Gå til innhold

Jens Stoltenberg tilbake i norsk politikk

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer ikke AP, men har stor respekt for Jens Stoltenberg og ønsker han masse lykke til i ny jobb. 

Den fyren har mye mellom øra og han er nok en skikkelig vitamininnsprøytning til Støre og gjengen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LeveMannen skrev (22 timer siden):

Det er jo ganske åpenbart i og med at de er så desperate på å kjøre det gjennom før valget så folket ikke får stemt på andre partier som ikke vil tre EU sitt klamme diktatur ned over hodene våre.

Nå er Norge bundet til disse direktivene gjennom EØS-avtalen da. Dette er på ingen måte noe nytt. Senterpartiet dupper rundt sperregrensen, og følte vel at de ikke hadde annet valg enn å gjøre et nummer ut av dette nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (5 minutter siden):

Poenget mitt er at folk ikke må stemme AP kun fordi Stoltenberg kom inn nå. Dette er kun en desperat og midlertidig løsning. Og nå er det på tide å tenke nytt.

Du vet jo ikke om det er en midlertidig løsning. Hørtes ikke ut som om Jens selv engang visste det. Og selvsagt skal folk stemme Ap hvis de ser at partiet gjør noe de er fornøyd med og kan stille seg bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Du vet jo ikke om det er en midlertidig løsning. Hørtes ikke ut som om Jens selv engang visste det. Og selvsagt skal folk stemme Ap hvis de ser at partiet gjør noe de er fornøyd med og kan stille seg bak. 

Og her kommer det jeg nevnte med å være lettlurt igjen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Og her kommer det jeg nevnte med å være lettlurt igjen. 

Hva er det som gjør at man er lettlurt? Om det er taktikk fra Støre - good for him. Jeg synes han har spilt kortene sine helt riktig, Jens er jækla dyktig. Selvsagt må man jo spørre om han har mulighet og lyst til å ta den jobben. Noe annet hadde vært dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er desperasjon er vel alle de innleggene her hvor man prøver å bagatellisere betydningen av Jens sin retur. 

Dette er en svært kompetent mann som er veldig godt likt blant store deler av den norske befolkningen. Når det gjelder selve politikken så kommer han garantert til å sette sitt stempel på den og. Han har nok et altfor stort ego til å kun være et "pent" ansikt.

Har aldri vært i mine tanker å stemme AP, men om Jens stiller seg disponibel til en ny periode så skal jeg vurdere det. Alternativene er liksom ikke så jævlig fristende de heller.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Hva er det som gjør at man er lettlurt? Om det er taktikk fra Støre - good for him. Jeg synes han har spilt kortene sine helt riktig, Jens er jækla dyktig. Selvsagt må man jo spørre om han har mulighet og lyst til å ta den jobben. Noe annet hadde vært dumt. 

Hvis man tviler på at dette er en midlertidig løsning er det å være lettlurt. Eller naiv er vel kanskje et bedre ord. Stoltenberg sa ja kun for å bidra i en kriseperiode. Å stemme på et parti pga en mann som i utgangspunktet kun kommer inn for en liten periode er naivt.

Ekstra skremmende er det å lese at flere som i utgangspunktet ikke ville stemt AP, nå vurderer det kun pga Jens Stoltenberg.

Endret av Tutte
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (Akkurat nå):

Hvis man tviler på at dette er en midlertidig løsning er det å være lettlurt. Eller naiv er vel kanskje et bedre ord. Stoltenberg sa ja kun for å bidra i en kriseperiode. Å stemme på et parti kun pga en mann som i utgangspunktet kun kommer inn for en liten periode er naivt.

Ekstra skremmende er det å lese at flere som i utgangspunktet ikke ville stemt AP, nå vurderer det kun pga Jens Stoltenberg.

Men nå sa jo jeg at man ikke vet om det er midlertidig, ikke at det ikke er midlertidig. Og så sa jeg at vi har riktig mann på riktig plass nå. Og det er jo nå det gjelder. Taper Ap valget til høsten, så vil jo uansett ikke Jens få fortsette som finansminister. Alt i politikk er i utgangspunktet veldig midlertidig, og det vet jo alle som sitter her inne også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Men nå sa jo jeg at man ikke vet om det er midlertidig, ikke at det ikke er midlertidig. Og så sa jeg at vi har riktig mann på riktig plass nå. Og det er jo nå det gjelder. Taper Ap valget til høsten, så vil jo uansett ikke Jens få fortsette som finansminister. Alt i politikk er i utgangspunktet veldig midlertidig, og det vet jo alle som sitter her inne også. 

Tviler du på at dette kun er en desperat handling og en taktikk i forsøk på å vinne valget til høsten, og at Stoltenberg ikke blir med videre? Gjør du ikke det så er du ikke naiv. Det hele er så klart at det ikke er noe å lure på.

Spiller ingen rolle om vi har rett mann på rett plass nå, det er en sikrere framtid vi trenger. Nå bør det tenkes framover og det er noe helt nytt. AP og Støre har ødelagt nok nå, og taktikk i forsøk på å bedrive denne galskapen videre gjør meg provosert.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler du på at dette kun er en desperat handling og en taktikk i forsøk på å vinne valget til høsten, og at Stoltenberg ikke blir med videre? Gjør du ikke det så er du ikke naiv. Det hele er så klart at det ikke er noe å lure på.

Spiller ingen rolle om vi har rett mann på rett plass nå, det er en sikrere framtid vi trenger. Nå bør det tenkes framover og det er noe helt nytt. AP og Støre har ødelagt nok nå, og taktikk i forsøk på å bedrive denne galskapen videre gjør meg provosert.

Jeg tenker at det er flere ting som kan være sant samtidig. Ap har hatt dårlige målinger, og Stoltenberg er helt klart et skikkelig godt kort, det er jeg selvsagt ikke blind for. Men samtidig er han veldig dyktig. Han kan utenrikspolitikk, han kan finanspolitikk. Jeg vet ikke om han blir med videre, du vet heller ikke det. Men så lenge vi nå, i en urolig tid, kan ha noenlunde kontroll på våre økonomiske interesser, så er det ikke annet enn positivt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det er flere ting som kan være sant samtidig. Ap har hatt dårlige målinger, og Stoltenberg er helt klart et skikkelig godt kort, det er jeg selvsagt ikke blind for. Men samtidig er han veldig dyktig. Han kan utenrikspolitikk, han kan finanspolitikk. Jeg vet ikke om han blir med videre, du vet heller ikke det. Men så lenge vi nå, i en urolig tid, kan ha noenlunde kontroll på våre økonomiske interesser, så er det ikke annet enn positivt. 

At det er så positivt det kan få blitt her og nå er jeg enig i. Men nå er det framtiden det står på når det gjelder valget.

Ikke tvil på at det hele kun er en desperat handling. Stoltenberg har ingen planer om å bli, og det hele er en impulsiv kriseløsning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så positivt det kan få blitt her og nå er jeg enig i. Men nå er det framtiden det står på når det gjelder valget.

Ikke tvil på at det hele kun er en desperat handling. Stoltenberg har ingen planer om å bli, og det hele er en impulsiv kriseløsning.

Så bra at man løste krisa på en god og fornuftig måte, da? 😊Jeg ser virkelig ikke problemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Så bra at man løste krisa på en god og fornuftig måte, da? 😊Jeg ser virkelig ikke problemet.

Problemet er at det handler ikke bare om her og nå. Det handler om framtiden. Vi står snart ovenfor et nytt valg, og da gjelder det å tenke klart og ikke påvirkes av impulsive, midlertidige og desperate handlinger.

Endret av Tutte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tutte skrev (11 minutter siden):

Problemet er at det handler ikke bare om her og nå. Det handler om framtiden. Vi står snart ovenfor et nytt valg, og da gjelder det å tenke klart og ikke påvirkes av impulsive, midlertidige og desperate handlinger.

Jeg orker ikke gjenta meg flere ganger, så dette får bli siste. Vi vet ikke om Jens tenker å bli eller ikke. Og pr nå har vi ingen bedre enn ham i finansdepartementet. Hva tenkte du man skulle gjøre da? La posten stå åpen til man finner noen som helt sikkert, 100% blir med på neste valgperiode, skal man sette inn noen som ikke er like kvalifisert eller like dyktig, eller skal man finne den beste løsningen man kan her og nå, og så har man hvert fall noen i den stillingen frem til man eventuelt må finne noen andre? Om Ap taper valget, er det nok sannsynlig at Jens finner seg noe annet å gjøre. Vinner Ap valget, som pr dags dato ser dårlig ut, så tror jeg nok at han tenker seg om både en og to ganger. Selv om han kan finne på å bytte jobb likevel. Men nå er jeg ferdig med akkurat dette, fordi jeg ser faktisk ingen bedre løsninger enn å sette en skikkelig dyktig mann til en jobb som kan vise seg å bli krevende. Før et valg er alt usikkert uansett, og da blir alt hengende i luften selv om han skulle sagt at han 100% kommer til å fortsette i norsk politikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg vil heller betale FASTpris dersom mye annet går ned. Har levd i land hvor det er høyere priser. Det går kun når alt annet er lavt. I Norge er jo alt dyrt. Jens Stoltenberg er en flott stødig fyr, hyggelig å se han i regjering, men han kan ikke endre noe.

AP kommer ikke til å endre sin politikk nå, Jens er jo den som leder partiet i mange år, og vi stemte dem vekk, husker dere? 

Støre er vel( egentlig) en Høyremann, skulle gjerne sett dem borte også. Skulle vel heller ønske at de fikk fart på helse, mindre køer, bedre veier, mer til skolene, mer til politi og domstoler, mer straffer, slutte med det grønne tullet, bli mer selvhjulpne iht mat og at de som styrer, styrer for oss. Kanskje mindre i offentlig sektor også.. Det koster jo himla mye med alle disse utvalgene man må sette ned for å se på en idé...... Kutt i administrasjonen av Norge. Mer privat næring! Men altså mer til offentlig helsevesen og skole etc. 

At det er dyrt i Norge vil nok alltid være, så sant landet går fremover.. Men ikke nødvendigvis så dyrt og skakkjørt som nå. Mindre bistand ut og mer fokus på Norge, det hadde vært no..  Skulle vært ute av EØS og heller hatt våre avtaler med Europa. Og null EU. Meeen man finner ingen parti man er enige i alt om gitt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Jeg orker ikke gjenta meg flere ganger, så dette får bli siste. Vi vet ikke om Jens tenker å bli eller ikke. Og pr nå har vi ingen bedre enn ham i finansdepartementet. Hva tenkte du man skulle gjøre da? La posten stå åpen til man finner noen som helt sikkert, 100% blir med på neste valgperiode, skal man sette inn noen som ikke er like kvalifisert eller like dyktig, eller skal man finne den beste løsningen man kan her og nå, og så har man hvert fall noen i den stillingen frem til man eventuelt må finne noen andre? Om Ap taper valget, er det nok sannsynlig at Jens finner seg noe annet å gjøre. Vinner Ap valget, som pr dags dato ser dårlig ut, så tror jeg nok at han tenker seg om både en og to ganger. Selv om han kan finne på å bytte jobb likevel. Men nå er jeg ferdig med akkurat dette, fordi jeg ser faktisk ingen bedre løsninger enn å sette en skikkelig dyktig mann til en jobb som kan vise seg å bli krevende. Før et valg er alt usikkert uansett, og da blir alt hengende i luften selv om han skulle sagt at han 100% kommer til å fortsette i norsk politikk. 

Får avslutte med å si at de som stemmer på dette grunnlaget under valget ikke får klage etterpå heller, hvis vi blir sittende med denne galskapen i enda 4 år til. Jeg tenker mer på valget og en bedre framtid.

Husk også at politikken fortsatt er den samme om Stoltenberg skulle vært med. Og både Jonas Støre og Jens Stoltenberg er mer opptatt av hva som skjer ute i EU og verden enn her i landet. Og vi kan si hadet til landet vårt.

Etter å ha tenkt meg om så drister meg faktisk å si at duoen J.S & J.S er en svært skummel kombinasjon. Og skulle ikke forundre meg om det hele er planlagt heller. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tutte skrev (9 minutter siden):

Får avslutte med å si at de som stemmer på dette grunnlaget under valget ikke får klage etterpå heller, hvis vi blir sittende med denne galskapen i enda 4 år til. Jeg tenker mer på valget og en bedre framtid.

Husk også at politikken fortsatt er den samme om Stoltenberg skulle vært med. Og både Jonas Støre og Jens Stoltenberg er mer opptatt av hva som skjer ute i EU og verden enn her i landet. Og vi kan si hadet til landet vårt.

Etter å ha tenkt meg om så drister meg faktisk å si at duoen J.S & J.S er en svært skummel kombinasjon. Og skulle ikke forundre meg om det hele er planlagt heller. 

Vi kan nok konkludere med at vi ikke står på samme sted politisk. Det er greit. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Vi kan nok konkludere med at vi ikke står på samme sted politisk. Det er greit. 

Nei, er mer opptatt av politikere som jobber for egen befolkning enn ellers ute i verden. Vi har sett resultatet av det Støre holder på med nå, og det endte i krise.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (Akkurat nå):

Nei, er mer opptatt av politikere som jobber for egen befolkning enn ellers ute i verden. Vi har sett resultatet av det Støre holder på med nå, og det endte i krise.

Vi kan ikke isolere oss, og ikke jobbe med utenrikspolitikk. Vi er avhengig av gode samarbeid med de rundt oss, for at vi her hjemme skal kunne ha det best mulig. Og det er ikke (kun) Støres feil at ting er vanskelig å løse politisk nå. Vi har krigen i Ukraina, folkemord på Gaza, vi har vært preget av corona-pandemien, vi har han over dammen som truer med handelskrig. En helt annerledes verden idag enn da Støre først tok over. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Vi kan ikke isolere oss, og ikke jobbe med utenrikspolitikk. Vi er avhengig av gode samarbeid med de rundt oss, for at vi her hjemme skal kunne ha det best mulig. Og det er ikke (kun) Støres feil at ting er vanskelig å løse politisk nå. Vi har krigen i Ukraina, folkemord på Gaza, vi har vært preget av corona-pandemien, vi har han over dammen som truer med handelskrig. En helt annerledes verden idag enn da Støre først tok over. 

Det handler ikke om å isolere oss. Og det går fint an å samarbeide med andre land slik vi alltid har gjort. En statsminister og regjering må selvfølgelig se begge veier. Men problemet er at Støre har ikke hatt noen interesse av den norske befolkningen, han har kun siktet ut mot verden. Og nå Stoltenberg i tillegg som også er mest opptatt av det samme.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...