AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er i utgangspunktet ikke glad i uanmeldt besøk, ikke i det hele tatt. Det er det flere grunner til, men nå er ikke dette en sånn diskusjon, for denne diskusjonen har vært oppe mange ganger her på KG. Vi kan stadfeste at folk er litt 50/50 på dette, noen liker og t.o.m elsker uanmeldt besøk, andre liker det ikke og blir stressa av det. Men nok om det. De siste to ukene har noen ringt på døren min ved flere anledninger, tidlig, sent, tidlig søndag når jeg ikke hadde stått opp, sent en annen dag når jeg lå og halvsov foran tv’n i gamle koseklær og med håret til alle kanter, en dag når jeg lå med migrene, en annen ukedag når jeg stod i dusjen.. ja dere skjønner tegninga. Jeg bor i blokk, og det er umulig å se hvem som ringer på nede, men ingen av mine venner eller familie ville ringt på uten å si fra først. Jeg vet at det derfor må være en nabo, eller en selger av noe slag. Satser på det den samme naboen som har prøvd mange ganger. Spørsmålet er: Hvis denne personen vil ha tak i meg, hvorfor ikke finne nr mitt og sende en sms? Da hadde de fått tak i meg med en gang. Det er jo mye lettere også? Hvis man ringer på hos folk, risikerer man jo å bli stående i døren å smalltalke i evigheter, eller enda verre, man føler man må invitere inn, og dermed går den kvelden.. ah, jeg blir så frustrert! Dette er ikke noen jeg kjenner mer enn at jeg er på «hei», så det er garantert bare en sak som diskuteres/spørres om som omhandler sameiet eller noe sånt. Hvorfor ikke ringe eller sende sms, og si fra at man prøver å få kontakt? Anonymkode: a5c2a...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det er jo bare den personen som kan svare på det. Men hvis det er en i sameiet, kommer vel personen inn i oppgangen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Dette er det helt umulig å svare på, vi vet ikke hva naboen din tenker eller hva naboen vil. Anonymkode: d10a1...6c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Men ringer det på døren din inne? Eller i døra ut ved inngangen til blokka? Er det inngangen til blokka så kan det være enten noen som synes det er artig. Eller to som bare vil inn i blokka og håper på at noen åpner den døra. Anonymkode: 2eada...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg opplevde dette, da var det selgere, folk som skulle på fest og trykket på alle knappene, og et tv-team som skulle filme hverdagen til naboen min... Anonymkode: 80e66...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden I blokk er det sannsynligvis noen som skal inn til vilkårlig bolig, eller selgere. Helsehjelp trykker på alle knapper og hvis de skal inn til noen, for å få noen til å åpne fort. Vil tro at borettslag/styret ikke ville ringt på nede og ute, men på døra di. Anonymkode: 971ae...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Akkurat på denne tiden av året er det gjerne valgkomiteer som går rundt for å forhøre seg om noen vil stille til valg i ett eller annet styre. Ellers er det ofte som andre sier, selgere. Anonymkode: 29e77...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Du vet jo ikke hvem det er en gang, og så lager du en historie oppi hodet ditt om at det er en nabo som stadig prøver å få tak i deg uten å lykkes. Vi kan ikke svare på fantasier Anonymkode: 95470...425 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du vet jo ikke hvem det er en gang, og så lager du en historie oppi hodet ditt om at det er en nabo som stadig prøver å få tak i deg uten å lykkes. Vi kan ikke svare på fantasier Anonymkode: 95470...425 Neida, jeg vet at dere ikke kan svare på hvorfor det ringer på hos meg, men jeg tenkte mer generelt, og også bare for å få ut frustrasjonen; hvorfor sender man ikke en sms etter å ha ringt på hos noen utallige ganger uten å få svar? Anonymkode: a5c2a...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men ringer det på døren din inne? Eller i døra ut ved inngangen til blokka? Er det inngangen til blokka så kan det være enten noen som synes det er artig. Eller to som bare vil inn i blokka og håper på at noen åpner den døra. Anonymkode: 2eada...03d Det er flere blokker her, og vi har bare nøkkel til vår egen blokk. Det ringes på nede ved hovedinngangen ja, til meg personlig, ringeklokken høres i min leilighet. Kan godt være noen bare vil inn i blokken og ringer på hos flere ja, men det er sjelden noen ringer på her uten å ha sagt fra på forhånd at de kommer, og nå har det altså ringt på utallige ganger her de siste to ukene. Ekkelt å åpne når jeg ikke vet hvem det er, spesielt på sene kvelder. Anonymkode: a5c2a...