Gå til innhold

Er det mulig å gå ned så mye til mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 163 cm, 71 kilo og ønsker å gå ned til 60 kilo (og komme inn igjen i bunaden til 17.mai) Er det mulig å gå ned så mye til da? 

Anonymkode: 33db5...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge https://www.melk.no/bmi vil det ta ca 22 uker(8.juli) dersom du spiser rett over 1400 kalorier til dagen(og har stillesittende arbeid og ikke trener). Det er nok mulig, men det høres veldig usunt ut isåfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg er så lav så må jeg vel belage meg på halv kilo i uka som vil si ca 7 kilo. Kan jo være jeg får pressa meg inn igjen i bunaden da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig så hadde jeg gitt f i den bunaden, og gjort dette om til en livsstilsendring du kan ha livet ut. Hvor hovedfokuset er helsen din, og så kan bunad være en liten bonus i løpet av denne lange reisen. Lever du et aktivt liv med et sunt og variert kosthold, så vil du ikke forbli overvektig. ♥️

Anonymkode: 8d23f...526

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig så hadde jeg gitt f i den bunaden, og gjort dette om til en livsstilsendring du kan ha livet ut. Hvor hovedfokuset er helsen din, og så kan bunad være en liten bonus i løpet av denne lange reisen. Lever du et aktivt liv med et sunt og variert kosthold, så vil du ikke forbli overvektig. ♥️

Anonymkode: 8d23f...526

Er jo selvfølgelig det jeg vil, så er bunad et mål på veien . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned 4 kg på under 3 uker nå, ligget på omtrent 1200 kalorier. Så ja. 

Anonymkode: e6e2d...1c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye av vekten din ligger rundt mage eller pupper da? Rumpe, hofter og lår har jo lite å si i en bunad.

Kutt ut alt av sukker, kornprodukter, meieriprodukter, kunstig søtning, all ultraprosessert mat, oljer (bruk heller meierismør eller talg til å steke i), alkohol og flytende kalorier, og også ting som honning, druer, dadler, fiken, begrens frukt, og spis i stedet kun mat av rene råvarer. Egg, kjøtt, fisk, grønnsaker og bær. Tren så du blir gjennomvåt av svette 3-4 ganger per uke. Få nok søvn.

Så er jeg helt sikker på at du rett inn i den bunaden før 17. mai og i tillegg føler deg sinnsykt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så usunt å forvente at man skal passe i bunaden hele livet 🥺Det ble jeg lært opp til også, men det er jo rart om kroppen ikke forandrer seg noe fra man er 15 til man er voksen, så jeg sydde ut min. Med det sagt er det naturligvis bare positivt å ta tak i helsa og kostholdet, men det bør være holdbart over tid. 1400 kalorier daglig i matinntak er vanskelig å holde seg til (og da rekker du ikke målet ditt til 17. mai engang), og det er fryktelig lett å sprekke. I tillegg til at det ikke er bra over tid.

Anonymkode: e709b...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil så absolutt gå helt fint . Mye av det du går ned i starten er uansett vannvekt. Selv har jeg gått ned litt over 12 kg  på tre måneder. Men det er veldig krevende. 

Anonymkode: 89595...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er så usunt å forvente at man skal passe i bunaden hele livet 🥺Det ble jeg lært opp til også, men det er jo rart om kroppen ikke forandrer seg noe fra man er 15 til man er voksen, så jeg sydde ut min. Med det sagt er det naturligvis bare positivt å ta tak i helsa og kostholdet, men det bør være holdbart over tid. 1400 kalorier daglig i matinntak er vanskelig å holde seg til (og da rekker du ikke målet ditt til 17. mai engang), og det er fryktelig lett å sprekke. I tillegg til at det ikke er bra over tid.

Anonymkode: e709b...fcb

Men så opphengt i bunaden da. Jeg er overvektig og lurte på om 60 kilo kunne være et realistisk mål og da vil jeg mest sannsynlig passe bunaden min også. Bunaden er selvfølgelig fikset på siden jeg var 15. 

velociraptor skrev (11 minutter siden):

Hvor mye av vekten din ligger rundt mage eller pupper da? Rumpe, hofter og lår har jo lite å si i en bunad.

Kutt ut alt av sukker, kornprodukter, meieriprodukter, kunstig søtning, all ultraprosessert mat, oljer (bruk heller meierismør eller talg til å steke i), alkohol og flytende kalorier, og også ting som honning, druer, dadler, fiken, begrens frukt, og spis i stedet kun mat av rene råvarer. Egg, kjøtt, fisk, grønnsaker og bær. Tren så du blir gjennomvåt av svette 3-4 ganger per uke. Få nok søvn.

Så er jeg helt sikker på at du rett inn i den bunaden før 17. mai og i tillegg føler deg sinnsykt mye bedre.

Jeg er typisk større hofter og rumpe enn mage/pupper, men alt blir jo større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mulig. Men det er ikke sunt. Ingen vits i å være slank, hvis det ikke er varig, og det er helsekadelig!  Energinivå og metabolisme  vil stagnerer i prosessen, og du vil antagelig ende opp med å føle deg dårlig, og legge på deg enda mer etter "skippertaksslankingen".

Anonymkode: 92a14...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye er det realistisk å gå ned da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Prøv en bmi-kalkutator da vel. Da finner du det ut kjapt. 

Anonymkode: 63492...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer jo an på. Skal du slanke deg med kaloritelling er det mindre sannsynlig å få det til enn om du heller tar en livsstilsendring, går over til ren mat og begynner å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...