Gå til innhold

Vente med energieffektivisering av bolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å etterisolere utsiden av huset med bytte av vinduer og dører, isolere på loftet og evt drenere/isolere kjeller blir vel fort millionen? Hvis dette blir momsfritt og det evt kommer noe støtte på toppen så blir det jo mer enn noen kroner?

Anonymkode: 47948...7c6

Om det blir momsfritt, går nok bare prisene opp tilsvarende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En mulighet er at Olga får tilskudd til å flytte i en liten leilighet og skjithelveteskåken skrotes.

Tviler på om det blir noen støtte det blir vel heller sykehjemsplass tenker jeg selv om politikerne har vedtatt at de gamle skal bo hjemme lengst mulig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro hvem som skal betale for gildet? Det er vel ikke tilfeldigvis Olga og alle hennes medborgere tro?

Anonymkode: dd9bf...535

Hvis noe skal gjøres så kan man i alle fall være sikker på at noen må betale det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nybygg bygges vel med høy energigrad den dag allerede. Skal resten av befolkningen miste store verdier på boligene sine fordi EU har vedtatt dette, når vi ikke er medlem av EU en gang? Vi hadde jo vært innafor klimamålene hadde ikke Solberg oppført seg som en gal diktator i sin tid: 

"Høyre-leder Erna Solberg gikk på talerstolen og advarte kraftig mot et vedtak på partiets landsmøte i kveld. Landsmøtet sluttet nemlig opp om et forslag om å «inkludere CO2-binding av skog i klimamålene på tilsvarende måte som EU gjør i sitt klimaregnskap, og justere Norges klimamål slik at ambisjonsnivået opprettholdes:"

https://www.nrk.no/nyheter/solberg-grep-inn-mot-skogvedtak-_-hoyre-snudde-1.16351807

Dette er galskap, og jeg forstår ikke hvorfor folk ser ut til å bare godta det.

Anonymkode: 139e3...fef

Du ser feil på det. Det er ikke "godta", du ser jo også hva TS spør om, vi venter å få noe penger ut av det. Og med vi jeg mener, vi huseiere. Hvis EU direktiv kommer, kommer Norge med å svare med å stimulere huseiere til å foreta forbedringer, og det blir gjort med subsidier. Altså, at vi kan potensielt få mer penger for oppdateringer av boliger, for installasjon av solpaneler. Energi-forbedringer på hus er ikke bare økonomisk smarte (med tanke på videre salg) men også øker bokomfort. Det er altså positive forbedringer, som vi kan også få penge fra staten for å gjøre. Folk ser ut til å bare godta det, fordi det er bra for dem, de fleste skjønner det. 

Anonymkode: 85a83...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser feil på det. Det er ikke "godta", du ser jo også hva TS spør om, vi venter å få noe penger ut av det. Og med vi jeg mener, vi huseiere. Hvis EU direktiv kommer, kommer Norge med å svare med å stimulere huseiere til å foreta forbedringer, og det blir gjort med subsidier. Altså, at vi kan potensielt få mer penger for oppdateringer av boliger, for installasjon av solpaneler. Energi-forbedringer på hus er ikke bare økonomisk smarte (med tanke på videre salg) men også øker bokomfort. Det er altså positive forbedringer, som vi kan også få penge fra staten for å gjøre. Folk ser ut til å bare godta det, fordi det er bra for dem, de fleste skjønner det. 

Anonymkode: 85a83...e4c

Hvis fellesskapet skal betale for at jeg isolerer huset mitt så får jo jeg en fordel som alle betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...