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neida, jeg vet at dere ikke kan svare på hvorfor det ringer på hos meg, men jeg tenkte mer generelt, og også bare for å få ut frustrasjonen; hvorfor sender man ikke en sms etter å ha ringt på hos noen utallige ganger uten å få svar? Anonymkode: a5c2a...f74 Kanskje det er forskjellige? Håndballaget som vil ha pant, fotballaget som selge dopapir, en vilkårlig nabo som får besøk som ringer på feil, unger som trykker på alle knappene og løper, helsepersonell som vil inn, en eller annen som har glemt sin egen nøkkel, jehovas vitner, selger fra Verisure, leger uten grenser.. skal jeg fortsette? Anonymkode: 971ae...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Akkurat på denne tiden av året er det gjerne valgkomiteer som går rundt for å forhøre seg om noen vil stille til valg i ett eller annet styre. Ellers er det ofte som andre sier, selgere. Anonymkode: 29e77...ee8 Ja kanskje det er noen fra valgkomiteen, godt mulig! Da er det iallefall bare å la være å åpne😄 Anonymkode: a5c2a...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det er forskjellige? Håndballaget som vil ha pant, fotballaget som selge dopapir, en vilkårlig nabo som får besøk som ringer på feil, unger som trykker på alle knappene og løper, helsepersonell som vil inn, en eller annen som har glemt sin egen nøkkel, jehovas vitner, selger fra Verisure, leger uten grenser.. skal jeg fortsette? Anonymkode: 971ae...a70 Joda, det er bare litt rart når det aldri skjer ellers, og nå plutselig mange ganger på et par uker. Anonymkode: a5c2a...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Koble ut ringeklokken, det er helt nydelig å ikke ha. Anonymkode: 50ccd...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg sover ikke godt, og hadde nok koblet ut klokka for natten. Kanskje ellers og😂 Anonymkode: 7cc5d...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ekkelt å åpne når jeg ikke vet hvem det er, spesielt på sene kvelder. Ikke åpne. Anonymkode: 10d97...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet ikke glad i uanmeldt besøk, ikke i det hele tatt. Det er det flere grunner til, men nå er ikke dette en sånn diskusjon, for denne diskusjonen har vært oppe mange ganger her på KG. Vi kan stadfeste at folk er litt 50/50 på dette, noen liker og t.o.m elsker uanmeldt besøk, andre liker det ikke og blir stressa av det. Men nok om det. De siste to ukene har noen ringt på døren min ved flere anledninger, tidlig, sent, tidlig søndag når jeg ikke hadde stått opp, sent en annen dag når jeg lå og halvsov foran tv’n i gamle koseklær og med håret til alle kanter, en dag når jeg lå med migrene, en annen ukedag når jeg stod i dusjen.. ja dere skjønner tegninga. Jeg bor i blokk, og det er umulig å se hvem som ringer på nede, men ingen av mine venner eller familie ville ringt på uten å si fra først. Jeg vet at det derfor må være en nabo, eller en selger av noe slag. Satser på det den samme naboen som har prøvd mange ganger. Spørsmålet er: Hvis denne personen vil ha tak i meg, hvorfor ikke finne nr mitt og sende en sms? Da hadde de fått tak i meg med en gang. Det er jo mye lettere også? Hvis man ringer på hos folk, risikerer man jo å bli stående i døren å smalltalke i evigheter, eller enda verre, man føler man må invitere inn, og dermed går den kvelden.. ah, jeg blir så frustrert! Dette er ikke noen jeg kjenner mer enn at jeg er på «hei», så det er garantert bare en sak som diskuteres/spørres om som omhandler sameiet eller noe sånt. Hvorfor ikke ringe eller sende sms, og si fra at man prøver å få kontakt? Anonymkode: a5c2a...f74 Hvorfor svarer du ikke dørtelefonen og spør hvem det er og hva de vil, da? Ingen ser deg via dørtelefonen, og det er frivillig å åpne døra. Noen ganger vet ikke folk hva de skal trykke på og trykker i vei, andre ganger skal noen ha levert noe, og budet ringer bare på en klokke for komme inn. Ingen grunn til å bli paranoid av at noen trykker på dørklokken din. Anonymkode: 74460...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Joda, det er bare litt rart når det aldri skjer ellers, og nå plutselig mange ganger på et par uker. Anonymkode: a5c2a...f74 Da er det mest sannsynlig barnestreker, og den nye hobbyen. Anonymkode: 971ae...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Koble ut ringeklokken, det er helt nydelig å ikke ha. Anonymkode: 50ccd...dd3 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg sover ikke godt, og hadde nok koblet ut klokka for natten. Kanskje ellers og😂 Anonymkode: 7cc5d...147 Å! Ja gjett om jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det! Men det går ikke an å koble den fra, av en eller annen grunn. Forferdelig å våkne av den høye, skingrende lyden, enten om det er grytidlig eller om man ligger med migrene og endelig har klart å sovne. Skvetter skikkelig t.o.m når jeg sitter i stua og aner fred og ingen fare😅 Anonymkode: a5c2a...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Jeg forstår deg godt, TS, jeg er akkurat lik. Jeg hadde koblet av ringeklokken. Du sier "det går ikke an", det hadde jeg undersøkt videre, for det høres rart ut. Anonymkode: c5dcc...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå