Gå til innhold

Jens Stoltenberg tilbake i norsk politikk

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

yamask skrev (48 minutter siden):

Desperate, eller prøver de lytte til folket? Det klages på at regjeringen ikke gjør nok angående strømpriser og når de først får på plass en pakke så er det "desperasjon"? 

Jens er kjempedyktig, så det er jo bare gode nyheter at han har takka ja til å gjøre en jobb for det norske folk? 

Problemet her er jo at normalt oppegående folk ser sammenheng mellom tidspunktet for tiltaket og valget i september dette året De satser på at folk har korttidshukommelse og det stemmer jo forsåvidt, stemmekveget til AP stemmer jo på de selv om de 3 av 4 årene de har hatt makt ikke har lyttet til folket.

Endret av Knoot
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knoot skrev (1 minutt siden):

Problemet her er jo at normalt oppegående folk ser sammenheng mellom tidspunktet for tiltaket og valget i september dette året De satser på at folk har korttidshukommelse og det stemmer jo forsåvidt, stemmekveget til AP stemmer jo på de selv om de 3 av 4 årene de har hatt makt ikke har lyttet til folket.

Stemmekveget? Tenker du da på folk som vil stemme ca det samme denne gangen som forrige gang? Hvordan er det med deg da? Skifter du til AP om de skulle begynne å lytte til "folket", som du kaller dine egne meninger?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefruktjus skrev (25 minutter siden):

Definitivt. 

Og er det én ting jeg virkelig ønsker av en statsminister, så er det det at vedkommende setter landets beste over seg selv. At vedkommende ikke bryr seg om å havne i skyggen. 

Enig med deg ,og jeg syns Støre sa det så fint selv om at han ikke var redd for å stå i skyggen men sto i lyset av alt Stoltenberg hadde gjort. Noe i den duren hvert fall, og jeg syns det var flott sagt. Et sitat en statsmann verdig. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoot skrev (9 minutter siden):

Nå er det jo ikke enestående for Aps velgere at de stemmer det samme som de har gjort tidligere. Det gjelder jo ca alle parti. Man stemmer stort sett det man har brukt å stemme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (1 minutt siden):

Enig med deg ,og jeg syns Støre sa det så fint selv om at han ikke var redd for å stå i skyggen men sto i lyset av alt Stoltenberg hadde gjort. Noe i den duren hvert fall, og jeg syns det var flott sagt. Et sitat en statsmann verdig. 

Helt enig. Og jeg synes det er en fin kontrast til den egotrippen vi ser over dammen. Eller, egotrippen vi har rett over grensa... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (35 minutter siden):

Jeg tipper uansett at Støre tenker på landets beste, og ikke "sitt" beste. Tror det viktigste for han er at vi har en regjering som kan styre landet trygt og godt. Nå har det vært mye med Sp i det siste, og å legge en ny regjeringskabal er nok ikke fort gjort. Støre har nok jobbet mye den siste uka, vil jeg tro. Ikke rart han da er sliten. 

Og det å tenke på landets beste, og ikke sitt beste (som Trump), burde være en selvfølge. Og når han sier at det er det han har gjort i de valgene han nå har tatt, så er det ingen grunn til å mistro det.

Men vi har en mindretallsregjering. Og allerede oppfører SP seg som grinete unger som ikke har fått viljen sin og dermed skal lage ubehag bare for ubehagets skyld. Og SV sin politikk vil ihvertfall ikke jeg ha for mye av. Spesielt ikke nå, med verdens største ego sittende ved makten i USA.

Ja, han er sikkert sliten. Men han har også et apparat rundt seg som nok med 100% sikkerhet også har jobbet og stått på. 

Jeg tenker det blir interessant å se hvordan AP klarer seg nå når de sitter alene i regjering. Det vi får nå, frem mot valget, er et mye tydeligere bilde av hvert parti sine prioriteringer, i motsetning til da det var AP og SP sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ikke bare undulathukommelse, de kan heller ikke regne.
Fastpris på 40 øre?
Blir som med bomringen, 40 øre i dag, 5 kroner om noen få år.
Makspris på 30-40 øre vil alltid være bedre enn fastpris, men det skjønner ikke folk.

Jens burde ha lagt opp når han forlot landet for å jobbe i NATO, det blir et slapt mageplask for en ellers relativt imponerende karriere når han nå forsøker å slepe AP-liket gjennom valget.

Men Jens kommer ikke til å endre (og endret heller ikke) hvordan AP og sosialistene opererer; Mer skatt, mer kontroll og mindre for folk flest, samarbeidspartnere med SV og Rødt (spy), samt flere ansatte i stat og kommune som ikke produserer noe annet enn timer som de bruker i behandlingstid og byråkrati.

Vi må ha helt andre koster inn på tinget enn de broilerne som finnes der nå, landet må bygges for å skos for fremtiden.

Desperat og ganske patetisk grep fra Røre regjeringen, som er gjort for å forsøke å redde stumpene frem til valget (Røre selv er vel snart den eneste som er igjen av de som startet for 4 år siden, for en katastrofalt elendig regjering, hva ble det med "Nå er det vanlige folks tur"?)

Hvis det var "for drit" de refererte til, traff de jo godt.

Men folk er dumme og enkle sjeler, så med "Kjekke-Jens"med på laget, får de nok noen flere kvinnestemmer, samtidig er han jo "NATO-Jens", så da klarer de vel å plukke noen stemmer fra noen enkle sjeler på mannssiden også.

AP må bort fra Norsk politikk etter min mening, og LO bør reformeres slik at de representerer sine medlemmer og ikke opererer som en stat i staten i AP-sammenheng.

Endret av RaulAngelsk
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaulAngelsk skrev (3 minutter siden):

Folk har ikke bare undulathukommelse, de kan heller ikke regne.
Fastpris på 40 øre?
Blir som med bomringen, 40 øre i dag, 5 kroner om noen få år.
Makspris på 30-40 øre vil alltid være bedre enn fastpris, men det skjønner ikke folk.

Jens burde ha lagt opp når han forlot landet for å jobbe i NATO, det blir et slapt mageplask for en ellers relativt imponerende karriere når han nå forsøker å slepe AP-liket gjennom valget.

Men Jens kommer ikke til å endre (og endret heller ikke) hvordan AP og sosialistene opererer; Mer skatt, mer kontroll og mindre for folk flest, samarbeidspartnere med SV og Rødt (spy), samt flere ansatte i stat og kommune som ikke produserer noe annet enn timer som de bruker i behandlingstid og byråkrati.

Vi må ha helt andre koster inn på tinget enn de broilerne som finnes der nå, landet må bygges for å skos for fremtiden.

Desperat og ganske patetisk grep fra Røre regjeringen, som er gjort for å forsøke å redde stumpene frem til valget (Røre selv er vel snart den eneste som er igjen av de som startet for 4 år siden, for en katastrofalt elendig regjering, hva ble det med "Nå skal alle få"?)

Hvis det var "drit" de refererte til, traff de jo godt.

Men folk er dumme og enkle sjeler, så med "Kjekke-Jens"med på laget, får de nok noen flere kvinnestemmer, samtidig er han jo "NATO-Jens", så da klarer de vel å plukke noen stemmer fra noen enkle sjeler på mannssiden også.

AP må bort fra Norsk politikk etter min mening, og LO bør reformeres slik at de representerer sine medlemmer og ikke opererer som en stat i staten i AP-sammenheng.

Har undulatene gjort deg noe gæli?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (7 minutter siden):

Og det å tenke på landets beste, og ikke sitt beste (som Trump), burde være en selvfølge. Og når han sier at det er det han har gjort i de valgene han nå har tatt, så er det ingen grunn til å mistro det.

Men vi har en mindretallsregjering. Og allerede oppfører SP seg som grinete unger som ikke har fått viljen sin og dermed skal lage ubehag bare for ubehagets skyld. Og SV sin politikk vil ihvertfall ikke jeg ha for mye av. Spesielt ikke nå, med verdens største ego sittende ved makten i USA.

Ja, han er sikkert sliten. Men han har også et apparat rundt seg som nok med 100% sikkerhet også har jobbet og stått på. 

Jeg tenker det blir interessant å se hvordan AP klarer seg nå når de sitter alene i regjering. Det vi får nå, frem mot valget, er et mye tydeligere bilde av hvert parti sine prioriteringer, i motsetning til da det var AP og SP sammen.

Ja, det blir interessant å følge med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mene hva man vil om politikken til AP, men Stoltenberg har alltid hatt en egenskap som veldig mange andre politikere ikke har, han er forenede/samlende fremfor splittede. 

Og den egenskapen trenger AP nå.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (11 minutter siden):

.

Men vi har en mindretallsregjering.

Jeg har aldri likt koalisjonsregjeringer.  For meg gir ikke disse en helhetlig politikk, kun kompromisser og halvveis-løsninger som ikke fungerer.

Jeg tror en mindretallsregjering der de må søke støtte fra sak til sak er bedre for alle, enn kompromispolitikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden god nyhet fra norsk politikk. 

Hadde egentlig foretrukket han som utenriksminister mtp hans forhold til Trump, men får ta det jeg får. 

Endret av Athod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sansen for Stoltenberg, tror dette var et bra trekk for AP

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe tullete gøy over at politiske kommentatorer  har sett på sannsynligheten for dette comebacket som lik null :knegg:.  

Rørende at flere av de unge som overlevde 22.juli er på plass utenfor slottet :nikke: :roser:  

Hyggelig gjensyn med Jens, selv om jeg neppe stemmer Ap til høsten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grapefruktjus skrev (2 timer siden):

Definitivt. 

Og er det én ting jeg virkelig ønsker av en statsminister, så er det det at vedkommende setter landets beste over seg selv. At vedkommende ikke bryr seg om å havne i skyggen. 

Støre vil heller være i skyggen, enn helt ute. Han stod jo i fare for å bli kastet av eget parti. Nå kan han bli værende ved å klamre seg fast i Stoltenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (3 timer siden):

De lytter absolutt ikke til folket nei. De skal jo kjøre gjennom EU sin fjerde energipakke direkte imot folkets vilje. Fastpris utsagnet et bare et desperat forsøk på i redde valget. Folket må uansett betale prisen om det er gjennom skatten, eller direkte på strømregninga.

Flertall på stortinget, så underlig at du kan konkludere med folkets vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...