Gå til innhold

Naboer som ringer på til tider det ikke passer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å! Ja gjett om jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det! Men det går ikke an å koble den fra, av en eller annen grunn. Forferdelig å våkne av den høye, skingrende lyden, enten om det er grytidlig eller om man ligger med migrene og endelig har klart å sovne. Skvetter skikkelig t.o.m når jeg sitter i stua og aner fred og ingen fare😅

Anonymkode: a5c2a...f74

Går nok an, enten fjerne et batteri eller klippe en ledning

Anonymkode: 971ae...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Går nok an, enten fjerne et batteri eller klippe en ledning

Anonymkode: 971ae...a70

Jeg trenger den jo i noen tilfeller, det er bare uanmeldt besøk/på-ringinger jeg ikke ønsker, så jeg kan ikke klippe noen ledninger😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår deg godt, TS, jeg er akkurat lik. Jeg hadde koblet av ringeklokken.

Du sier "det går ikke an", det hadde jeg undersøkt videre, for det høres rart ut.

Anonymkode: c5dcc...66d

Takk for forståelse😊 Har undersøkt det der en del ganger, og ikke funnet noen måte å slå av ringeklokken på. Det er to ulike klokker, en på døren min oppe i etasjen også. To ulike lyder på de ulike klokkene. Aner ikke hvordan jeg kan koble fra noen av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Å! Ja gjett om jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det! Men det går ikke an å koble den fra, av en eller annen grunn. Forferdelig å våkne av den høye, skingrende lyden, enten om det er grytidlig eller om man ligger med migrene og endelig har klart å sovne. Skvetter skikkelig t.o.m når jeg sitter i stua og aner fred og ingen fare😅

Jeg bor ikke i blokk, så jeg har kun vanlig ringeklokke utenfor dør. Men jeg fant ut at hvis jeg tok sikringen i gang så tok jeg lyden på ringeklokken. Men jeg mister da også lyset i taket på bad og vaskerom. Har satt opp led lys på bad når jeg følte det var nødvendig å ta strømmen på ringeklokken.

Anonymkode: 10d97...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svaret er at du kobler av all lyd når du ikke ønsker bli forstyrret.

Hvem det er betyr egentlig null og niks. Hvorfor du antar det er «naboer» er meg en gåte. Ringer det uanmeldt på døren er det typisk en eneste gruppe: dørselgere. De selger enten ting, eller religion. Dørselgere er de uansett.

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ring elektriker. Få den koblet av. Erstatt med en digital via app. Dersom du bor alene og ikke kan se utsiden av døren via et vindu eller har kikkhull i døren: med kamera. Å låse opp døren uten å vite hvem som står på utsiden er ren risikosport. Jeg har bodd i blokk (med kikkhull) og hele 3 av naboene i samme inngang var såpass klin koko at jeg ikke ville veddet så mye som en tikrone på at de ikke var i stand til å myrde meg om jeg slapp dem inn.

Anonymkode: 9809b...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvem det er betyr egentlig null og niks. Hvorfor du antar det er «naboer» er meg en gåte.

Fordi jeg har bodd her i 15 år, og bare én gang var det en selger som ringte på. Det ringer som sagt svært sjelden på døra mi uten at jeg vet om det på forhånd. Når det da ringes på x antall ganger i løpet av kort tid, får jeg en følelse av at noen vil ha tak i meg. Da går tanken videre til at det må være en nabo, fordi venner og familie alltid sier fra på forhånd før de kommer. Men jeg vet selvsagt ikke, det kan jo være hvem som helst.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ring elektriker. Få den koblet av. Erstatt med en digital via app.

Det er ikke lov å endre noe på den måten i sameiet her. Det er foreslått at alle skal få nytt system med app og kamera, men det blir så dyrt at det har blitt nedstemt dessverre. Jeg har ikke kikkhull og kan ikke se hvem som ringer på her oppe ved min private dør, og jeg kan iallefall ikke se hvem som ringer på min dørklokke nede ved hovedinngangen til blokken. Enig, absolutt en risikosport å åpne når man ikke aner hvem som står der. Mest sannsynlig er det ikke noen fare, men det forstyrrer roen min når det ringer på uanmeldt. Det skaper stress hos meg, sånn er det bare.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg bor ikke i blokk, så jeg har kun vanlig ringeklokke utenfor dør. Men jeg fant ut at hvis jeg tok sikringen i gang så tok jeg lyden på ringeklokken. Men jeg mister da også lyset i taket på bad og vaskerom. Har satt opp led lys på bad når jeg følte det var nødvendig å ta strømmen på ringeklokken.

Måtte sjekke sikringsskapet nå😄 Hvis jeg skal gjøre det, så må jeg skur av sikringen som går til soverom og stue i tillegg, det må isåfall være når jeg skal sove da, og ikke sløve foran tv’n i fred😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aff, sånne folk er så slitsomme!

Den mest plagsomme naboen her ringer heldigvis aldri på døra. Men hun spretter gjerne ut døra når jeg kommer fra jobb eller går i postkassa. Veldig skravlesjuk, noe jeg overhode ikke er. Hører jeg at hun er ute når jeg har tenkt å gå med søpla eller har andre ærend ute, venter jeg. I 20 år har vi hatt det slik og jeg fatter ikke at hun enda ikke klarer å fange opp at jeg synes det er totalt uinteressant å snakke med henne, ut fra hvor kort jeg svarer og at jeg ikke "drar" samtalene. Dog er jeg høflig, det ligger ikke for meg å "glefse" mot noen som bare er hyggelig.

Anonymkode: cc125...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aff, sånne folk er så slitsomme!

Den mest plagsomme naboen her ringer heldigvis aldri på døra. Men hun spretter gjerne ut døra når jeg kommer fra jobb eller går i postkassa. Veldig skravlesjuk, noe jeg overhode ikke er. Hører jeg at hun er ute når jeg har tenkt å gå med søpla eller har andre ærend ute, venter jeg. I 20 år har vi hatt det slik og jeg fatter ikke at hun enda ikke klarer å fange opp at jeg synes det er totalt uinteressant å snakke med henne, ut fra hvor kort jeg svarer og at jeg ikke "drar" samtalene. Dog er jeg høflig, det ligger ikke for meg å "glefse" mot noen som bare er hyggelig.

Jeg er akkurat lik! 😂 Jeg har en nabo i samme blokk som meg som er ekstremt skravlete, man kommer aldri videre hvis man møter på henne😅 Og jeg er som deg, jeg er høflig og tør ikke si fra, tør heller ikke avbryte når hun snakker (og hun snakker på inn og ut-pust, nok stop!), men jeg venter til hun trekker pusten et øyeblikk, og skyter inn at nå må jeg gå for jeg skal rekke.. bla bla.. eller jeg må begynne å gå derifra mens hun fortsatt snakker, sånn at hun til slutt skjønner at hun må avslutte😅 Jeg pleier også vente med å gå ut hvis jeg hører henne i oppgangen eller rett utenfor, og jeg kan også bli sittende i bilen min en stund når jeg kommer hjem, hvis jeg ser henne stå der. Orker bare ikke havne i de samtalene! Men hun bor i same blokk som meg, og hadde ringt på privatdøren min hvis hun skulle ringe på. Og jeg vet når det er henne, for hun ringer på fem ganger med ca et halvt minutters mellomrom, og banker på i mellom hver gang hun ringer på😅😅😅 Gir seg ikke, vet du😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ta en teipbit over der lyden kommer ut? Nå regner jeg med at du har en sånn på veggen i gangen siden du bor i blokk. Og ikke en sånn på veggen oppunder taket i stuen som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ta en teipbit over der lyden kommer ut? Nå regner jeg med at du har en sånn på veggen i gangen siden du bor i blokk. Og ikke en sånn på veggen oppunder taket i stuen som jeg har.

Lyden kommer fra «telefonen» jeg sier hei i og åpner døren nede med. Men vet ikke spesifikt hvor på den telefonen lyden kommer ut fra🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er akkurat lik! 😂 Jeg har en nabo i samme blokk som meg som er ekstremt skravlete, man kommer aldri videre hvis man møter på henne😅 Og jeg er som deg, jeg er høflig og tør ikke si fra, tør heller ikke avbryte når hun snakker (og hun snakker på inn og ut-pust, nok stop!), men jeg venter til hun trekker pusten et øyeblikk, og skyter inn at nå må jeg gå for jeg skal rekke.. bla bla.. eller jeg må begynne å gå derifra mens hun fortsatt snakker, sånn at hun til slutt skjønner at hun må avslutte😅 Jeg pleier også vente med å gå ut hvis jeg hører henne i oppgangen eller rett utenfor, og jeg kan også bli sittende i bilen min en stund når jeg kommer hjem, hvis jeg ser henne stå der. Orker bare ikke havne i de samtalene! Men hun bor i same blokk som meg, og hadde ringt på privatdøren min hvis hun skulle ringe på. Og jeg vet når det er henne, for hun ringer på fem ganger med ca et halvt minutters mellomrom, og banker på i mellom hver gang hun ringer på😅😅😅 Gir seg ikke, vet du😂

👊🏻😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lyden kommer fra «telefonen» jeg sier hei i og åpner døren nede med. Men vet ikke spesifikt hvor på den telefonen lyden kommer ut fra🤔

Kan du gå og ringe på hos deg selv og lytte? Det må jo være et hull, eller noen riller det kommer lyd ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du gå og ringe på hos deg selv og lytte? Det må jo være et hull, eller noen riller det kommer lyd ut fra.

Ja jeg får forske litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...