AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er det lov å sluntre unna når man faster under ramadan fordi det er en religiøs rett å utøve ramadan eller kan man klage på det? Gruer meg til det hvert år fordi det blir så mye mer arbeid på oss andre. Men det finnes ikke noen måte å ta opp dette på. Noen andre som har tips til hvordan jeg skal ta opp dette? Egne erfaringer? Anonymkode: 65b04...b12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Nei, det gjør det ikke mer lov å "sluntre unna." Du får videreformidle problemet til den som har personalansvar for vedkommende. Anonymkode: eb4bc...e86 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Har faster Ramadan i 20 år og aldri hatt noe behov for å «sluntre unna»? Anonymkode: eb3e6...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har faster Ramadan i 20 år og aldri hatt noe behov for å «sluntre unna»? Anonymkode: eb3e6...b5b Stort problem her, vi gjør en fysisk krevende jobb (renhold) og det er bare sukking og stønning og "jeg er så svimmel" hele tiden. Jeg vurderer å slutte i firmaet før våren. Ikke første jobben jeg har hatt der det har blitt et problem. ts Anonymkode: 65b04...b12 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Har en kollega som sovnet inne hos en bruker fordi hun var utmattet etter å ikke ha drukket og spist på veldig mange timer. Sånt er selvsagt ikke greit, men om man klarer det uten at det går utover andre, må det være innafor Anonymkode: 89a70...8b1 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det gjør det ikke mer lov å "sluntre unna." Du får videreformidle problemet til den som har personalansvar for vedkommende. Anonymkode: eb4bc...e86 Hva skal de gjøre da? Tvinge dem til å ikke "svime av"? Anonymkode: 65b04...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en kollega som sovnet inne hos en bruker fordi hun var utmattet etter å ikke ha drukket og spist på veldig mange timer. Sånt er selvsagt ikke greit, men om man klarer det uten at det går utover andre, må det være innafor Anonymkode: 89a70...8b1 Åååå nei 😮 Bruker? Så innen helse?! ts Anonymkode: 65b04...b12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Åååå nei 😮 Bruker? Så innen helse?! ts Anonymkode: 65b04...b12 Jepp, stemmer det er innenfor helse Anonymkode: 89a70...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Stort problem her, vi gjør en fysisk krevende jobb (renhold) og det er bare sukking og stønning og "jeg er så svimmel" hele tiden. Jeg vurderer å slutte i firmaet før våren. Ikke første jobben jeg har hatt der det har blitt et problem. ts Anonymkode: 65b04...b12 Da må de ta ut ferien under Ramadan, da? Anonymkode: e3801...e94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Stort problem her, vi gjør en fysisk krevende jobb (renhold) og det er bare sukking og stønning og "jeg er så svimmel" hele tiden. Jeg vurderer å slutte i firmaet før våren. Ikke første jobben jeg har hatt der det har blitt et problem. ts Anonymkode: 65b04...b12 Hvis man har for dårlig helse til å faste skal man ikke gjøre det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden De som faster hos oss på jobb tar som oftest ferie i den perioden. Har aldri opplevd noen som sluntret på jobb fordi dem fastet. Men klart at jeg hadde tatt det opp i møtet dersom det hadde vært tilfellet. Jeg driver selv med fasting hver dag så jeg spiser som regel ikke før kl 14 på jobb. Det går ikke utover arbeidet for å si det sånn. Anonymkode: 1a4d2...05a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Herregud, fullt av folk som bare spiser én gang om dagen nå for tida. Hvis du muslim og faster i én måned er du en unnasluntrer på jobb, mens hvis du er vestlig og spiser ett måltid per dag hele året er du «sunn»? Anonymkode: bac6b...366 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Herregud, fullt av folk som bare spiser én gang om dagen nå for tida. Hvis du muslim og faster i én måned er du en unnasluntrer på jobb, mens hvis du er vestlig og spiser ett måltid per dag hele året er du «sunn»? Anonymkode: bac6b...366 Problemet er ikke hva du spiser dersom du klarer å kombinere det med jobb! Problemet blir når det ikke går lengere, og alle må føye seg og tilrettelegge selv om det går utover resten som ikke "faster". Anonymkode: 65b04...b12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De som faster hos oss på jobb tar som oftest ferie i den perioden. Har aldri opplevd noen som sluntret på jobb fordi dem fastet. Men klart at jeg hadde tatt det opp i møtet dersom det hadde vært tilfellet. Jeg driver selv med fasting hver dag så jeg spiser som regel ikke før kl 14 på jobb. Det går ikke utover arbeidet for å si det sånn. Anonymkode: 1a4d2...05a Man drikker ikke på dagen under ramadan og man spiser bare på natta. Ikke det samme. Anonymkode: 65b04...b12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har faster Ramadan i 20 år og aldri hatt noe behov for å «sluntre unna»? Anonymkode: eb3e6...b5b Alle andre merker garantert du "faster"... Anonymkode: 2641f...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Herregud, fullt av folk som bare spiser én gang om dagen nå for tida. Hvis du muslim og faster i én måned er du en unnasluntrer på jobb, mens hvis du er vestlig og spiser ett måltid per dag hele året er du «sunn»? Anonymkode: bac6b...366 Muslimer faster ikke. De spiser om natta, og overlater arbeid og sikkerhet til ikke-muslimer. Anonymkode: 2641f...c9c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, stemmer det er innenfor helse Anonymkode: 89a70...8b1 Nei vet du hva....det er en grov feil. Fy søren. ts Anonymkode: 65b04...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må de ta ut ferien under Ramadan, da? Anonymkode: e3801...e94 Det er en mnd ca på våren. Ingen jeg har jobbet med tok ut ferie. ts Anonymkode: 65b04...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en mnd ca på våren. Ingen jeg har jobbet med tok ut ferie. ts Anonymkode: 65b04...b12 I år er det mars, så du må kjappe deg om du skal bytte jobb 😆 fra 28.feb Anonymkode: eb3e6...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I år er det mars, så du må kjappe deg om du skal bytte jobb 😆 fra 28.feb Anonymkode: eb3e6...b5b Ååååå 😕 Jaja, jeg får ta en for laget som alltid. ts Anonymkode: 65b04...b12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå