Gå til innhold

Hvordan avvise høflig på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er kanskje i overkant konfliktsky, men er glad i treningssenteret mitt og vil bare fortsette å være der og trene i fred! 

De siste ukene har en dame jeg tror er litt utviklingshemmet vært på senteret samtidig som meg noen ganger. Hun sier hun er ny og at hun ikke skjønte apparatene. Jeg har vist henne og vært normalt høflig og sagt "nå får du det til ja" "bra jobba" og "god trening", men etter jeg var grei med henne er hun på som en klegg. Kommer bort og prater mens jeg er midt i et sett så jeg detter ut av telling og føler jeg må ut av "morskefjes-sonen" jeg er i mid det. Hver gang vi får øyekontakt spør hun om hun gjør det riktig, selv om hun har spurt ørten ganger før og fått bekreftet at ja, det er riktig og det er vanskelig å gjøre det feil når oppskriften også står på apparatet....

Unngår nå øyekontakt og flytter meg taktisk vekk fra henne når jeg er der nå, noe som går ut over kvaliteten og tidseffektiviteten på øktene mine. Jeg har null interesse av å bli bekjent av denne damen, eller å skravle på trening. 

Fordi hun ikke er helt som resten er jeg redd for å såre, samtidig som jeg er redd jeg kanskje må si veldig tydelig i fra for at hun skal forstå. Men hun skal jo få lov å være der uten å føle seg dårlig... Hjelp! Hva gjør jeg? Hva kan jeg si? 

Jeg nekter å bytte treningssenter eller tid pga dette!

PS jeg er også kvinne. 

Anonymkode: 0156f...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

så jeg detter ut av telling 

Hva med å avbryte praten hennes med å telle høyt når hun snakker til deg? Da slipper du å miste tellinga, og forklarer indirekte at du ikke kan prate fordi du teller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (1 time siden):

Hva med å avbryte praten hennes med å telle høyt når hun snakker til deg? Da slipper du å miste tellinga, og forklarer indirekte at du ikke kan prate fordi du teller. 

Takk, burde kanskje nevnt det men dette har jeg gjort et par ganger. Hun bare durer på selv om jeg har telt høyt med konsefjes og demonstrativt ikke svart før jeg var ferdig med settet. 

Alle slike ting som "vanlige" folk ville tatt som tydelige hint er fåfengt, og da er verktøykassen tom for min del😬

Anonymkode: 0156f...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kinkig situasjon.

Jeg tenkte å foreslå å ha headset/ørepropper i øret og pek på dem når hun sier noe, eller ta dem ut og bare svar kort og så fort og demonstrativt inn igjen og sånne ting som andre vil forstå er "ikke forstyrr". Men når hun ikke tar hint som du sier, så må du jo bare si det rett ut.

Jeg er ikke konfliktsky, men hadde slitt med denne selv.

Men du må nesten bare si at du vil trene i fred. Pakk det inn med at det er hyggelig å se deg her og sånt, men du liker ikke å snakke så mye når du trener. Kanskje du kan skylde på at trening er din stilletid, hvor du bare fokuserer fullt på det, og du trenger å være helt i sonen og i kontakt med musklene dine og konsentrere deg osv. At du teller og mister tellingen, er jo noe som bør være greit å si. 

Anonymkode: 5eb24...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...