AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Litt dumt spørsmål, men førstegangs gravid her Har vært ganske liggende/sittende siste 2 mnd, og det merkes i ryggen. Er 11 uker på vei og tenkte meg en tur til fysio til å få sjekke ryggen og få noe øvelser samt høre hva jeg kan ikke kan trene. Har hatt ryggproblemer før og gptt til fysioterapeut, men som gravid går man bare til helt vanlig fysio? Eller e det noe extra spesialist når det gjelder graviditet? Anonymkode: 1dbcb...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kan fint gå til vanlig fysio Anonymkode: 5cecd...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Gikk til fysio fast under begge mine svangerskap pga bekkenløsning. Så bare å bestille time 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan fint gå til vanlig fysio Anonymkode: 5cecd...5d0 Når det er sagt så anbefaler jeg absolutt en som er spesialisert på kvinnehelse likevel! Jeg gikk til en fysio med bekkenleddssmerter i første graviditet og filk beskjed om at det ble mye bedre om jeg sluttet å gå som en sammenkrøket bestemor 😅 Hun som var spesialisert på kvinnehelse kunne derimot fortelle meg at smertene mine kom som følge av hormoner, og det ville ikke bli bedre før etter fødsel, og at smertene kunne fortsette i varierende grad så lenge jeg ammet. Fikk noen øvelser som ikke hjalp så veldig (naturlig nok, jeg var langt på vei), men det var betryggende å gå til ei som var skikkelig kompetent. Anonymkode: 5cecd...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Når det er sagt så anbefaler jeg absolutt en som er spesialisert på kvinnehelse likevel! Jeg gikk til en fysio med bekkenleddssmerter i første graviditet og filk beskjed om at det ble mye bedre om jeg sluttet å gå som en sammenkrøket bestemor 😅 Hun som var spesialisert på kvinnehelse kunne derimot fortelle meg at smertene mine kom som følge av hormoner, og det ville ikke bli bedre før etter fødsel, og at smertene kunne fortsette i varierende grad så lenge jeg ammet. Fikk noen øvelser som ikke hjalp så veldig (naturlig nok, jeg var langt på vei), men det var betryggende å gå til ei som var skikkelig kompetent. Anonymkode: 5cecd...5d0 Ja ikke sant? Derfor lurte jeg på om "vanlig" fysio ekke holder Jeg har nok foreløpig plager fordi jeg har vørt så og si helt i ro i 2-3 mnd, så er vel vanlige plager foreløpig TS Anonymkode: 1dbcb...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja ikke sant? Derfor lurte jeg på om "vanlig" fysio ekke holder Jeg har nok foreløpig plager fordi jeg har vørt så og si helt i ro i 2-3 mnd, så er vel vanlige plager foreløpig TS Anonymkode: 1dbcb...e5c Bare å gå til spesialist på kvinnehelse om du finner noen i området, men hvis ikke kan det også være god hjelp i en annen fysioterapeut 😊 Lite de kan gjøre om det er hormonelle plager uansett. I min kommune blir gravide prioritert hos førstnevnte, så jeg fikk raskt time. Anonymkode: 5cecd...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Hvis du har en kommunal fysioterapeut som er god på bekken/kvinnehelse så er det det aller beste, men de har ofte ventetid. I mellomtiden kan en «vanlig» fysioterapeut være helt fint. Kommunen din har oversikt på nettsiden, og det er bare å ringe selv. Anonymkode: da2d7...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå