NatNat Skrevet torsdag kl 21:53 #221 Del Skrevet torsdag kl 21:53 Blått skrev (13 minutter siden): Er det 30 % til AP? 🙈 Som om det kaoset i AP, plutselig skal bli bra bare fordi Stoltenberg kommer innom noen måneder. Om han fortsetter etter valget.. hvem vet? 🤷🏻♀️ ja, det var en poll i debatten med Frederik Solvang.. AP 30%, FRP 24% og Høyre 15% hvis jeg husker godt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 21:54 #222 Del Skrevet torsdag kl 21:54 Tutte skrev (9 minutter siden): Ja, føler ikke at dette er noe han ønsker, og han hørtes lite engasjert ut. Han var også først tydelig på at det var hans plikt, men måtte tilføye etterpå at han hadde jo lyst også for at det skulle høres bedre ut. Synes generelt det var lite engasjement, fikk fram at det hadde vært lettere å si nei osv..... Og det er jo nettopp en plikt det er også, når han nå har han fått permisjon på grunn av offentlig verv. Jens Stoltenberg er vokst opp i en politisk familie med pollitiker som far. Mulig det var en måte å uttrykke en ansvarsfølelse på både for Norge og verden gjennom sin politiske gjerning. Gjør din plikt, krev din rett eller noe sånt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 21:55 #223 Del Skrevet torsdag kl 21:55 NatNat skrev (1 minutt siden): ja, det var en poll i debatten med Frederik Solvang.. AP 30%, FRP 24% og Høyre 15% hvis jeg husker godt.. Folk er naivt optimistiske 🥴 AP har jo vært et kaos uten like.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet torsdag kl 21:56 #224 Del Skrevet torsdag kl 21:56 Blått skrev (1 minutt siden): Folk er naivt optimistiske 🥴 AP har jo vært et kaos uten like.. dessverre helt enig med deg... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 22:17 #225 Del Skrevet torsdag kl 22:17 Rosakatt skrev (5 minutter siden): Da skjønner jeg du er skeptisk. Dumt om han ikke egentlig ønsker jobben, og lurer på hvorfor han tror han må. Hvorfor har han offentlig verv? Betyr det at han MÅ jobbe på stortinget? Du må ikke svare om det er kronglete jeg kan sikkert prøve å Google meg frem til det. Det var ikke så åpenlyst, men fant den artikkelen her tidligere https://www.forsvaretsforum.no/innenriks-jens-stoltenberg-politikk/stoltenberg-far-fri-fra-mnchen-jobb/420894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 22:19 #226 Del Skrevet torsdag kl 22:19 (endret) PusheenPusheen skrev (41 minutter siden): Som @Søddvestkuling sa, gi mannen tid til å tenke seg om. Og jeg har sagt flere ganger nå: blir han etter valget flott, blir han ikke, er det også greit. Jeg har ikke sagt at han har bestemt seg for å bli. Jeg har sagt at han må få tid til å kjenne på dette. Under Debatten så hadde han jo nettopp sagt fra seg en jobb til fordel for en annen, som han ikke hadde planlagt å ta. Selvsagt blir svaret svevende og litt abstrakt. Det har du rett i, det har du ikke sagt. Blandet deg med noen andre her. Endret torsdag kl 22:20 av Tutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet torsdag kl 22:40 #227 Del Skrevet torsdag kl 22:40 Tutte skrev (21 minutter siden): Det var ikke så åpenlyst, men fant den artikkelen her tidligere https://www.forsvaretsforum.no/innenriks-jens-stoltenberg-politikk/stoltenberg-far-fri-fra-mnchen-jobb/420894 Det ser ut som det er en midlertidig greie utifra det der ja. Ønsker han tilbake og når han er ferdig med offentlige verv, hva det vil si for noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet torsdag kl 22:42 #228 Del Skrevet torsdag kl 22:42 (endret) Blått skrev (48 minutter siden): Folk er naivt optimistiske 🥴 AP har jo vært et kaos uten like.. Syns egentlig ikke det har vært et kaos, for jeg er ikke sikker på om alt egentlig hat vært i hendene på stortinget, men er ikke 100 prosent sikker i min sak. Tar igså lang tid før noe endres, så de kan si idag at bankene ikke får lov til et eller annet, men at det vil skje mange år frem i tid. Eller tar jeg feil om det? Kan de lage rask endring? Kaos- renter? Økte priser? Eller tenker dere på andre ting jeg har glemt? Økt kriminalitet? Endret torsdag kl 22:43 av Rosakatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 22:48 #229 Del Skrevet torsdag kl 22:48 NatNat skrev (30 minutter siden): ja, det var en poll i debatten med Frederik Solvang.. AP 30%, FRP 24% og Høyre 15% hvis jeg husker godt.. Det varer ikke lenge, håper jeg. Folk kan da ikke være så enkle at de lar Stoltenberg som én mann avgjøre det hele i lengden. Må si at jeg får nok bare av å se på Støre på det bildet i artikkelen her. Han ser jo direkte ond ut og full av hevnlyst. Håper virkelig denne regjeringen og spesielt Støre forsvinner snart. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/02/06/ap-tilbake-som-storste-parti-pa-ny-meningsmaling-over-30-prosent/ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet torsdag kl 22:50 #230 Del Skrevet torsdag kl 22:50 Tutte skrev (2 minutter siden): Det varer ikke lenge, håper jeg. Folk kan da ikke være så enkle at de lar Stoltenberg som én mann avgjøre det hele i lengden. Må si at jeg får nok bare av å se på Støre på det bildet i artikkelen her. Han ser jo direkte ond ut og full av hevnlyst. Håper virkelig denne regjeringen og spesielt Støre forsvinner snart. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/02/06/ap-tilbake-som-storste-parti-pa-ny-meningsmaling-over-30-prosent/ For noen innsiktsfulle analyser du kommer med i denne tråden. Imponerende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 23:00 #231 Del Skrevet torsdag kl 23:00 (endret) Katten.2.0 skrev (11 minutter siden): For noen innsiktsfulle analyser du kommer med i denne tråden. Imponerende. Det var ikke hensikten heller. Sa bare min oppriktige mening. Endret torsdag kl 23:02 av Tutte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet torsdag kl 23:22 #232 Del Skrevet torsdag kl 23:22 Rosakatt skrev (38 minutter siden): Det ser ut som det er en midlertidig greie utifra det der ja. Ønsker han tilbake og når han er ferdig med offentlige verv, hva det vil si for noe. Det er helt vanlig innen politikken at de får permisjon fra jobb for å utøve verv. Vår ordfører er rektor men har permisjon fra jobben for å være ordfører. Men, han ble hentet inn som statssekretær så da tok varaordfører ordførerjobben og fikk permisjon fra sin jobb OG også han ble hentet inn til Stortinget som vikar så nå har tredjemann i bystyret tatt permisjon for å være ordførervikar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet torsdag kl 23:39 #233 Del Skrevet torsdag kl 23:39 Tolket ham som at han sa ja av en plikt følelse, men gleden over å være tilbake i Finansdepartementet virket ekte. Han påpekte også at det var første gang konen var tilstede på Slottsplassen med blomster - det var hun ikke en gang når han ble statsminister. Synes egentlig det sa en hel del! Har tro på at han blir værende om Ap fortsetter i regjering etter valget! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet fredag kl 03:06 #234 Del Skrevet fredag kl 03:06 Tutte skrev (På 5.2.2025 den 19.36): Poenget mitt er at folk ikke må stemme AP kun fordi Stoltenberg kom inn nå. Dette er kun en desperat og midlertidig løsning. Og nå er det på tide å tenke nytt. Stoltenberg er enda en grunn til å ikke stemme på Ap. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet fredag kl 07:11 #235 Del Skrevet fredag kl 07:11 Rosakatt skrev (8 timer siden): Syns egentlig ikke det har vært et kaos, for jeg er ikke sikker på om alt egentlig hat vært i hendene på stortinget, men er ikke 100 prosent sikker i min sak. Tar igså lang tid før noe endres, så de kan si idag at bankene ikke får lov til et eller annet, men at det vil skje mange år frem i tid. Eller tar jeg feil om det? Kan de lage rask endring? Kaos- renter? Økte priser? Eller tenker dere på andre ting jeg har glemt? Økt kriminalitet? Du syns ikke alle sakene vitner om at det har vært et kaos? Sånn som f. eks saken om Ingvild Kjerkol sitt plagiat? Trond Giske? Eller hvordan en del elever føler seg vervet til AUF mot sin vilje? Kari Nordtun som kjøpte klær på kommunens regning? Hadia Taijk og pendlerboligen? Det er utallige ting som man kan nevne og det har bare vært et sabla rot i mange år. Det er som de sa i VG, at man har jo bare sett på AP rakne innvendig. Høyre og FRP har jo knapt behøvd å gjøre noe særlig. Jeg, personlig, syns Støre hele veien har fremstått som en veik leder som har latt seg overkjøre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet fredag kl 07:32 #236 Del Skrevet fredag kl 07:32 Hulderen skrev (På 4.2.2025 den 10.40): Jeg liker Jens Stoltenberg som person. Men politikken vil fortsatt være ap-politikk. Håper ikke det norske folk blir så starstruck at de kun stemmer på ham og ikke på politikken. Og så må vi ikke glemme at det er Støre som står ved roret fot politikken i Norge. Det er synd at det ikke er utenriksminister Stoltenberg blir. Det er der han kunne ha utrettet mest, med alle sine internasjonale forbindelser. Helt enig. Stoltenberg er en fin person. Men det er ingenting fint med AP og politikken deres. Det bykset de fikk på målingene nå med Jens tilbake beviser trygt og klart hvor dumme og naive nordmenn flest er. Her har vi sittet å sett med vidåpne øyne at AP/SP har kjørt landet i gjørma i 4 år og folket vil ha mer?!? Folk må forstå at dersom de fortsatt ønsker å ha privat baserte arbeidsplasser og verdiskapning de neste årene og stabile strøm/drivstoffpriser, må de stemme alt annet enn AP og Høyre! Dåsemikler! Måneskinn skrev (På 4.2.2025 den 10.47): Jeg ble positivt overrasket over dette. Trodde ikke han skulle si ja til noe sånt"enkelt" som en ministerpost nå etter alt han har gjort. Men dæven han sa ja. Og moro at ingen lekket det , før sent i går kveld? Dette er jo den vitamininnsprøytningen denne regjeringen trenger. Endelig kvitt hemskoen Sp, nå kan de være fri til å kjøre på. Jeg er optimist og gleder meg til hva som skjer fremover! Hemskoen? AP ér hemskoen, så vi er ikke kvitt noe som helst! Denne regjeringen er tidenes mest ødeleggende. Så ødeleggende at det de har klart ikke er gjenopprettbart. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet fredag kl 09:15 #237 Del Skrevet fredag kl 09:15 Thanos skrev (1 time siden): Hemskoen? AP ér hemskoen, så vi er ikke kvitt noe som helst! Denne regjeringen er tidenes mest ødeleggende. Så ødeleggende at det de har klart ikke er gjenopprettbart. Jeg mener at hemskoen er Sp ja. Og kombinasjonen Sp-Ap har ikke vært god. Vårt samfunn jo delvis bygget opp av Ap-politikk, så så ille kan det faktisk ikke være... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet fredag kl 10:30 #238 Del Skrevet fredag kl 10:30 Måneskinn skrev (1 time siden): Jeg mener at hemskoen er Sp ja. Og kombinasjonen Sp-Ap har ikke vært god. Vårt samfunn jo delvis bygget opp av Ap-politikk, så så ille kan det faktisk ikke være... Ja, jeg tror også at henskoen har vært SP som ble for store. Det er et godt poeng at Norge har har blitt bygd på Arbeiderpolitikk så det i seg selv er neppe ille. Nå har Erna og Høyre kommet mer på banen, så får vi se om hun klarer å ta tilbake noe på meningsmålingene etter hvert som stråleglansen fra Stoltenberg dempes. Er så spent på om noen av partiene følger rådet til Thorsvik-utvalget om å fordoble bunnfradraget for å stimulere gründerskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet fredag kl 12:00 #239 Del Skrevet fredag kl 12:00 (endret) Tutte skrev (13 timer siden): Det varer ikke lenge, håper jeg. Folk kan da ikke være så enkle at de lar Stoltenberg som én mann avgjøre det hele i lengden. Må si at jeg får nok bare av å se på Støre på det bildet i artikkelen her. Han ser jo direkte ond ut og full av hevnlyst. Håper virkelig denne regjeringen og spesielt Støre forsvinner snart. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2025/02/06/ap-tilbake-som-storste-parti-pa-ny-meningsmaling-over-30-prosent/ Han minner meg litt om Palpatine på dette bildet..😅Jeg virkelig håper du har rett... Det var folk i dag som snakket om Stoltenberg og hvor karismatisk han er.. Så, det er det det dreier seg om.. Karisma.. Second coming of the Christ.. Fakta er at Stoltenberg har vært en del av Nato så lenge at ingen vet egentlig hvor norsk han er nå.. Og han blir finansminister, han får ikke bestemme AP sin politikk. Og hvem vet når han skal reise ut til Europa igjen.. Men det var genialt tenkt av AP.. Det gjør meg syk. Endret fredag kl 12:30 av NatNat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet fredag kl 12:09 #240 Del Skrevet fredag kl 12:09 Rosakatt skrev (13 timer siden): Syns egentlig ikke det har vært et kaos, for jeg er ikke sikker på om alt egentlig hat vært i hendene på stortinget, men er ikke 100 prosent sikker i min sak. Tar igså lang tid før noe endres, så de kan si idag at bankene ikke får lov til et eller annet, men at det vil skje mange år frem i tid. Eller tar jeg feil om det? Kan de lage rask endring? Kaos- renter? Økte priser? Eller tenker dere på andre ting jeg har glemt? Økt kriminalitet? problemet er at AP er ikke et parti for arbeider lenger. AP er mini høyre. AP er pro Europa og bryr seg mindre og mindre om Norge. Alt dreier seg om hvor bra Norge vil se ut i utlandet og for dette, AP er klar til å ofre norske natur, billig strøm, og selv rådighet. EU har fullstendig bommet, spesielt Tyskland og nå dere skal få betale t.o.m om dere er ikke EU medlem. Det er helt utrolig. Det som er enda mer utrolig er at det er meg som er fransk, dvs EU og som var lenge pro EU, som sier dette. Men er blitt utrolig glad i norsk natur, det er noe som ingen andre land har i Europa, det er naturen som trekker turister i Norge og AP har bare en tanke og det er å ødelegge den. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå