Blått Skrevet torsdag kl 19:57 #201 Del Skrevet torsdag kl 19:57 Søddvestkuling skrev (1 time siden): Dette er egentlig et bedre forslag enn Høyres «å fjerne formuesskatt på arbeidende kapital» Hvem skal definere helt sikkert alle detaljer på hva arbeidende kapital er? Det er diffust og kan omfatte mye eller lite. Enig i at det er for diffust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 20:15 #202 Del Skrevet torsdag kl 20:15 (endret) Kvittre skrev (4 timer siden): Jeg tror på det Stoltenberg sa, og skjønner ikke hvorfor det er lettlurt. Dette var jo veldig spontant og kom brått på. Så ja, en midlertidig løsning. Samtidig har han ikke lagt en plan videre, det har han vel knapt hatt tid til. At han tar en periode til i ap, på slutten av yrkeskarrieren og hjemme i Norge er vel ikke utenkelig . Han er jo uansett en gammel mann, ikke er han frisk heller ( selvom han holder seg godt 😅) så midlertidig blir det jo uansett. Mener du folk som vurderer og stemme ap til høsten hvis Stoltenberg blir med videre? Ja, det vil nok ha en effekt. Tiden får vise om han blir litt til og om han får utrettet en forskjell. Om det blir en ny runde med ap vil jeg heller ha det med Stoltenberg enn uten Stoltenberg, selv om jeg ikke stemmer ap. Tenker du fortsatt at det ikke er lettlurt å tro på at han blir? Jens Stoltenberg is temporarily returning to Oslo as Finance Minister and will not be able to take over the leadership of the conference in Munich for a few months The Munich Security Conference has to wait for its new head: Jens Stoltenberg is standing in as finance minister in Oslo until the parliamentary elections in the fall. https://table.media/en/europe/news/msc-why-jens-stoltenberg-will-take-over-later-in-munich/ Endret torsdag kl 20:18 av Tutte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 20:19 #203 Del Skrevet torsdag kl 20:19 Tutte skrev (32 minutter siden): Stoltenberg har som sagt permisjon fra ledervervet. «Den påtroppende sjefen for sikkerhetskonferansen i München er blitt spurt om å stille som Norges finansminsiter. Han vil ta op sin pro bono-stilling som leder for sikkerhetskonferansen så snart han er ferdig med offentlige verv», skriver arrangørene av konferansen på X https://www.forsvaretsforum.no/innenriks-jens-stoltenberg-politikk/stoltenberg-far-fri-fra-mnchen-jobb/420894 Paragraf 12-13. Offentlige verv vil altså si at arbeidstaker har rett til permisjon fra arbeid i det omfang det er nødvendig for å oppfylle lovbestemt møteplikt i offentlige organer. Han sa vel noe i debatten om at han hadde sagt fra seg lønn fra det han hadde permisjon fra for det var i mot reglene i Stortinget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 20:28 #204 Del Skrevet torsdag kl 20:28 Søddvestkuling skrev (2 minutter siden): Han sa vel noe i debatten om at han hadde sagt fra seg lønn fra det han hadde permisjon fra for det var i mot reglene i Stortinget. Ja det var derfor jeg redigerte bort det etterpå. Men hva tenker du om dette, tror du fortsatt at han blir etter valget? Eller hadde jeg litt rett med min "overtolkning av kroppsspråk" som du kalte det? Jens Stoltenberg is temporarily returning to Oslo as Finance Minister and will not be able to take over the leadership of the conference in Munich for a few months The Munich Security Conference has to wait for its new head: Jens Stoltenberg is standing in as finance minister in Oslo until the parliamentary elections in the fall. https://table.media/en/europe/news/msc-why-jens-stoltenberg-will-take-over-later-in-munich/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 20:36 #205 Del Skrevet torsdag kl 20:36 Tutte skrev (5 minutter siden): Ja det var derfor jeg redigerte bort det etterpå. Men hva tenker du om dette, tror du fortsatt at han blir etter valget? Eller hadde jeg litt rett med min "overtolkning av kroppsspråk" som du kalte det? Jens Stoltenberg is temporarily returning to Oslo as Finance Minister and will not be able to take over the leadership of the conference in Munich for a few months The Munich Security Conference has to wait for its new head: Jens Stoltenberg is standing in as finance minister in Oslo until the parliamentary elections in the fall. https://table.media/en/europe/news/msc-why-jens-stoltenberg-will-take-over-later-in-munich/ Han sa også at i politikk må man ha et perpektiv på evigheten (og være forberedt til å gå på dagen»). Gi nå mannen tid til å tenke seg om og se hvordan det går under valget. Ikke vær skråsikker på ting. Vi får se når han har tenkt og følt på jobben i regjeringen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet torsdag kl 20:41 #206 Del Skrevet torsdag kl 20:41 Søddvestkuling skrev (3 minutter siden): Han sa også at i politikk må man ha et perpektiv på evigheten (og være forberedt til å gå på dagen»). Gi nå mannen tid til å tenke seg om og se hvordan det går under valget. Ikke vær skråsikker på ting. Vi får se når han har tenkt og følt på jobben i regjeringen. Nemlig. Han har nettopp sagt fra seg en jobb for så å ta en ny jobb. Hvis jeg er lettlurt fordi jeg vil gi det en sjanse og se hva som skjer, så er jeg vel det da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet torsdag kl 20:50 #207 Del Skrevet torsdag kl 20:50 30% for AP nå ? tragisk. Hører på Støre og han vil ha fremdeles land vind og andre tullete projekt som koster flesk... ingenting blir forandret fordi Stoltenberg er med... Ærlig talt, å være så naiv.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 20:52 #208 Del Skrevet torsdag kl 20:52 Søddvestkuling skrev (7 minutter siden): Han sa også at i politikk må man ha et perpektiv på evigheten (og være forberedt til å gå på dagen»). Gi nå mannen tid til å tenke seg om og se hvordan det går under valget. Ikke vær skråsikker på ting. Vi får se når han har tenkt og følt på jobben i regjeringen. PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Nemlig. Han har nettopp sagt fra seg en jobb for så å ta en ny jobb. Hvis jeg er lettlurt fordi jeg vil gi det en sjanse og se hva som skjer, så er jeg vel det da. Nå må dere legge fra dere denne ønsketenkningen eller hva det er. Han kommer ikke til å bli etter valget. Og nå har jeg vist til det svart på hvitt. Han har en annen jobb som også er hans plikt. Han har fått permisjon pga offentlig verv som rett og slett handler om lovbestemt møteplikt, og de venter han tilbake etter stortingsvalget på høsten. Da er Stoltenberg ferdig med sitt offentlige verv her. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet torsdag kl 20:53 #209 Del Skrevet torsdag kl 20:53 Tutte skrev (Akkurat nå): Nå må dere legge fra dere denne ønsketenkningen eller hva det er. Han kommer ikke til å bli etter valget. Og nå har jeg vist til det svart på hvitt. Han har en annen jobb som også er hans plikt. Han har fått permisjon pga offentlig verv som rett og slett handler om lovbestemt møteplikt, og de venter han tilbake etter stortingsvalget på høsten. Da er Stoltenberg ferdig med sitt offentlige verv her. Neivel, da blir han ikke. Siden du har sagt det. Jeg stemmer Ap uansett, helt uavhengig av JS 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 20:56 #210 Del Skrevet torsdag kl 20:56 PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Neivel, da blir han ikke. Siden du har sagt det. Jeg stemmer Ap uansett, helt uavhengig av JS 😃 Det er ikke jeg som sier det. Du leste vel selv det jeg la ut. Du må få stemme akkurat hva du vil for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet torsdag kl 20:56 #211 Del Skrevet torsdag kl 20:56 Følte ikke at Jens Stoltenberg kom fordi det med valget, men fordi det går dårlig med økonomien i Norge og på grunn av USA og annet er ustabile tider fremover. Vet jo han var i Arbeiderpartiet før, og han har sikkert sine meninger som vi alle har. Men har inntrykk av at det handlet om noe mer enn redsel for å miste Stortinget til høyresiden. Vet det føles ut som mer står på spill nå om høyresiden kommer tilbake, også prostitusjon. Jeg stoler ikke på at de vil ha kontroll å er redd masse trakkasering av kvinner som i land som Japan. Ja jeg vet, jeg er så redd den type kriser. Føler det er mye ondskap i verden nå, at vi går tilbake i tid å det har større sjangse å skje med dem enn med Arbeiderpartiet, også på grunn av Frp som er sorry litt mer sexist og KrF med sin religion, bestandig kilden til undertrykkelse. Men jeg vet ikke om Stortinget er like redd for den type ting, men at de kanskje er mer venner enn vi tror fordi de tross alt jobber sammen hele tiden og det ikke er et parti alene som bestemmer i Norge, utifra min forståelse. Så jeg tror det er for verdens økonomien han kommer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet torsdag kl 20:57 #212 Del Skrevet torsdag kl 20:57 Tutte skrev (Akkurat nå): Det er ikke jeg som sier det. Du leste vel selv det jeg la ut. Du må få stemme akkurat hva du vil for min del. Som sagt, han kan godt finne på å bli etter valget, han må jo få tenke seg om. Blir han ikke, så er vel det også greit. Men du vet like lite som oss hva han tenker. Han kan jo også ombestemme seg, som alle andre mennesker. Det er ikke ønsketenkning engang, det er jo bare sånn vi mennesker er satt sammen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet torsdag kl 20:58 #213 Del Skrevet torsdag kl 20:58 Tutte skrev (4 minutter siden): Nå må dere legge fra dere denne ønsketenkningen eller hva det er. Han kommer ikke til å bli etter valget. Og nå har jeg vist til det svart på hvitt. Han har en annen jobb som også er hans plikt. Han har fått permisjon pga offentlig verv som rett og slett handler om lovbestemt møteplikt, og de venter han tilbake etter stortingsvalget på høsten. Da er Stoltenberg ferdig med sitt offentlige verv her. Jeg er ikke så sikker på hvem som driver ønsketenking her. Hverken jeg eller du kan vite hva Stoltenberg kommer til å bestemme seg for. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 21:22 #214 Del Skrevet torsdag kl 21:22 (endret) PusheenPusheen skrev (27 minutter siden): Som sagt, han kan godt finne på å bli etter valget, han må jo få tenke seg om. Blir han ikke, så er vel det også greit. Men du vet like lite som oss hva han tenker. Han kan jo også ombestemme seg, som alle andre mennesker. Det er ikke ønsketenkning engang, det er jo bare sånn vi mennesker er satt sammen. Søddvestkuling skrev (27 minutter siden): Jeg er ikke så sikker på hvem som driver ønsketenking her. Hverken jeg eller du kan vite hva Stoltenberg kommer til å bestemme seg for. Ombestemme seg eller hva han kommer til å bestemme seg for? I følge dere så har han jo bestemt seg for å bli, som han allerede sa i debatten og som dere tror på. Men det stemmer heller ikke med det jeg la ut om at toppjobben i München venter på han allerede i høst. Nå må dere bestemme dere også. Tror dere på det han sa på debatten om at han skulle bli, eller mener dere at han ikke har bestemt seg enda? Jeg så det nemlig som et veldig svevende svar der og da, men da fikk jeg høre at jeg overtolket kroppsspråk. Endret torsdag kl 21:25 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet torsdag kl 21:27 #215 Del Skrevet torsdag kl 21:27 Tutte skrev (3 minutter siden): Ombestemme seg eller hva han kommer til å bestemme seg for? I følge dere så har han jo bestemt seg for å bli, som han allerede sa i debatten og som dere tror på. Men det stemmer ikke med det jeg la ut om at toppjobben i München venter på han allerede i høst. Nå må dere bestemme dere også. Tror dere på det han sa på debatten om at han skulle bli, eller mener dere at han ikke har bestemt seg enda? Jeg så det nemlig som et veldig svevende svar der og da, men da fikk jeg høre at jeg overtolket kroppsspråk. Så du føler han utrykker en misnøye med å ha denne jobben? Det følte jeg også, når han nevnte, det er ikke dette jeg planla med livet mitt eller noe lignende. Fikk på følelsen av at det lå mye ansvarsfølelse over noe som gjorde at han takket ja til dette over noe han kanskje ønsker mer. Å det er derfor jeg tror det handler om noe de er mitt skremt over. Eller kanskje det er andre ting, som at noen vil han skal bo i Norge å være rolig eller noe sånnt privat. Eller kanskje det rett som det er på grunn av valget også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 21:37 #216 Del Skrevet torsdag kl 21:37 NatNat skrev (44 minutter siden): 30% for AP nå ? tragisk. Hører på Støre og han vil ha fremdeles land vind og andre tullete projekt som koster flesk... ingenting blir forandret fordi Stoltenberg er med... Ærlig talt, å være så naiv.. Er det 30 % til AP? 🙈 Som om det kaoset i AP, plutselig skal bli bra bare fordi Stoltenberg kommer innom noen måneder. Om han fortsetter etter valget.. hvem vet? 🤷🏻♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet torsdag kl 21:38 #217 Del Skrevet torsdag kl 21:38 Tutte skrev (13 minutter siden): Ombestemme seg eller hva han kommer til å bestemme seg for? I følge dere så har han jo bestemt seg for å bli, som han allerede sa i debatten og som dere tror på. Men det stemmer heller ikke med det jeg la ut om at toppjobben i München venter på han allerede i høst. Nå må dere bestemme dere også. Tror dere på det han sa på debatten om at han skulle bli, eller mener dere at han ikke har bestemt seg enda? Jeg så det nemlig som et veldig svevende svar der og da, men da fikk jeg høre at jeg overtolket kroppsspråk. Som @Søddvestkuling sa, gi mannen tid til å tenke seg om. Og jeg har sagt flere ganger nå: blir han etter valget flott, blir han ikke, er det også greit. Jeg har ikke sagt at han har bestemt seg for å bli. Jeg har sagt at han må få tid til å kjenne på dette. Under Debatten så hadde han jo nettopp sagt fra seg en jobb til fordel for en annen, som han ikke hadde planlagt å ta. Selvsagt blir svaret svevende og litt abstrakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet torsdag kl 21:40 #218 Del Skrevet torsdag kl 21:40 PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Som @Søddvestkuling sa, gi mannen tid til å tenke seg om. Og jeg har sagt flere ganger nå: blir han etter valget flott, blir han ikke, er det også greit. Jeg har ikke sagt at han har bestemt seg for å bli. Jeg har sagt at han må få tid til å kjenne på dette. Under Debatten så hadde han jo nettopp sagt fra seg en jobb til fordel for en annen, som han ikke hadde planlagt å ta. Selvsagt blir svaret svevende og litt abstrakt. Veldig enig med deg i at han må da få litt tid til å kjenne på dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet torsdag kl 21:42 #219 Del Skrevet torsdag kl 21:42 Rosakatt skrev (1 minutt siden): Så du føler han utrykker en misnøye med å ha denne jobben? Det følte jeg også, når han nevnte, det er ikke dette jeg planla med livet mitt eller noe lignende. Fikk på følelsen av at det lå mye ansvarsfølelse over noe som gjorde at han takket ja til dette over noe han kanskje ønsker mer. Å det er derfor jeg tror det handler om noe de er mitt skremt over. Eller kanskje det er andre ting, som at noen vil han skal bo i Norge å være rolig eller noe sånnt privat. Eller kanskje det rett som det er på grunn av valget også. Ja, føler ikke at dette er noe han ønsker, og han hørtes lite engasjert ut. Han var også først tydelig på at det var hans plikt, men måtte tilføye etterpå at han hadde jo lyst også for at det skulle høres bedre ut. Synes generelt det var lite engasjement, fikk fram at det hadde vært lettere å si nei osv..... Og det er jo nettopp en plikt det er også, når han nå har han fått permisjon på grunn av offentlig verv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet torsdag kl 21:52 #220 Del Skrevet torsdag kl 21:52 Tutte skrev (6 minutter siden): Ja, føler ikke at dette er noe han ønsker, og han hørtes lite engasjert ut. Han var også først tydelig på at det var hans plikt, men måtte tilføye etterpå at han hadde jo lyst også for at det skulle høres bedre ut. Synes generelt det var lite engasjement, fikk fram at det hadde vært lettere å si nei osv..... Og det er jo nettopp en plikt det er også, når han nå har han fått permisjon på grunn av offentlig verv. Da skjønner jeg du er skeptisk. Dumt om han ikke egentlig ønsker jobben, og lurer på hvorfor han tror han må. Hvorfor har han offentlig verv? Betyr det at han MÅ jobbe på stortinget? Du må ikke svare om det er kronglete jeg kan sikkert prøve å Google meg frem til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå