Gå til innhold

Omgangssyke i bhg - holde barnet hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det går omgangssyke i hele barnehagen til barnet. Vi er nøye med hygiene og vasker f.eks alltid hender når vi kommer hjem (etter å ha vært i bhg, butikk, ute osv). Likevel har vi alltid fått omgangssyke alle mann når det har gått i barnehagen.

Jeg er høygravid og har mulighet til å holde barnet hjemme. Det er veldig fristende, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk. Bare orker virkelig ikke tanken på omgangssyke, og spesielt ikke nå rett før fødsel. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: bba26...73c

Folk er så egoist og sender barna syke desverre og lenge før de bør.. Så andre blir syk. Ville faktisk holdt hjemmr men det pga at jrg blir ekstremt dårlig i 1uke med diare og spy. Ta meg av barn og gravid samtidig er ikke noe særlig! H or langt er du på vei?

Anonymkode: 53da3...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for innspill. Tror jeg heller mot å holde hjemme, er av en eller annen grunn bare redd barnehagen tenker jeg er hysterisk 😅

Føler jeg bare må si at jeg selvfølgelig ikke tar meg fri fra jobb i frykt for smitte. Jeg er høygravid og hjemme i permisjon så har derfor muligheten til å holde barnet hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Folk er så egoist og sender barna syke desverre og lenge før de bør.. Så andre blir syk. Ville faktisk holdt hjemmr men det pga at jrg blir ekstremt dårlig i 1uke med diare og spy. Ta meg av barn og gravid samtidig er ikke noe særlig! H or langt er du på vei?

Anonymkode: 53da3...e4e

TS her. 

Ja, er helt enig. Veldig frustrerende at noen ikke overholder disse 48 timene. Nå har vi i tillegg fått beskjed om at mange av de ansatte også er syke. 

Jeg er 36 uker på vei og føler meg VELDIG gravid med masse plager. Men tror jeg velger å heller være litt ekstra sliten med barnet hjemme, enn å sende i bhg og sannsynligvis få omgangssyke i hus nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tusen takk for innspill. Tror jeg heller mot å holde hjemme, er av en eller annen grunn bare redd barnehagen tenker jeg er hysterisk 😅

Føler jeg bare må si at jeg selvfølgelig ikke tar meg fri fra jobb i frykt for smitte. Jeg er høygravid og hjemme i permisjon så har derfor muligheten til å holde barnet hjemme. 

Barnehagen er da bare glad til at det er færre barn der. Hvorfor må du si noe overhodet? Jeg setter bare «Fri» i appen.

Anonymkode: 40c12...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går omgangssyke i hele barnehagen til barnet. Vi er nøye med hygiene og vasker f.eks alltid hender når vi kommer hjem (etter å ha vært i bhg, butikk, ute osv). Likevel har vi alltid fått omgangssyke alle mann når det har gått i barnehagen.

Jeg er høygravid og har mulighet til å holde barnet hjemme. Det er veldig fristende, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk. Bare orker virkelig ikke tanken på omgangssyke, og spesielt ikke nå rett før fødsel. Hva hadde dere gjort? 

Hadde definitivt holdt hjemme 

Anonymkode: 3b530...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde dette selv da jeg var gravid og sykemeldt. Og også nå som jeg er i permisjon. Hater omgangssyken og vil virkelig ikke ha det hjem hit. Ene gangen lå vi alle fem og spøy i flere dager i strekk... 

Anonymkode: 11724...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort det. Det er ikke hysterisk når man uansett er hjemme og har mulighet. Det er bare en fordel for barnehagen. Helt supert for barnet å få litt alenetid med deg nå før det kommer søsken 👍

Anonymkode: a5ad6...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såklart tenker ikke barnehagen at du er hysterisk!

Om du klarer å ha hjemme er jo det bare supert. Er jo fint med litt ekstra tid sammen før baby kommer også :)

Anonymkode: 3e17b...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (5 timer siden):

Da risikerer du at du må holde ungen hjemme året rundt. For slikt går til tider i bølger som alt annet i bhg

Det er jo litt overdrevet. Nå VET TS at dette går i barnehagen. Min har gått 1,5 år i barnehage og kun 1 gang har det gått omgangssyke hos oss (som var såpass at vi fikk vite det, mange ble smittet osv).

Anonymkode: 3e17b...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det da vi ventet nr. to, TS. Jeg pleier "alltid" å bli smittet når det går omgangssyke, og jeg orket virkelig ikke tanken. 

Dessuten jobber jeg i barnehage, og det pleier å være et par stk. som holder barna hjemme fordi de har mulighet til det hvis det blir et større utbrudd med omgangssyke. Som du skjønner syns ikke jeg det er hysterisk i det hele tatt, og det har jeg aldri hørt noen av kollegene mine si at de synes heller :) 

Anonymkode: e48d0...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man mulighet, så hvorfor ikke tenker jeg. En ting er at man aldri kan være sikker på når det dukker opp osv. men hvis man vet det er et lite utbrudd og mange har fått det så hadde ikke jeg vært i tvil hvertfall. Hater spysjuken

Anonymkode: 3888f...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber i barnehage og vi hadde en gravid mor som snudde i døren og tok med barnet hjem da hun fikk høre at det var omgangssyke hos oss. Har også hatt mange som har hatt barna hjemme pga syke foreldre som ikke skulle ha omgangssyke, nyoperert familiemedlem eller for å unngå smitte i jula.

Alle skjønner de så godt.
Jeg kan knapt forestille meg noe verre enn å føde etter en uke med omganggsyke i hus eller med omgangssyke selv. 

Anonymkode: 4a90c...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår var det pågående utbrudd fra midten av november til rett før jul. Det var like før barnehagen stengte ned for å få bukt med det, fordi noen ikke er flinke nok til å holde hjemme lenge nok. Poden vår fikk det 3 ganger iløpet av den perioden. Hatet hvert sekund av det, men jeg kunne jo ikke holdt barnet hjemme i nesten halvannen måned for det?🤷‍♀️

Anonymkode: f00aa...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I barnehagen vår var det pågående utbrudd fra midten av november til rett før jul. Det var like før barnehagen stengte ned for å få bukt med det, fordi noen ikke er flinke nok til å holde hjemme lenge nok. Poden vår fikk det 3 ganger iløpet av den perioden. Hatet hvert sekund av det, men jeg kunne jo ikke holdt barnet hjemme i nesten halvannen måned for det?🤷‍♀️

Anonymkode: f00aa...62a

Hvorfor ikke? 

Om du var i permisjon og uansett sart hjemme? 

Vi tok eldste ut av barnehagen 2 måneder når jeg var i permisjon og reiste til utlandet.  

Ser ikke problemet 

Anonymkode: c6e50...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (7 timer siden):

Da risikerer du at du må holde ungen hjemme året rundt. For slikt går til tider i bølger som alt annet i bhg

Du skjønner at det er forskjell på å få omgangssyke som høygravid pg ikke høygravid eller? Jeg kan virkelig ikke tenke meg noe verre enn å vrenge magen som høygravid. (Ja, skikkelig omgangssyke kan være verre enn oppkast pga svangerskapskvalme)

Jeg hadde lett holdt ungen hjemme for å unngå å bli smittet selv akkurat nå.

Anonymkode: 4db7b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...