Gå til innhold

Mann som vekker alle med alarmen sin før han drar på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja? Han må bruke de metodene som faktisk gjør at han våkner. Har ingenting å gjøre med "å være lat" eller å trenge å skjerpe seg. Høres ut som du tror at alle har perfekt søvn?

Skjønner heller ikke hvorfor ungen ikke sover på eget rom. 

Anonymkode: 7f602...924

Å slumre på klokken er det verste man kan gjøre for å være våken og opplagt. Sovner man igjen, så er kroppen i ny søvn syklus og dypere søvn enn når alarmen ringte første gang. Normale mennesker som tar hensyn til partnere og andre i huset står opp når klokken ringer. De fleste klarer å sovne igjen etter å ha våknet såvidt etter alarm, men når det ringer gjentatte ganger og man må mase på samboer- da får man ikke sove igjen. Vitner om svært mye latskap i denne tråden, fra folk som rettferdiggjør at de må ligge å dra seg. 
Jeg er helt i koma om morgenen selv, men klarer i min komatøse tilstand å komme meg opp når alarmen ringer og snuble meg ut på kjøkkenet for å starte kaffetrakteren. Våkner fortere her en å slumre i all evig tid, selv om jeg bruker tid på å våkne skikkelig

Anonymkode: f9a0b...f3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han slumrer på alarmen. Ergo han hører den, men slår den av, fordi han ikke gidder å stå opp. 

Hvor står det? Alarmen slår seg selv av etter viss antall ring, så starter den igjen etter en liten stund. Så at han slumrer er absolutt ikke sikkert.

Anonymkode: 512c0...58b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor står det? Alarmen slår seg selv av etter viss antall ring, så starter den igjen etter en liten stund. Så at han slumrer er absolutt ikke sikkert.

Anonymkode: 512c0...58b

Ehh da må du nesten lese HI på nytt. En mann med 100 alarmer, er ikke en mann som «ikke våkner av alarmen (les: entall) sin» 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må stå opp klokken 5 på hverdager, mye tidligere enn resten av familien (mann og ett barn i skolealder som fremdeles liker samsoving). Sover derfor på separat rom utenom helgene. Vi har ikke så stor leilighet vi heller, men det hadde vært uaktuelt for oss å bo slik at ikke en av oss voksne kunne trekke seg tilbake alene for å ta hensyn.

Anonymkode: 6f305...826

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke alle har svært hus med gjesterom.

Anonymkode: dfb81...727

De fleste med to barn har mer enn et soverom.

Anonymkode: 117dc...2d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva i alle dager gjør du om brannalarmen går, når du er avhengig av snooze for å våkne? 

Anonymkode: 10ba7...4f0

Det håper jeg at du og jeg aldri trenger å få vite svaret på. Men jeg er veldig var på lukta av røyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke alle forstår at noen faktisk nesten er i koma når alarmen ringer. Jeg hører den ikke alltid selv.... 

Anonymkode: 9422a...1aa

Akkurat 👍 jeg stenger av den i søvnen selv. Må sette første alarm 30 min før jeg skal opp, må ha forskjellige melodier og flere alarmer. Hvis ikke kommer jeg for sent på jobb. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva i alle dager gjør du om brannalarmen går, når du er avhengig av snooze for å våkne? 

Ja hva gjør man hvis man ikke våkner? Man sover videre. 

Anonymkode: 627f9...c7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han bør på eget rom! Dere skal ikke finne dere i det.

Anonymkode: aef92...f24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her.

Lyden på alarmene er faktisk på høyeste nivå, det er kjempe høyt!! Og til dere som anbefalete vibrerende klokke, det har han og prøvd, den funker værtfall ikke, dessuten vibrerer mobilen samtidig som de høye alarmene går. Han har på vibrasjonen på mobilen og. Og mobilen ligger rett vedsiden av han, i senga -.- 

Anonymkode: 21bc0...b8b

Dét ka du slå av til å kun vibrere på klokke. Ærlig talt. Finn bedre unnskyldninger. 

Anonymkode: b34cd...338

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har barn nr 2 på vei , så har dere vel mer enn 1 soverom ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jo holdninga hans problemet, ikke at han sover tungt. En som bare sover tungt, skjønner jo at det innebærer problemer for en høygravid kone og en toåring. Da må man endre noe. At han sover tungt kan han ikke noe for. At han ikke evner å finne løsninger er hårreisende, og det er et valg han tar. 

Mye kan jo gjøres om han vil. Det innlysende er jo at han sover på et annet rom. Dere har sikkert et til, fire stk inkludert en nattevåken baby på ett rom er jo litt i overkant? At han nekter dette er faktisk et rødt flagg. Du er gravid. Han er idiot.

Hva hadde han sagt til at du hadde en vibrerende klokke på deg, dytta til han når den gikk av, så står han opp med en gang? Da våkner ikke barnet, og du trenger ikke åpne øynene engang. 

Anonymkode: 635ec...ebb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som trenger 9 timer søvn er ikke normalt, ville bedt han ta en tur til legen for å sjekke at alt er i orden. At han har alt av vitaminer og mineraler i orden. Vet det kan være vanskelig å stå opp til tider, men om han setter på alarmen når han MÅ stå opp, ikke hundre alarmen frem til han MÅ stå opp, da får han mer sammenhengende søvn og blor mer uthvilt. Å drive å slumret på denne måten gjør sånn at han bare blir mer trøtt og sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde jeg hatt en mann som var så egoistisk, hadde det ikke blitt hvert sitt rom, men hvert sitt hus.

Anonymkode: 4d98e...0b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 13.19):

https://www.vg.no/nyheter/i/rPO7A3/bergen-to-personer-funnet-hardt-skadet-i-kjeller-etter-boligbrann 

"– For oss er det et mysterium. Alle spør seg hvorfor de ikke tidligere kom seg ut av huset og kjelleren, sier varabrannsjefen i Bergen til VG."

Anonymkode: 5262f...582

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 17.33):

Å slumre på klokken er det verste man kan gjøre for å være våken og opplagt. Sovner man igjen, så er kroppen i ny søvn syklus og dypere søvn enn når alarmen ringte første gang. Normale mennesker som tar hensyn til partnere og andre i huset står opp når klokken ringer. De fleste klarer å sovne igjen etter å ha våknet såvidt etter alarm, men når det ringer gjentatte ganger og man må mase på samboer- da får man ikke sove igjen. Vitner om svært mye latskap i denne tråden, fra folk som rettferdiggjør at de må ligge å dra seg. 
Jeg er helt i koma om morgenen selv, men klarer i min komatøse tilstand å komme meg opp når alarmen ringer og snuble meg ut på kjøkkenet for å starte kaffetrakteren. Våkner fortere her en å slumre i all evig tid, selv om jeg bruker tid på å våkne skikkelig.

Du sier det som om folk driver og grundig overveier hvorvidt de skal slå av eller slumre. 

På min klokke er knappen for å slå helt av vanskelig å finne, så hvis jeg bare er litt våken, så deljer jeg til klokka, treffer snooze-funksjon, og får slutt på lyden litt.

Er jeg mer våken så klarer jeg å skru jeg av hele klokka med pekefingeren, tar med klærne på badet osv. 

Våkne skikkelig på vinteren gjør jeg ikke før jeg kommer på jobb og tar den første kaffekoppen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fort det blir ledig rom her etterhvert, så skal det brukes mer. 

Selv har jeg telefon på lydløs, og legger telefonen under puta. Durer godt da, og umulig å ikke våkne. Synes det er verre og gå "lydløst ut av seng og rom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 6.08):

Mannen kan da dra seg opp på første alarm. Det kalles å ta hensyn. Man står opp, skrur av alarmen og lister seg ut av rommet. Ts, du må forsøke å snakke med han om dette så han forstår. Ikke om morgenen når du allerede er sur, som jeg forstår veldig godt at du blir, men senere på dagen. Hjelper ikke det ville jeg bedt han legge seg ett annet sted, så kanskje han forstår alvoret

Helt enig.

Hadde selv en mann som brukte en time på å slumre og jeg som jobber til litt forskjellige arbeidstider, synes ikke det var så stas at klokka ringte en time i strekk før han stod opp.

Mannen min vil helst ikke bli fortalt ting eller bli bedt om å gjøre det og det. Så etter jeg hadde tatt det opp en gang og ikke noe skjedde, gjorde jeg bare det samme tilbake en morgen. Trengte ikke si noe mer da. 

Nå spretter han opp på første ring :) 

Anonymkode: 00dc3...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 8.56):

Ja, det burde jo være enkelt, vibrerende klokke er tingen 

Anonymkode: dfd95...c04

Dette! Har han en treningsklokke? De trenger ikke koste mye, selv rimelige Huaweiklokker har sterk vibrering på alarmene.

Anonymkode: 9d197...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 5.59):

Jeg er høygravid, og vi har en 2 åring som sover i egen seng, men på rommet vårt. Han har vært sånn hele tiden, men kjenner det er ekstra iriterende nå. Han legger seg ca 21 og skal opp 05:55, MEN, han har så jævla høy alarm og den skal ringe 1000 ganger før han ( etter at JEG maser på ham om å skru den av og å stå opp!!!) endelig står opp, og da har klart å vekke både meg og 2 åringen vår selvfølgelig. JEG BLIR SÅ SUR!!!! Men han skjønner ikke det, og blir sur for at jeg blir sur. Nå som jeg er høygravid sliter jeg ekstra med å sove, og har altså fått 2-3 timer søvn før jeg ble vekket av de 100 alarmene hans, og i tillegg er 2 åringen oppe pga alarmene hans og nå, så jeg kan ikke akk legge meg igjen heller. Hun sover forresten MYE lenger i helgene når han ikke har alarm på, så nei, hun pleier ikke våkne til denne tiden. Er dette normalt??? 

Anonymkode: 21bc0...b8b

Kjøp sånn døve klokke til han med vibrering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...