AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 12.34): Vita hjertegod på flaske. Anonymkode: 66561...95b Ojojoj, hadde prøvd å heller spise hel mat og holdt meg langt unna ultraprosesserte produkter som bare er laget for å heve inntjeningen til selskapene som lager produktene. Skal du steke i noe så bruk for all del advokadoolje eller helt olivenolje og stek på litt lavere temperatur. Trening har også mye å si for kolesterolet, beveg dere nok. 10k skritt daglig og bli skikkelig svett 3 ganger i uka. Gjerne kombiner styrketrening og kondisjonstrening, eller kjør hybriden HIIT. Kutt sukker. Det er sukker i kombinasjon med ultraprosesserte produkter med mye usunt fett som gir høyt kolesterol. Folk som spsier carnivore med masse mettet fett og egg sliter ikke med kolesterolet. Det er diskusjoner om mettet fett faktisk fører til høyt kolesterol, da det ikke er ferske studier som peker på dette, heller motsatt. Anonymkode: 879f7...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:05 #22 Del Skrevet onsdag kl 16:05 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ojojoj, hadde prøvd å heller spise hel mat og holdt meg langt unna ultraprosesserte produkter som bare er laget for å heve inntjeningen til selskapene som lager produktene. Skal du steke i noe så bruk for all del advokadoolje eller helt olivenolje og stek på litt lavere temperatur. Trening har også mye å si for kolesterolet, beveg dere nok. 10k skritt daglig og bli skikkelig svett 3 ganger i uka. Gjerne kombiner styrketrening og kondisjonstrening, eller kjør hybriden HIIT. Kutt sukker. Det er sukker i kombinasjon med ultraprosesserte produkter med mye usunt fett som gir høyt kolesterol. Folk som spsier carnivore med masse mettet fett og egg sliter ikke med kolesterolet. Det er diskusjoner om mettet fett faktisk fører til høyt kolesterol, da det ikke er ferske studier som peker på dette, heller motsatt. Anonymkode: 879f7...6e0 TS har sagt at hun røyker og tar medisiner som øker kolesterolet. Er nok her man må ta grep. Anonymkode: e7f70...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:50 #23 Del Skrevet onsdag kl 18:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trening, slutt å røyk, lag mat fra bunnen Anonymkode: 03dd0...d02 Vi er aktive daglig og lager mat fra bunnen av. Det har jeg skrevet før og jeg gidder ikke gjenta meg mer. Anonymkode: 66561...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:08 #24 Del Skrevet onsdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi er aktive daglig og lager mat fra bunnen av. Det har jeg skrevet før og jeg gidder ikke gjenta meg mer. Anonymkode: 66561...95b Det er ikke aktivitet og kosthold som er problemet hos dere, det er røyken. Dere velger selv Anonymkode: e7f70...3bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:11 #25 Del Skrevet torsdag kl 08:11 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 13.47): Vi spiser sunt, ingen hurtigmat eller posemat. Vi går tur hver dag med høyt tempo ja, ikke kosetur. Jeg veier 59kg og han 87, han veide 98 i fjor men gikk ned i vekt. Jeg liker ikke nøtter, verken valnøtter eller mandler, mandler er jeg allergisk mot. Oliven olje bruker vi mye i mattilberedning og salat. Ultraprossesert mat sier alle vi skal unngå men ingen hva det innebærer, til og med lege har sagt at vi skal unngå det, men ingen spesifikk liste. Ts Anonymkode: 66561...95b Hva? Liste? Ultraprosessert mat er jo mat med en ingredienseliste lang som et år. Om du tror at du skal få en liste hjem fra legen, så finnes det ikke nok papir i verden. Spis ren mat uten ingrediensliste! Da trenger du ikke kutte ned fettprosenten på meieriproduktene heller. Anonymkode: 62215...755 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:12 #26 Del Skrevet torsdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 13.48): Vi lager stortsett mat fra bunnen av. Nå tenker jeg at vi kanskje skal prøve å bruke Airfryer, det må jo være sunnere og en god start. Hva tror dere? Ts Anonymkode: 66561...95b Nei, absolutt ikke! Det er fortsatt fritert mat?? Anonymkode: 62215...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:17 #27 Del Skrevet torsdag kl 08:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, absolutt ikke! Det er fortsatt fritert mat?? Anonymkode: 62215...755 Airfryer er vel ikke fritert mat men en liten varmluftsovn. Jeg har allerede varmluftfunksjon i stekeovnen så jeg ser ikke poenget, men man kan lage sunn mat på varmluft. Anonymkode: 78c12...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:19 #28 Del Skrevet torsdag kl 08:19 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 13.47): Ultraprossesert mat sier alle vi skal unngå men ingen hva det innebærer, til og med lege har sagt at vi skal unngå det, men ingen spesifikk liste. Ts Anonymkode: 66561...95b Mat som har mange ingredienser som bestemoren din ikke hadde hørt om. Mat som har mange ingredienser. Mat hvor det er vanskelig å identifisere råvarene. Nå har du sagt at dere lager mat fra bunnen av så da antar jeg at det er greit. Anonymkode: 78c12...2cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:22 #29 Del Skrevet torsdag kl 08:22 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 13.47): Ultraprossesert mat sier alle vi skal unngå men ingen hva det innebærer, til og med lege har sagt at vi skal unngå det, men ingen spesifikk liste. Det finnes apper hvor du kan scanne strekkoden, som viser hva som er ultraprosessert. Feks "Trygg mat". Anonymkode: 9f935...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:25 #30 Del Skrevet torsdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke aktivitet og kosthold som er problemet hos dere, det er røyken. Dere velger selv Anonymkode: e7f70...3bd Ja, jeg er klar over det, du har sagt det mange ganger også. Planen min er å få både meg og mannen til å slutte. For han er like viktig som jeg er. Anonymkode: 66561...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:26 #31 Del Skrevet torsdag kl 09:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva? Liste? Ultraprosessert mat er jo mat med en ingredienseliste lang som et år. Om du tror at du skal få en liste hjem fra legen, så finnes det ikke nok papir i verden. Spis ren mat uten ingrediensliste! Da trenger du ikke kutte ned fettprosenten på meieriproduktene heller. Anonymkode: 62215...755 Takk!!! Tusen takk! Da forstår jeg selv om jeg må ha det inn med tskje noen ganger. Anonymkode: 66561...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:39 #32 Del Skrevet torsdag kl 09:39 AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 8.32): Vi røyker ha. Jeg kan slutte på dagen men han er det vanskelig med. Han vil ikke, uansett hvor mye jeg prøver å overtale han. Anonymkode: 66561...95b Hvorfor i alle dager har du ikke sluttet for lenge siden? Anonymkode: d8ad0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:23 #33 Del Skrevet torsdag kl 10:23 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ja, jeg er klar over det, du har sagt det mange ganger også. Planen min er å få både meg og mannen til å slutte. For han er like viktig som jeg er. Anonymkode: 66561...95b Poenget er at du kan ikke sitte å vente på å få med mannen din, du må ta ansvar for deg selv. Du sier jo selv at du kan slutte på dagen, så hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: e7f70...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet torsdag kl 11:07 #34 Del Skrevet torsdag kl 11:07 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Poenget er at du kan ikke sitte å vente på å få med mannen din, du må ta ansvar for deg selv. Du sier jo selv at du kan slutte på dagen, så hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: e7f70...3bd Herlighet. Hvorfor så mye gnåling om røyking? En etter en.. Tror Ts har fått det med seg nå, tror til og med fuglene på grener har fått det med seg. Jeg er sikker på at Ts er klar over det selv og kommer til å gjøre forandring. Men ja… jeg har glemt at på KG så er alle så perfekte, sunne, ikke feite, har perfekt kosthold, røyker ikke, drikker ikke..Så ordentlige altså. 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:16 #35 Del Skrevet torsdag kl 11:16 Sen ve ben skrev (6 minutter siden): Herlighet. Hvorfor så mye gnåling om røyking? En etter en.. Tror Ts har fått det med seg nå, tror til og med fuglene på grener har fått det med seg. Jeg er sikker på at Ts er klar over det selv og kommer til å gjøre forandring. Men ja… jeg har glemt at på KG så er alle så perfekte, sunne, ikke feite, har perfekt kosthold, røyker ikke, drikker ikke..Så ordentlige altså. 🙄 Jeg er ikke ordentlig. Jeg spiser for mye smør, for mye rødt kjøtt, for mye alkohol, og jeg trener for lite kondisjon. På pluss-siden så lager jeg all mat fra bunnen av og trener jevnlig styrke. Jeg vet imidlertid hva jeg burde gjøre om målet var å bli sunnere og leve lengre. Hvis noen spør om det så vil jeg forklare så godt jeg kan, og da er det naturlig å fokusere på de største syndene først. Anonymkode: 78c12...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #36 Del Skrevet torsdag kl 11:22 Har dere sjekka om dere har arvelig høyt kolestrol? Anonymkode: 5b173...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet torsdag kl 11:23 #37 Del Skrevet torsdag kl 11:23 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Poenget er at du kan ikke sitte å vente på å få med mannen din, du må ta ansvar for deg selv. Du sier jo selv at du kan slutte på dagen, så hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: e7f70...3bd Det lurer jeg også på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:49 #38 Del Skrevet torsdag kl 11:49 Sen ve ben skrev (38 minutter siden): Herlighet. Hvorfor så mye gnåling om røyking? En etter en.. Tror Ts har fått det med seg nå, tror til og med fuglene på grener har fått det med seg. Jeg er sikker på at Ts er klar over det selv og kommer til å gjøre forandring. Men ja… jeg har glemt at på KG så er alle så perfekte, sunne, ikke feite, har perfekt kosthold, røyker ikke, drikker ikke..Så ordentlige altså. 🙄 Gnåler ikke om det. Det er motsvar til TS sin unnvikelse rundt temaet, og "jammen da må jeg få med mannen min også, og han vil jo ikke" - holdning. Resten av kommentaren din er bare helt meningsløs. TS ber om hjelp til å forstå hvorfor hun har høyt kolesterol, og etter mange kommentarer blir det endelig avdekket at de begge røyker - en viktig årsak. Skjønner ikke hvorfor dette skal indikere at jeg/andre er "perfekte". Anonymkode: e7f70...3bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:26 #39 Del Skrevet torsdag kl 12:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poenget er at du kan ikke sitte å vente på å få med mannen din, du må ta ansvar for deg selv. Du sier jo selv at du kan slutte på dagen, så hvorfor gjør du ikke det? Anonymkode: e7f70...3bd Jeg skal gjøre mitt beste så ja, jeg har fått det inn i hodet takk:) Glemte å nevne at mannen min i fjor sommer gikk ned fra 92 kilo til 83, han slanket seg med vilje. Har lest at Ldl kan bli forhøyet i lang tid etter slanking. Stemmer det? Anonymkode: 66561...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet torsdag kl 12:29 #40 Del Skrevet torsdag kl 12:29 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Gnåler ikke om det. Det er motsvar til TS sin unnvikelse rundt temaet, og "jammen da må jeg få med mannen min også, og han vil jo ikke" - holdning. Resten av kommentaren din er bare helt meningsløs. TS ber om hjelp til å forstå hvorfor hun har høyt kolesterol, og etter mange kommentarer blir det endelig avdekket at de begge røyker - en viktig årsak. Skjønner ikke hvorfor dette skal indikere at jeg/andre er "perfekte". Anonymkode: e7f70...3bd Igjen, både du og etter deg flere som har sagt og sier det fortsatt, en etter en at Ts skal slutte å røyke, jeg tror det holder med en gang jeg. Sikker på at Ts har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå