må betale over 16000 i måneden til barnemor. Hva i h.. mener barnemor at vi skal leve av? Far har ingen samvær og ser barna sjeldent, og mor nekter å lage privat avtale. Har prøvd lenge å få til en privat avtale på 7000 i måneden, men det nekter hun å godta. Dette ødelegger hele økonomien vår og det tærer på forholdet i tillegg. Har selv tre barn som bor sammen med meg og samboer (ikke hans barn) og vi trenger også sårt de pengene. Jeg skjønner jo at han må betale for barna han har, men at nesten halve lønna hver måned skal gå til henne er absolutt ikke interessant. Noen som har tatt kontakt med advokat f.eks som har fått ned bidraget? Anonymkode: 76e01...d97 Flytt fra hverandre Anonymkode: 2b18a...28b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:56 #25 Del Skrevet onsdag kl 12:56 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen som har tatt kontakt med advokat f.eks som har fått ned bidraget? Anonymkode: 76e01...d97 Hva tenker du advokaten skal gjøre?? Nav har sine regler, og de må også din samboer følge. Fire barn koster, han er far og han skal selvsagt betale for de. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samboer har 4 barn fra før og har nå fått beskjed fra nav om at han må betale over 16000 i måneden til barnemor. Hva i h.. mener barnemor at vi skal leve av? Hva mener dere at barna skal leve av?? Pengene er til å forsørge barna. Han betaler maks 25% av sin brutto inntekt, det er ikke synd på han (eller dere). AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette ødelegger hele økonomien vår og det tærer på forholdet i tillegg. Da får dere redusere utgiftene dere. Så enkelt er det. Anonymkode: b443f...539 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:58 #26 Del Skrevet onsdag kl 12:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine barn er i barneskolealder, han har to i barneskole og to i ungdomsskolen. Vi ønsker å ha barna, men barna vil ikke til oss. Derfor vi kun ser de sporadisk. Men vi ønsker helst å ha de 50/50. Jeg mottar ikke bidrag selv da jeg og barnefar deler barna 50/50. Jeg forstår jo han må betale, men synes bare beløpet var høyt i mnd. Mammaen jobber jo selv så hun vil jo plutselig få «dobbel» lønn. Hun har i tillegg søkt tilbake i tid så samboer får en bidragsgjeld på over 100.000 som han må betale i løpet av de neste årene. - ts Anonymkode: 76e01...d97 Dette går ikke som en lønn til henne, men klær, utstyr, strøm, mat, etc. Jeg har selv tre barn og de siste 6 mnd har jeg brukt 9000 på utstyr, klær og sko. Heldigvis kan den ene arve noe av den andre, men i blant er det slitt før det rekker til neste. Babyen bruker spesiell type mme og det har vært 2500 i mnd på alt han trenger. Så går det endel strøm ift matlaging, oppvarming, stor nok bolig til å rommet alle. Hadde jeg vært alene med et barn hadde vi kunne leid for halve prisen, men her er det tre å romme. Så større barn koster mer, sånn er det. Man må ta ansvar for barna sine. Anonymkode: 2b18a...28b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:00 #27 Del Skrevet onsdag kl 13:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine barn er i barneskolealder, han har to i barneskole og to i ungdomsskolen. Vi ønsker å ha barna, men barna vil ikke til oss. Derfor vi kun ser de sporadisk. Men vi ønsker helst å ha de 50/50. Jeg mottar ikke bidrag selv da jeg og barnefar deler barna 50/50. Jeg forstår jo han må betale, men synes bare beløpet var høyt i mnd. Mammaen jobber jo selv så hun vil jo plutselig få «dobbel» lønn. Hun har i tillegg søkt tilbake i tid så samboer får en bidragsgjeld på over 100.000 som han må betale i løpet av de neste årene. - ts Anonymkode: 76e01...d97 Kanskje han burde ha jobbet mer med sin relasjon til ungene tidligere da, siden de nå ikke ønsker å være hos han. Mor får ikke dobbel lønn, hun får dekket kostnadene for barna. At hun har søkt tilbake i tid, og fått det innvilget, betyr at det har vært særskilte årsaket og far har ikke betalt bidrag. Han burde faktisk visst at det ville komme krav om bidrag og satt av pengene. Det er ikke slik at et vedtak om barnebidrag kommer helt ut av det blå... Han har jo ikke barna, da har han gode muligheter for å jobbe ekstra og få opp sin inntekt. Du har barna kun 50% og kan også øke din inntekt uten problemer. Mor her ikke like heldig, hun har barn hos seg 100% av tiden og er dermed mye mer bundet til huset og kan ikke jobbe når som helst. Anonymkode: b443f...539 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet onsdag kl 13:03 #28 Del Skrevet onsdag kl 13:03 Man skal ikke betale mer enn 25% av bruttolønn i barnebidrag. Det betyr at din mann har nesten 800K i årslønn. Da er 16K ikke halve lønna hver måned, så hvis det er det han har fortalt deg spørs det om han har noe gjeld/tvangstrekk som han holder skjult for deg. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:22 #29 Del Skrevet onsdag kl 14:22 Han må tjene ekstremt godt da. Jeg har 3 barn og o i bidrag inntekt 530k. Anonymkode: 47a88...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:23 #30 Del Skrevet onsdag kl 14:23 Det ligger jo åpenbart en historie bak når man har FIRE barn som ikke ønsker å ha kontakt med far. Å forsørge fire barn i barneskole- og ungdomsskolealder er skikkelig dyrt, så jeg er ikke overrasket over at bidraget er 16k. Hvis det er regnet ut av NAV og all relevant informasjon er lagt til riktig, stemmer det. Ikke noe å klage på da. Du kan gå til advokat, men det vil være bortkastede penger, som heller burde gå til å betale bidragsgjeld! Anonymkode: 60c05...092 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:59 #31 Del Skrevet onsdag kl 14:59 Det kunne vært et mye høyere beløp. Her er hva nav sier barn koster ut fra alder. Og her er det snakk om fire barn over seks år uten samværsfradrag. Anonymkode: b443f...539 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:06 #32 Del Skrevet onsdag kl 15:06 Det er ikke så godt å vite om dette er trolletråd eller ikke, men hvis det er sant: Han burde virkelig ta tak i forholdet til barna. Man kan ikke la være å være far, fordi barn "ikke vil komme". Barn bør ikke få bestemme alle slike ting selv, man bør i det minste finne ut hva som virkelig ligger bak. Er det negativ påvirkning fra mor for eksempel? Fire barn som vokser opp uten kontakt med far - det er ingen god historie ❤️ Jeg hadde startet med å kontakte Familievernkontoret. Anonymkode: 425a1...3f8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:14 #33 Del Skrevet onsdag kl 15:14 Familievernkontoret er prøvd ut, men ingen endring etter det. Dessverre føler jeg mye skyld selv for at barna og far ikke har kontakt da det var etter at vi ble samboere barna ikke ville her lenger. Det ble nok en for tøff overgang når jeg og barna flyttet inn. Men føler ikke mor hjelper så mye med å oppmuntre barna til å være her heller. Har tenkt litt tanken på om vi burde bo hver for oss å se om det kan hjelpe, men det blir jo enda dyrere igjen. Anonymkode: 76e01...d97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:15 #34 Del Skrevet onsdag kl 15:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Familievernkontoret er prøvd ut, men ingen endring etter det. Dessverre føler jeg mye skyld selv for at barna og far ikke har kontakt da det var etter at vi ble samboere barna ikke ville her lenger. Det ble nok en for tøff overgang når jeg og barna flyttet inn. Men føler ikke mor hjelper så mye med å oppmuntre barna til å være her heller. Har tenkt litt tanken på om vi burde bo hver for oss å se om det kan hjelpe, men det blir jo enda dyrere igjen. Anonymkode: 76e01...d97 Det er ikke noe feil med å prøve igjen. Dette er for viktig til å gi opp så raskt. Anonymkode: 425a1...3f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:22 #35 Del Skrevet onsdag kl 15:22 Det høres ut som din mann fikk flere barn enn han hadde råd til dersom han ønsket en romslig økonomi. Siden han ikke har noen særlig del i omsorgsbyrden lenger kan han heldigvis jobbe mer enn eksen. Navs utregning er nok helt riktig, og hans eks tjener ingenting på dette etter hennes merutgifter er dekket. Anonymkode: f2005...66b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:27 #36 Del Skrevet onsdag kl 15:27 Jeg synes egentlig 16 000kr per mnd var en del. Moren har jo også valgt å få disse barna, så en god del av hennes lønn må jo også gå til å forsørge dem. Ville prøvd en gang til med familievernkontoret. Forholdet mellom forelder og barn er tross alt det viktigste. Hadde jeg vært ts i denne situasjonen, så hadde vi blitt boende hver for oss, det er i hvert fall helt sikkert! Hadde kommet til å irritere meg grenseløst mye dersom økonomien i husstanden blir såpass påvirket av dette som du sier. Anonymkode: 91eb1...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #37 Del Skrevet onsdag kl 15:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes egentlig 16 000kr per mnd var en del. Moren har jo også valgt å få disse barna, så en god del av hennes lønn må jo også gå til å forsørge dem. Ville prøvd en gang til med familievernkontoret. Forholdet mellom forelder og barn er tross alt det viktigste. Hadde jeg vært ts i denne situasjonen, så hadde vi blitt boende hver for oss, det er i hvert fall helt sikkert! Hadde kommet til å irritere meg grenseløst mye dersom økonomien i husstanden blir såpass påvirket av dette som du sier. Anonymkode: 91eb1...eab Så du satsene over her? Han har fått under 50% av underholdskostnaden. Mor betaler altså mer. Anonymkode: 15e6c...d34 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:36 #38 Del Skrevet onsdag kl 15:36 Jeg tror at du har kjøpt katta i sekken. En far som ikke vil ha barna sine, og barna ikke vil til far . Hvorfor er det sånn tror du? Og så klager du på mor til barna ? Hun gjør jo hele jobben !!!!! Anonymkode: 32dbd...848 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:40 #39 Del Skrevet onsdag kl 15:40 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du satsene over her? Han har fått under 50% av underholdskostnaden. Mor betaler altså mer. Anonymkode: 15e6c...d34 Han har nok fått den summen fordi bidraget baseres på hans brutto inntekt. Og mor får nok også utvidet barnetrygd. Anonymkode: 91eb1...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:50 #40 Del Skrevet onsdag kl 15:50 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke så godt å vite om dette er trolletråd eller ikke, men hvis det er sant: Han burde virkelig ta tak i forholdet til barna. Man kan ikke la være å være far, fordi barn "ikke vil komme". Barn bør ikke få bestemme alle slike ting selv, man bør i det minste finne ut hva som virkelig ligger bak. Er det negativ påvirkning fra mor for eksempel? Fire barn som vokser opp uten kontakt med far - det er ingen god historie ❤️ Jeg hadde startet med å kontakte Familievernkontoret. Anonymkode: 425a1...3f8 Å begynne med å skylde på mor er nok det dummeste han kan finne på. Anonymkode: f2005...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå