pussikatt Skrevet onsdag kl 04:06 #1 Del Skrevet onsdag kl 04:06 Jeg har hatt en yngre samboer i litt over 1 år nå. Det går bra på de fleste områder, men i går var jeg uenig med han når han sa ham skulle ut med venner. Mest pga han da utsetter meg for smitte av noe av det som går fortiden. Det vil ikke jeg tåle og få etter jeg har vært innlagt med alvorlig lungebetennelse i en uke og omtrent holdt på og dø forrige helg. Jeg synes og han kan ofre det behovet for og gå ut med folk for min skyld denne gangen. For en kort periode. Synes egentlig han ikke har vært spesielt empatisk etter jeg kom hjem. Er jeg urimelig? Legen som skrev meg ut ga beskjed om jeg måtte ta det med ro og det kunne gå opptil 8 uker før jeg var helt bra alilevel hjelper han meg lite her hjemme. Jeg ber han om å gjøre ting men så tar det jo evigheter før han gjør det så jeg ender opp med og gjøre det selv, selv om jeg puster og peser fordi det er fremdeles vanskelig og puste. Han også synes det er kjedelig jeg ikke vil være med på ting nå men for meg sier det seg jo selv eller alvorlig sykdom er det best og ta det med ro en stund til en er bra. Han vil vi skal reise bort på valentines dagen om under to uker det synes jeg er for kort tid til. Det er ved sånne ting jeg merker han er endel yngre en meg samt at han aldri har bodd med noen kjærest før. Han gikk ut og kom hjem sånn 2 tiden Jeg sover på sofaen for vil ikke være i nærheten av han nå. Får ta diskusjonen når han våkner Hva tenker dere om situasjonen? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:15 #2 Del Skrevet onsdag kl 04:15 Hvorfor er du sammen med han? Hvor gamle er dere? Anonymkode: d3f51...e04 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:17 #3 Del Skrevet onsdag kl 04:17 Jeg tror ikke det har noe med alder å gjøre såfremt han ikke er en tenåring. Noen personer har omsorgsfølelse, andre ikke. Du finner til og med 80-åringer som er eldre enn konene sine som kun forventer oppvartning og blir irritert hvis hun får influensa. Anonymkode: 561cc...65c 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:36 #4 Del Skrevet onsdag kl 04:36 pussikatt skrev (28 minutter siden): Det er ved sånne ting jeg merker han er endel yngre en meg samt at han aldri har bodd med noen kjærest før Jeg tror ikke det er derfor og et samboerskap med deg kommer ikke til å rette opp i det, det virker som du sier dette fordi du tror/håper det fikser seg. Fyren din har ikke så mye empati og han bryr seg ikke, og det kommer ikke du eller noen andre til å fikse. Du er attpåtil blitt moren hans. Anonymkode: 42bda...426 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:58 #5 Del Skrevet onsdag kl 04:58 Utsetter deg for smitte fordi han er ute på byen? Da er det jo like ille å gå på butikken eller jobb, noe han sikkert gjør? Anonymkode: 937c9...1ba 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:02 #6 Del Skrevet onsdag kl 05:02 Det er dessverre ofte i forbindelse med sykdom at en får se hva som bor i folk. Enten er han litt dum og skjønner ikke sykdom, eller han er ikke spesielt empatisk. Jeg hadde håpet på dum... Anonymkode: 4f7fc...55a 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:09 #7 Del Skrevet onsdag kl 05:09 Har selv vært innlagt med alvorlig lungebetennelse nylig. Bor alene og må da ordne alle ting selv som gjør at jeg må handle og også følge opp barn i hverdagen. Var sykmeldt en uke etter utskrivelsen og er nå tilbake på jobb igjen. Hvor lenge er det siden du ble utskrevet TS? Etter endt antibiotikakur bør du jo bli bedre selv om det tar tid å komme helt til hektene igjen. Som andre her skriver møter samboeren din trolig folk på jobb, butikk og andre steder. Tenker du reagerer mest på at han prioriterer å være ute med venner nå fremfor hjemme med deg som har vært/er syk. Man kan bli litt selvmedlidende som syk, men kanskje du drar dette litt vel langt nå? Godt mulig jeg misforstår noe også, men det kommer helt an på når du ble innlagt og når du ble utskrevet i grunn. At du synes det er lite hensynsfullt at han ønsker dere skal reise vekk i Valentinshelgen synes jeg er litt rart. Det er jo over en uke til fra nå og han ønsker jo dette for at dere skal kose dere sammen, ikke fordi han ikke bryr seg. Anonymkode: fd732...feb 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:14 #8 Del Skrevet onsdag kl 05:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har selv vært innlagt med alvorlig lungebetennelse nylig. Bor alene og må da ordne alle ting selv som gjør at jeg må handle og også følge opp barn i hverdagen. Var sykmeldt en uke etter utskrivelsen og er nå tilbake på jobb igjen. Hvor lenge er det siden du ble utskrevet TS? Etter endt antibiotikakur bør du jo bli bedre selv om det tar tid å komme helt til hektene igjen. Som andre her skriver møter samboeren din trolig folk på jobb, butikk og andre steder. Tenker du reagerer mest på at han prioriterer å være ute med venner nå fremfor hjemme med deg som har vært/er syk. Man kan bli litt selvmedlidende som syk, men kanskje du drar dette litt vel langt nå? Godt mulig jeg misforstår noe også, men det kommer helt an på når du ble innlagt og når du ble utskrevet i grunn. At du synes det er lite hensynsfullt at han ønsker dere skal reise vekk i Valentinshelgen synes jeg er litt rart. Det er jo over en uke til fra nå og han ønsker jo dette for at dere skal kose dere sammen, ikke fordi han ikke bryr seg. Anonymkode: fd732...feb "Hva klager du på, jeg datt ned en trapp, fikk brist i et ribben og knakk nakken. Likevel måtte jeg følge opp og holde 17 barn i handa til skole, fritids og sosiale aktiviteter. Jeg måtte også vaske, rydde, selge og kjøpe hus, så du burde klare det og". Kanskje du skal se ts sitt innlegg utfra hennes behov og utgangspunkt og ikke deg. Anonymkode: 42bda...426 9 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:23 #9 Del Skrevet onsdag kl 05:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Hva klager du på, jeg datt ned en trapp, fikk brist i et ribben og knakk nakken. Likevel måtte jeg følge opp og holde 17 barn i handa til skole, fritids og sosiale aktiviteter. Jeg måtte også vaske, rydde, selge og kjøpe hus, så du burde klare det og". Kanskje du skal se ts sitt innlegg utfra hennes behov og utgangspunkt og ikke deg. Anonymkode: 42bda...426 Tenkte vel det måtte komme noen sånne kommentarer, ja. Jeg ser TS sitt innlegg ut fra sykdomstilstand og hva man kan forvente av allmenntilstand i ettertid av sykdomsforløpet. Da spiller selvsagt alvorligheten av sykdomsgrad og også -forløp inn. Om TS ble utskrevet for et par dager siden ser jeg situasjonen annerledes enn om hun ble utskrevet for en uke siden. Det å holde på å dø er også relativt, tenker jeg, men det er selvsagt alvorlig med lungebetennelse. Hadde dødd selv også om jeg ikke fikk behandling, men det gikk heldigvis bra. Iblant handler det også litt om hvordan man tar det fremfor hvordan man har det. Hvis TS fortsatt er så alvorlig syk tenker jeg hun ikke ville vært utskrevet nå. Jeg understreker at hun selvsagt bør ta det med ro en stund, men synes kanskje akkurat denne byturen til kjæresten overdrives noe hvis hun har vært utskrevet en ukes tid. Men meg om det, du trenger selvsagt ikke være enig. Anonymkode: fd732...feb 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:24 #10 Del Skrevet onsdag kl 05:24 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "Hva klager du på, jeg datt ned en trapp, fikk brist i et ribben og knakk nakken. Likevel måtte jeg følge opp og holde 17 barn i handa til skole, fritids og sosiale aktiviteter. Jeg måtte også vaske, rydde, selge og kjøpe hus, så du burde klare det og". Kanskje du skal se ts sitt innlegg utfra hennes behov og utgangspunkt og ikke deg. Anonymkode: 42bda...426 Må bare legge til at sitatet ditt og mitt innlegg ikke samsvarer på noen måte. Anonymkode: fd732...feb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:26 #11 Del Skrevet onsdag kl 05:26 Hvor gamle er dere, da, i hvert fall sånn omtrent dersom du ikke vil legge ut nøyaktig alder? Det har mye å si for svaret. Anonymkode: b1484...be0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet onsdag kl 05:27 #12 Del Skrevet onsdag kl 05:27 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Utsetter deg for smitte fordi han er ute på byen? Da er det jo like ille å gå på butikken eller jobb, noe han sikkert gjør? Anonymkode: 937c9...1ba sjangsen for at du er tettere på de på byn enn du er de på butikken er ganske stor egentlig.. Du treffer kanskje ti på butikken men 100 ute liksom, teit argument å snu på egentlig når hele tråden til ts egentlig handler om samboerens egoisme.. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet onsdag kl 05:31 #13 Del Skrevet onsdag kl 05:31 Sånn jeg forstår det utifra innlegget ditt så handler dette kanskje aller mest om følelsen av at han ikke prioriterer deg i en, for deg, vanskelig situasjon? Og det forstår jeg godt. Jeg tror jeg ville følt på det samme, at han ikke brydde seg så mye. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:39 #14 Del Skrevet onsdag kl 05:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenkte vel det måtte komme noen sånne kommentarer, ja. Jeg ser TS sitt innlegg ut fra sykdomstilstand og hva man kan forvente av allmenntilstand i ettertid av sykdomsforløpet. Da spiller selvsagt alvorligheten av sykdomsgrad og også -forløp inn. Om TS ble utskrevet for et par dager siden ser jeg situasjonen annerledes enn om hun ble utskrevet for en uke siden. Det å holde på å dø er også relativt, tenker jeg, men det er selvsagt alvorlig med lungebetennelse. Hadde dødd selv også om jeg ikke fikk behandling, men det gikk heldigvis bra. Iblant handler det også litt om hvordan man tar det fremfor hvordan man har det. Hvis TS fortsatt er så alvorlig syk tenker jeg hun ikke ville vært utskrevet nå. Jeg understreker at hun selvsagt bør ta det med ro en stund, men synes kanskje akkurat denne byturen til kjæresten overdrives noe hvis hun har vært utskrevet en ukes tid. Men meg om det, du trenger selvsagt ikke være enig. Anonymkode: fd732...feb Jeg hadde lungebetennelse i januar. Det var to dager der de telte på knappene om jeg skulle legges inn, men det ble ikke noe av. Regnet fra tidspunktet jeg var på det dårligste var jeg fullt sykmeldt 2,5 uker. Legen presiserer gang på gang at i denne fasen er det viktig med mye ro og hvile, ikke pushe meg. Nå jobber jeg 60%. Jeg foreslo mer, men legen holder igjen. Legen vurderer at ift smitte er det unødvendig risiko å kjøre t-banen og sitte i landskap. Jeg ville ikke tåle mer smitte på toppen av det jeg allerede har. Derfor hjemmekontor. Hva sier egentlig legen din, og hører du på vedkommende? Til TS: samboeren min tar hensyn. Han er på jobb og i matbutikken, men gjør lite utover det nødvendigste. Vasker/spriter hender. Unngår syke mennesker. Lager middag og tar mesteparten av husarbeidet. Som noen var inne på; han er en sånn som har mye omsorg i seg. Ikke alle har det. Anonymkode: 5b7a1...1d8 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:39 #15 Del Skrevet onsdag kl 05:39 En voksen mann som må på fest på by'n på en tirsdag, hadde ikke vært noe for meg, uansett smittefare eller ikke. Og i tillegg en som ikke gjør sin del hjemme (det heter ikke å hjelpe deg). Er det virkelig en sånn mann du vil ha? Anonymkode: b877f...481 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:54 #16 Del Skrevet onsdag kl 05:54 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En voksen mann som må på fest på by'n på en tirsdag og kommer hjem kl 02?! Har han ikke en jobb å skjøtte? Hvordan kan man forvente ansvarsfull atferd av slike? Er han 18 og 22? Anonymkode: d4e7c...9b8 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:54 #17 Del Skrevet onsdag kl 05:54 *og du 22? Anonymkode: d4e7c...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:32 #18 Del Skrevet onsdag kl 06:32 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): og kommer hjem kl 02?! Har han ikke en jobb å skjøtte? Hvordan kan man forvente ansvarsfull atferd av slike? Er han 18 og 22? Anonymkode: d4e7c...9b8 Du må jo være klar over at langt fra alle har en jobb der de kun jobber dagtid. Jobber han turnus vil han med jevne mellomrom ha fri ca en ukes tid, og vaktene kan variere mellom dag, kveld og natt. Så dette er ikke noe å henge seg opp i. Det jeg derimot henger meg opp i, er at han ikke respekterer TS. Jeg ville virkelig ha vært alvorlig bekymret om min kjæreste/samboer var døden nær for kort tid siden. Det er ganske enkelt utrolig at denne mannen ikke tar mer hensyn, og er redd for sin samboer. Oppegående folk ville helt naturlig tatt ansvar, og hjulpet sin partner så mye som mulig. Festligheter og feiring av diverse ville blitt helt underordnet, førstepri er at partner blir frisk og trygg. Slike ting ville ført til at jeg revurderte forholdet. God bedring, TS, ta vare på deg selv. Og for all del: Ikke lytt til kommentarer fra de som "har hatt det så veldig mye verre, men som sto i jobb og deltok på alt mellom himmel og jord likevel". Blås i slike kommentarer, du tar ting i eget tempo, og blir frisk. Å oppleve å være døden nær er alvorlig, det gjør et menneske utrygt, og er en tøff situasjon. Det siste man bør gjøre, er å utsette seg for fare for å bli syk igjen. Ta deg tid og bli ordentlig frisk, samrå deg med legen din. Anonymkode: 24189...2f5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:43 #19 Del Skrevet onsdag kl 06:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utsetter deg for smitte fordi han er ute på byen? Da er det jo like ille å gå på butikken eller jobb, noe han sikkert gjør? Anonymkode: 937c9...1ba Det er nødvendig å jobbe og kjøpe mat. Det er ikke nødvendig å øke risikoen ved å dra på utesteder fulle av folk. Anonymkode: 23206...014 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:57 #20 Del Skrevet onsdag kl 06:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte vel det måtte komme noen sånne kommentarer, ja. Jeg ser TS sitt innlegg ut fra sykdomstilstand og hva man kan forvente av allmenntilstand i ettertid av sykdomsforløpet. Da spiller selvsagt alvorligheten av sykdomsgrad og også -forløp inn. Om TS ble utskrevet for et par dager siden ser jeg situasjonen annerledes enn om hun ble utskrevet for en uke siden. Det å holde på å dø er også relativt, tenker jeg, men det er selvsagt alvorlig med lungebetennelse. Hadde dødd selv også om jeg ikke fikk behandling, men det gikk heldigvis bra. Iblant handler det også litt om hvordan man tar det fremfor hvordan man har det. Hvis TS fortsatt er så alvorlig syk tenker jeg hun ikke ville vært utskrevet nå. Jeg understreker at hun selvsagt bør ta det med ro en stund, men synes kanskje akkurat denne byturen til kjæresten overdrives noe hvis hun har vært utskrevet en ukes tid. Men meg om det, du trenger selvsagt ikke være enig. Anonymkode: fd732...feb Ja og det er bra det kommer slike innlegg da man ikke kan skrive en tråd på kvinneguiden uten at noen skal gjøre ett poeng av at de har det verre enn deg. Hvis legen sa hun holdt på å dø forholder hun seg så klart til det og det er skremmende. Typen hjelper ikke i hverdagen men vil gå på byen og reise når TS akkurat har vært alvorlig syk. Det er ikke TS som er urimelig her. Du hopper over halve innlegget. Anonymkode: ad80a...049 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå