Chupacabra Skrevet onsdag kl 16:50 #121 Del Skrevet onsdag kl 16:50 Rosakatt skrev (19 timer siden): Føles tryggere med en gang. Glad han er tilbake 😊 Det hadde vært interessant å høre hvorfor du mener at noe som helst skulle bli tryggere med Stoltenberg i regjering. Jeg slutter aldri å bli fascinert av menneskers tilbedelse og underkastelse av maktkåte menn. Særlig hvordan de blindt tror at en glorifisert person kommer til å redde dem. Hva er det han kommer opp med denne gangen da? Billigere strøm.. igjen? "Vår månelanding".. igjen? 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet onsdag kl 17:24 #122 Del Skrevet onsdag kl 17:24 Til opplysning sa Jens Stoltenberg på Debatten tirsdag at han blir med videre etter valget. Han har sagt fra seg jobbene i de internasjonale elite nettverkene. Jeg har håp nå for ser mørkt på å få Sylvi Listhaug som statsminister. Jeg tror ikke på FrP når de sier de vil ha en god politikk for eldre for de leverte ingenting da vi hadde Høyre-regjeyinf i 8 år og Listhaug la ned mye da hun satt i byrådet i Oslo. De eldre fikk det værre. AP gikk ut i dag med at de vil bygge 130 000 nye boliger så det kan lette BYD-en for mange med å komme seg inn på boligmarkedet. Vi får se om de gjør noen grep for næringslivet nå når SP er ute av regjering og vi har fått en samfunnsøkonom som finansminister. Næringslivet responderte positivt på Jens Stoltenberg i avisene så jeg. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet onsdag kl 18:43 #123 Del Skrevet onsdag kl 18:43 Jeg er glad for dette, det må jeg si. Pragmatiske politikere i midten av det politiske spekteret som vekker entusiasme slik er sjelden vare i dag. Det er en ganske enestående forvandling vi har sett hos Støre de siste ukene og månedene. Snakk om å jobbe på seg en god dose selvtillit og løfte seg. Valget blir fort mer spennende enn høyresiden kunne sett for seg, selv om det nok for lite og for sent. Det som i alle fall er sikkert er at Høyre må på jobb. De må ut å mene noe og gjøre seg relevante. Dog vil de få litt vansker med å angripe Stoltenberg når de har brukt mange år på å angripe Støre på at han ikke er Stoltenberg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet onsdag kl 22:25 #124 Del Skrevet onsdag kl 22:25 (endret) Søddvestkuling skrev (5 timer siden): Til opplysning sa Jens Stoltenberg på Debatten tirsdag at han blir med videre etter valget. Han har sagt fra seg jobbene i de internasjonale elite nettverkene. Så på debatten nå istad. Og akkurat på det spørsmålet var han først uklar og at man må ta en dag av gangen. Så ble det til at han hadde tenkt til å bli, men måtte få med at man aldri kan være helt sikker og at det også er opp til andre å avgjøre. Slik svarer ikke en politiker som virkelig har tenkt til å bli. Da hadde det vært langt mer engasjement, at han håper det og vil kjempe for det osv... Du kan jo sammenligne det svevende svaret med svaret som kom på spørsmålet om han kan bli leder i AP. Da var det et klart og tydelig nei, etterfulgt av latter. Det skal han ikke bli. Ser egentlig bare en som har blitt med pga plikt som han først selv også nevnte. Han vil bidra til redde arbeiderpartiet i en krisesituasjon. Ser ikke noe mer engasjement utover det. Det her er kun valgflesk. Det sier seg vel selv at en som egentlig hadde bestemt seg for ikke å være i politikken mer og som fikk spørsmålet bare noen dager før, et spørsmål han måtte tenke over og vurdere sammen med andre, plutselig også har planer om å bli etter valget. Han har da en haug med andre muligheter som interesserer han mer, og som helt sikkert også foreløpig er satt på vent. Endret onsdag kl 22:50 av Tutte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet onsdag kl 22:58 #125 Del Skrevet onsdag kl 22:58 Jens-effekten er nok fisla ut til hausten 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet onsdag kl 23:03 #126 Del Skrevet onsdag kl 23:03 Tutte skrev (37 minutter siden): Så på debatten nå istad. Og akkurat på det spørsmålet var han først uklar og at man må ta en dag av gangen. Så ble det til at han hadde tenkt til å bli, men måtte få med at man aldri kan være helt sikker og at det også er opp til andre å avgjøre. Slik svarer ikke en politiker som virkelig har tenkt til å bli. Da hadde det vært langt mer engasjement, at han håper det og vil kjempe for det osv... Du kan jo sammenligne det svevende svaret med svaret som kom på spørsmålet om han kan bli leder i AP. Da var det et klart og tydelig nei, etterfulgt av latter. Det skal han ikke bli. Ser egentlig bare en som har blitt med pga plikt som han først selv også nevnte. Han vil bidra til redde arbeiderpartiet i en krisesituasjon. Ser ikke noe mer engasjement utover det. Det her er kun valgflesk. Det sier seg vel selv at en som egentlig hadde bestemt seg for ikke å være i politikken mer og som fikk spørsmålet bare noen dager før, et spørsmål han måtte tenke over og vurdere sammen med andre, plutselig også har planer om å bli etter valget. Han har da en haug med andre muligheter som interesserer han mer, og som helt sikkert også foreløpig er satt på vent. Det er et tolkningsspørsmål og jeg mener han sa han skulle bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet onsdag kl 23:04 #127 Del Skrevet onsdag kl 23:04 Capazitet skrev (5 minutter siden): Jens-effekten er nok fisla ut til hausten 😊 Det er nok en ønskedrøm særlig blant dem som stemmer FrP. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet onsdag kl 23:11 #128 Del Skrevet onsdag kl 23:11 (endret) Søddvestkuling skrev (9 minutter siden): Det er et tolkningsspørsmål og jeg mener han sa han skulle bli. Dobbeltsjekket før jeg skrev, og det var ganske ordrett hva han sa. Han kunne jo ikke svare direkte at han ikke har planer om å bli heller. Da hadde jo målet til AP som er å sanke stemmer før valgkampen, vært ødelagt. Derfor et svevende svar istedenfor. At han har planer om å bli håper jeg folk ikke går på. Nå orker vi ikke 4 år til med det som har vært. Endret onsdag kl 23:13 av Tutte 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet onsdag kl 23:22 #129 Del Skrevet onsdag kl 23:22 Tutte skrev (3 minutter siden): Dobbeltsjekket før jeg skrev, og det var ganske ordrett hva han sa. Han kunne jo ikke svare direkte at han ikke har planer om å bli heller. Da hadde jo målet til AP som er å sanke stemmer før valgkampen, vært ødelagt. Derfor et svevende svar istedenfor. At han har planer om å bli håper jeg folk ikke går på. Nå orker vi ikke 4 år til med det som har vært. Vel, FrP i førersetet blir beintøft for de syke. De snur kappen etter vinden og leverer ikke, var med og innførte ACER og nå går de i mot avtalen. Vil redusere skatter og jeg tror de ikke når de sier de vil skape et godt samfunn for eldre. Vi trenger innvandrere i arbeidslivet så noe innvandring må vi ha og vindmøller og særlig havvind er en vesentlig del av det vi skal leve av etter oljen. Er ikke FrP skeptiske til det? Hvordan FrP skal greie å reforhandle EØS lurer jeg på. Nå må Høyre på jobb etter at Jens kom så jeg er spent på om det blir noe bra og de får mer vind i seilene. Lanserer Stoltenberg bedre vilkår for næringslivet, dvs at de skattemessig går tilbake på nivået de var i 2017 kommer de til å gå enda høyere opp på meningsmålingene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet onsdag kl 23:43 #130 Del Skrevet onsdag kl 23:43 (endret) Søddvestkuling skrev (23 minutter siden): Vel, FrP i førersetet blir beintøft for de syke. De snur kappen etter vinden og leverer ikke, var med og innførte ACER og nå går de i mot avtalen. Vil redusere skatter og jeg tror de ikke når de sier de vil skape et godt samfunn for eldre. Vi trenger innvandrere i arbeidslivet så noe innvandring må vi ha og vindmøller og særlig havvind er en vesentlig del av det vi skal leve av etter oljen. Er ikke FrP skeptiske til det? Hvordan FrP skal greie å reforhandle EØS lurer jeg på. Nå må Høyre på jobb etter at Jens kom så jeg er spent på om det blir noe bra og de får mer vind i seilene. Lanserer Stoltenberg bedre vilkår for næringslivet, dvs at de skattemessig går tilbake på nivået de var i 2017 kommer de til å gå enda høyere opp på meningsmålingene. Nå stemmer jeg i utgangspunktet ikke FrP, og ting jeg er uenig i der. Men det vi har sett av sittende regjering har vært et stort svik i en fra før vanskelig tid. Og Støre må være den største katastrofen av en stasminister vi noen gang har hatt. Lenge siden jeg fikk nok av den kalde sleipheten hans. Rart hvordan han plutselig før valget liksom har blitt så flink til å lytte også (som nevnt i debatten). Erna var ikke helt borte hun heller, og ønsker virkelig både AP og Høyre bort. Nå er det på tide å ta sjansen på og prøve noe nytt. Endret onsdag kl 23:47 av Tutte 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet onsdag kl 23:44 #131 Del Skrevet onsdag kl 23:44 Tutte skrev (1 minutt siden): Nå stemmer jeg i utgangspunktet ikke FrP, og ting jeg er uenig i der. Men det vi har sett av sittende regjering har vært et stort svik i en fra før vanskelig tid. Og Støre må være den største katastrofen av en stasminister vi noen gang har hatt. Lenge siden jeg fikk nok av sleipheten hans. Rart hvordan han plutselig før valget liksom har blitt så flink til å lytte også (som nevnt i debatten). Erna var ikke helt borte hun heller, og ønsker virkelig både AP og Høyre bort. Nå er det på tide å ta sjansen ved og prøve noe nytt. Hvilket parti anbefaler du da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 00:12 #132 Del Skrevet torsdag kl 00:12 Søddvestkuling skrev (25 minutter siden): Hvilket parti anbefaler du da? Det er ganske nytteløst å stemme på mindre partier, så av de tre partiene som er nevnt er vel det ganske innlysende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 00:19 #133 Del Skrevet torsdag kl 00:19 Tutte skrev (6 minutter siden): Det er ganske nytteløst å stemme på mindre partier, så av de tre partiene som er nevnt er vel det ganske innlysende. Det blir spennende å se hva Høyre kommer etter fallet på meningsmålingen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet torsdag kl 00:36 #134 Del Skrevet torsdag kl 00:36 Søddvestkuling skrev (14 minutter siden): Det blir spennende å se hva Høyre kommer etter fallet på meningsmålingen, Enig. De andre partiene tar sakene deres. Det eneste Høyre har er lavere skatt for bedrifter, og det blir tynt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet torsdag kl 00:43 #135 Del Skrevet torsdag kl 00:43 Tutte skrev (59 minutter siden): Men det vi har sett av sittende regjering har vært et stort svik i en fra før vanskelig tid. Hva slags stort svik har denne regjeringen gjort? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 01:01 #136 Del Skrevet torsdag kl 01:01 Tutte skrev (2 timer siden): Så på debatten nå istad. Og akkurat på det spørsmålet var han først uklar og at man må ta en dag av gangen. Så ble det til at han hadde tenkt til å bli, men måtte få med at man aldri kan være helt sikker og at det også er opp til andre å avgjøre. Slik svarer ikke en politiker som virkelig har tenkt til å bli. Da hadde det vært langt mer engasjement, at han håper det og vil kjempe for det osv... Du kan jo sammenligne det svevende svaret med svaret som kom på spørsmålet om han kan bli leder i AP. Da var det et klart og tydelig nei, etterfulgt av latter. Det skal han ikke bli. Ser egentlig bare en som har blitt med pga plikt som han først selv også nevnte. Han vil bidra til redde arbeiderpartiet i en krisesituasjon. Ser ikke noe mer engasjement utover det. Det her er kun valgflesk. Det sier seg vel selv at en som egentlig hadde bestemt seg for ikke å være i politikken mer og som fikk spørsmålet bare noen dager før, et spørsmål han måtte tenke over og vurdere sammen med andre, plutselig også har planer om å bli etter valget. Han har da en haug med andre muligheter som interesserer han mer, og som helt sikkert også foreløpig er satt på vent. Jeg måtte lese dette svaret en gang til. Du overfortolker kroppsspråk og prøver deg på tanke lesning av Jens Stoltenberg. Vi mennesker er flinke til mye men ikke tankelsning. Forøvrig synes jeg Støre er en dyktig statsminister. Vedum var nok i feil stilling som finansminister. Han burde hatt en annen jobb han passet bedre i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 01:49 #137 Del Skrevet torsdag kl 01:49 yamask skrev (11 minutter siden): Hva slags stort svik har denne regjeringen gjort? De har vært mer opptatt av EU og globaliseringen sin enn norske velgere. Kan nevne litt: Elektrifiseringen av Melkøya, økte skatter og avgifter, økt egenandel ved sykdom, manglende støtte til norske bønder. Og mens sjokkprisene på strøm og andre prisøkninger herjet som verst, så strømmer mange milliarder ut av landet til klimafinasiering. Hvor har de vært for norske velgere? Og hva synes du er bra? Søddvestkuling skrev (33 minutter siden): Jeg måtte lese dette svaret en gang til. Du overfortolker kroppsspråk og prøver deg på tanke lesning av Jens Stoltenberg. Vi mennesker er flinke til mye men ikke tankelsning. Forøvrig synes jeg Støre er en dyktig statsminister. Vedum var nok i feil stilling som finansminister. Han burde hatt en annen jobb han passet bedre i. Overtolket ikke noe kroppspråk. Hørte rett og slett bare hva han sa. Hva har det han svarte med tankelesing å gjøre? At du synes Støre er en dyktig statsminister er du heldigvis i stort mindretall om å synes når vi ser på den katastrofale meningsmålingen og krisen vi derfor nå har vært vitne til. På hvilke måter synes du han er dyktig? Hva tenker du han har har gjort som er så bra? Hvis du ser bort i fra det som er utenlands. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet torsdag kl 02:36 #138 Del Skrevet torsdag kl 02:36 Med høyre hadde vi fortsatt hatt innstramminger for de svakeste. Karensåret hadde vert fortsatt for de vil de gjeninnføre hvis de kommer til makte. Høyre hadde måtte bruke mye tid på utenriks rett og slett fordi det er viktig nå. Høyre økte også grensen på egenandelskortet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet torsdag kl 06:11 #139 Del Skrevet torsdag kl 06:11 Utrolig hvor naive og kortenkte AP sine velgere er. Joda, Jens er en erfaren politiker, det er det ingen tvil om. At han ble dratt inn nå er kun for å forsøke å redde AP fra å gå på en valgsmell. Men så er greia, Hvem tror at Jens er villig til å stille til valg ved neste stortingsvalg? Det kommer ikke til å skje, dette er kun en jesteopptreden. Lederen av AP sin valhkommite er Peggy, stakkart AP når hun settes i sving. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet torsdag kl 06:51 #140 Del Skrevet torsdag kl 06:51 Lillemor_Meg skrev (På 4.2.2025 den 12.30): Jeg har aldri likt koalisjonsregjeringer. For meg gir ikke disse en helhetlig politikk, kun kompromisser og halvveis-løsninger som ikke fungerer. Jeg tror en mindretallsregjering der de må søke støtte fra sak til sak er bedre for alle, enn kompromispolitikk. Det blir jo et kompromiss uansett. AP fører sin politikk, de som gir sin støtte fører sin. Støtten gies basert på at et annet parti får farget forslaget med sin politikk. Da ender vi opp med en løsning som ikke er lik den som lå på bordet i starten. Så det du ikke liker, det får du uansett. Fordelen med en flertallsregjering, er at det som presenteres offentlig som en startpunkt ikke endrer seg så veldig frem til det er endelig. Det gir mer forutsigbarhet. Dessuten kan støtte som kommer utenfra endres på. Se bare på hva SP driver med nå. Det de sto sammen med AP om i regjering, vil de nå plutselig endre på, fordi de nå ikke er forpliktet av et regjeringssamarbeid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå