AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvilken rekke i søskenflokken er barnet med autisme? Noen mener det er et samspill mellom arv og miljø, hvor miljøgifter spiller en stor rolle for å få autisme. Også er de jo sånn at det første barnet får mer av miljøgifter fra mord kropp en de som kommer senere i rekken. Anonymkode: 2b51a...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Nummer to Anonymkode: 8598d...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg som svarte nummer to. Kan også legge til at jeg mener det er veldig arvelig(tror ikke miljøgifter spiller inn, men vet aldri). Men det viser seg at flere i farens familie er på spekteret. Anonymkode: 8598d...7d8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Nummer to. Ikke autisme på noen side av familien (ihvertfall ikke noe kjent). Anonymkode: f6a68...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Det er nummer 1 og nummer 3. Nummer to er foreløpig uten diagnose og han er også tydelig mest "vanlige" av søskenflokken, selv om han har sine utfordringer, men de kan også komme ut av å vokse opp med to søskner med spesielle behov. Alle barna er tette, så diagnosen på nummer 1 kom etter at nummer 3 var allerede født.. det sies at i familien med autisme, sjansen er større med hver påfølgende barn. Men det at sjansen er større, betyr ikke at det ikke kan skje som i denne familien, der nummer 1 har autisme men ikke nummer 2. Nummer 1 er også han som virker mest rammet. Anonymkode: 83c2e...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Min er nummer 2, faren har det og, han er nummer 2. kjenner 2 andre som har det, og de er nummer 2 og 3. Anonymkode: e8a74...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden De to yngste , men jeg vil anbefale deg i sette deg inn i hva autisme er og hva er årsaken til at en får diagnosen. Et klokt råd er å holde deg til virkeligheten og faktakunnskapen Anonymkode: 8f998...6b0 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Nummer 1 ADHD, nummer 2 mistenker autisme. Jeg, som far er autist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Av de jeg kjenner er det barn nr to og tre (tvillinger) i en familie og barn to og fire i en annen familie. I sistnevnte familie er det to ulike fedre involvert også. Begge foreldre var over 44 da barnet ble unnfanget. Mor var 29 og far 41 da barn nr to ble unnfanget. Alder spiller jo inn, spesielt fra fars side. Anonymkode: 6c719...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Eldste barnet har autisme hos oss. Autisme er genetisk. Vi har en annen med samme diagnose i mannens nære familie, og muligens noen som er udiagnostiserte. Anonymkode: b8b97...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Fire av dem er nr 2, tre av dem yngst, den fjerde er i midten Tre av dem er nr 1, med henholdsvis 1, 2 og 3 yngre søsken Anonymkode: 39af4...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Hva som enn passer best inn i mor og fars narrativ om autisme. Anonymkode: 81389...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Kan du linke til hvor du har lest at miljøgiftene spiller "en stor rolle"? Jeg finner ingen artikler som sier noe annet enn at det er påvist en korrelasjon mellom høyere nivåer av enkelte miljøgifter, og autisme. Korrelasjon er ikke det samme som årsak. De artiklene jeg finner varsler om at det KAN tyde på "økt fare". "Økt fare" er langt ifra det samme om at det spiller "en stor rolle". Hva er det økt fra og til? Fra 2% til 75%? Eller fra 2.0% til 2.04%? Jeg har autisme, og er nr 2 i søskenflokken. Min eldre søster er ikke autist. Hun har derimot to barn, hvorav det eldste har autisme. Anonymkode: 1617b...35f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Min mann har autisme og er enebarn, hans sønn har det også. Anonymkode: 8e910...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mann har adhd og autisme og er enebarn( faren har autisme og moren adhd) , hans eneste sønn har det også. ( og hans mor igjen har adhd) Anonymkode: 8e910...671 Anonymkode: 8e910...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jobber med autister. En av dem er enebarn, to av dem er eldst (den ene er tvilling, tvillingen har ikke autisme) og en er yngst. Anonymkode: d8416...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Minstemann i rekken her, og mye autisme i slekten, også bakover, om en udiagnosert, men når en kjenner diagnosen så vet vi... Vi bor på bygda, slekta har alltid bodd i distriktet, mye frisk luft, mye ren hjemmelaget mat osv, ikke att det spiller så mye inn, her er det nok familiært og arvelig. Anonymkode: a4f36...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva som enn passer best inn i mor og fars narrativ om autisme. Anonymkode: 81389...739 Hva er ditt narrativ da? Anonymkode: 2961f...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Familien min har et gen som går under «svært høytfungerende/atypisk» autisme og adhd/add. Ingen utover barna våre har diagnose fordi «tidsalder». Men det er åpenbart at: Mor: adhd Far: autisme Oss 3 søsken: nokså garantert adhd/add på barn 1+2. Meg, nummer 3 får neppe diagnose men lurer litt på tendenser mot add. Søsken 1: 6 barn, samtlige med diagnoser av diverse. Barn med fedre som nok bidro signifikant der. Søsken 2: Barn 1 autisme, barn 2 mild add, barn 3 muligens ingenting. Meg søsken 3: 1 barn, svært høytfungerende autisme. Jeg mener selv jeg har «litt add». Vi har alle høy itdanning, relevante jobber og ordinære hverdagsliv. Anonymkode: 8ff07...53f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Nr 3 har alvorlig autisme. Hhv 2 onkler har autisme og to søskenbarn. Familiegransking antyder også flere autister. Vi snakker 1800tallet og tidlig 1900 tall. Flere i slekten som bodde på hjem og var non verbale. Anonymkode: 0b868...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå