AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Dette er ikke en tråd om forskning, men om kvinnelig intuisjon og det å kjenne egen kropp. Har du aænoen gang opplevd å tenke at "nå har jeg et liv på gang inni meg", og det viste seg å stemme? Anonymkode: ae076...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden En gang ja. Anonymkode: 3a153...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Man blir jo ikke gravid med en gang man blir befruktet? Anonymkode: 25fd7...9c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Ingen kan kjenne at egget bør befruktet. Oh kvinne kroppen er ikke befrukte får egget fester seg og lager hgc hormoner. Noen kan (fåtall) få liten blødning ved egger fester seg. Men ingen kan kjenne egget. Mrm mange vil nok si at de kjente at denne gangen følte de at denne gangen ble de gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kjente definitivt at egget festet seg, noen dager etter vi hadde sex. 😊 Anonymkode: 4118e...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjente definitivt at egget festet seg, noen dager etter vi hadde sex. 😊 Anonymkode: 4118e...e38 Du mener dager etter eggløsning;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Det går ikke an å kjenne at et egg blir befruktet. Noen vil sikkert påstå at de "bare visste" at de nå var gravide, men det er i så fall ren flaks. Litt som de som bare visste hvilket kjønn det er (50% sjanse for å treffe uansett). De glemmer også at det går en hel haug kvinner rundt som "bare visste" at de var gravide uten at de var det, men de hører vi selvsagt ikke fra for det er jo ikke spennende. Men skal bli gøy å se hvor mange som svarer her som lever i villfarelsen at de kjente det eller "bare visste". Jada, vi tror dere, helt sikkert. 🤣 Anonymkode: 5bbf6...8bb 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden mommyaka skrev (6 minutter siden): Du mener dager etter eggløsning;) Du skjønner sikkert at for mange kan det være samme dag, da mange planlegger rundt det Anonymkode: e8f83...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skjønner sikkert at for mange kan det være samme dag, da mange planlegger rundt det Anonymkode: e8f83...e8b Jo derfor jeg skrev det. Dessverre er det mange kvinner som ikke vet hvordan kroppen funker. Ser manger her inne skriver..jeg hadde sex i går..kan jeg bli gravid. Men gravid handler om eggløsning og når den er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Med førstemann var jeg 100% sikker allerede før positiv test, og det var etter 8 mnd prøving hvorpå de 7 første månedene ikke hadde vært klaff. Andre barnet tok meg med overraskelse. Hadde ikke peiling, ventet og ventet på en mens som aldri kom 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Jo derfor jeg skrev det. Dessverre er det mange kvinner som ikke vet hvordan kroppen funker. Ser manger her inne skriver..jeg hadde sex i går..kan jeg bli gravid. Men gravid handler om eggløsning og når den er Desverre? Mange av oss har ikke behov for å "kjenne" kvinnekroppen. Den funker som den skal. Jeg blir gravid når vi vil, og spiralen fjerner mensen ellers. Det bør igrunn normaliseres å ikke gå rundt å være så sjukt opphengt i egen syklus. TS. Jeg skjønte veldig fort når ting satt. Vanskrlig å sette fingeren på hva det var, jeg bare visste. Anonymkode: b204a...c70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kjente et skikkelig stikk som jeg tror var festesmerter noen dager etter sex og eggløsning. Jeg hadde full kontroll på eggløsningen og det stemte bra med tiden. Men kan selvsagt aldri være helt sikker på at det var det. Men var jo gravid da, men viste seg ikke på test før etter en stund. Husker ikke akkurat deltaljer da dette er 12 år siden, men husker det spesielle stikket. Anonymkode: 933c3...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Desverre? Mange av oss har ikke behov for å "kjenne" kvinnekroppen. Den funker som den skal. Jeg blir gravid når vi vil, og spiralen fjerner mensen ellers. Det bør igrunn normaliseres å ikke gå rundt å være så sjukt opphengt i egen syklus. TS. Jeg skjønte veldig fort når ting satt. Vanskrlig å sette fingeren på hva det var, jeg bare visste. Anonymkode: b204a...c70 Finnes jo åpenbart en mellomting her. De færreste er "sjukt opphengt i egen syklus". Anonymkode: 25fd7...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Desverre? Mange av oss har ikke behov for å "kjenne" kvinnekroppen. Den funker som den skal. Jeg blir gravid når vi vil, og spiralen fjerner mensen ellers. Det bør igrunn normaliseres å ikke gå rundt å være så sjukt opphengt i egen syklus. TS. Jeg skjønte veldig fort når ting satt. Vanskrlig å sette fingeren på hva det var, jeg bare visste. Anonymkode: b204a...c70 Selfølgelig må jenter/ kvinne vite hva kroppen er. Hva en syklus er. Hadde jeg bare tatt ting som der kommer og aldri lært om eggløsning, kroppen,mensen etc hadde jeg aldri vist at jeg har pcos eller ikke blitt gravid. Nei ikke alle kropper funker som de skal, ikke alle får eggløsning, ikke all har stabil syklus. Derfor jeg skriver at for å bli gravid må man ha eggløsning... ikke "bare" sex. Hvit mange kvinner tror at angrepille er rn "abort" pille..og ver ikke at de be må tas før eggløsning. Så ja.. dessverre vet ikke all kvinner/ jenter hvordan kroppen funker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har tre barn, har ikke kjent det noen av gangene. Anonymkode: 44c34...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Selfølgelig må jenter/ kvinne vite hva kroppen er. Hva en syklus er. Hadde jeg bare tatt ting som der kommer og aldri lært om eggløsning, kroppen,mensen etc hadde jeg aldri vist at jeg har pcos eller ikke blitt gravid. Nei ikke alle kropper funker som de skal, ikke alle får eggløsning, ikke all har stabil syklus. Derfor jeg skriver at for å bli gravid må man ha eggløsning... ikke "bare" sex. Hvit mange kvinner tror at angrepille er rn "abort" pille..og ver ikke at de be må tas før eggløsning. Så ja.. dessverre vet ikke all kvinner/ jenter hvordan kroppen funker Dersom man opplever problemer med kroppen sin er det jo selvsagt nødvendig å finne ut hva som er galt. På friske kvinner tenker jeg det er unødvendig. Anonymkode: b204a...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Nei. Facebook visste at jeg var gravid før jeg visste det selv Prøvde på 3. eller 4 syklusen og ventet på mensen da det plutselig begynte å dukke opp reklamer for graviditetstester, privat ultralyd, graviditetsapper og mammaklær i Facebook-feeden Som flere skriver her, så er det mye man kan "føle på seg" som tilfeldigvis viser seg å stemme. Og så "glemmer" vi det når det ikke viser seg å stemme. Anonymkode: db109...31b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom man opplever problemer med kroppen sin er det jo selvsagt nødvendig å finne ut hva som er galt. På friske kvinner tenker jeg det er unødvendig. Anonymkode: b204a...c70 Selfølgelig. Men i dagens samfunn er det mange som går mange år på prevensjon. Oh etter de slutter vil ting gå to veier, syklus og kroppen går tilbake til normalen. Eller andre veien..der det kan ta opp til 1 år før ting skjer. Mange finner ikke ut at de har pcos før senere i livet da dette har forskjellige varianter og grader. Se hvor mange som går etter en app...de skjønner ikke hvorfor de ikke blir gravid da de har sex når app sier se skal det ...for de går etter noe på telefonen., i stedfor å lære om kroppen og sr app bare funke for de med stabil syklus Så uansett mener jeg at det er viktig å lære om kroppen sin og ikke gå etter hva andre på nett skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke en tråd om forskning, men om kvinnelig intuisjon og det å kjenne egen kropp. Har du aænoen gang opplevd å tenke at "nå har jeg et liv på gang inni meg", og det viste seg å stemme? Anonymkode: ae076...aaa Naturligvis ikke Anonymkode: be8f3...a02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Jeg aner ikke når egget fester seg og sånne ting, men jeg testet 6 dager før forventet mens i alle mine svangerskap basert på at jeg "visste". Jeg følte meg helt sikker på at jeg var gravid, men det hører med til historien at jeg allerede da hadde fått ømme bryster (noe jeg aldri har) og var kvalm. Generelt er jeg svært sensitiv for hormonendringer og kjenner kroppen min godt. Vet når jeg har eggløsning, vet det dagen før jeg får mensen. Det var lite "åndelig", mer en "nå er noe helt annerledes i kroppen min" opplevelse. Med svangerskap nr 2 skjønte jeg det også da jeg kjente det på bekkenløsningssmertene som var tilbake😠 Hadde jeg vært en kvinne som ikke blir lett påvirket av hormonendringer og får ømme bryster i ny og ne hadde jeg nok vært betraktelig mer overrasket da jeg tok test. Anonymkode: 5ee9b...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå