Gå til innhold

Har du kjent igjen noen her inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du klart å gjenkjenne hvem noen er, via deres innlegg her inne? Skal man være forsiktig med å dele info?

Anonymkode: e8aed...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, naboen. Han skrev et helt unikt innlegg her inne, og syntes nok han hadde veldig mange gode poenger, for i en samtale vi hadde tok han opp nøyaktig det samme.

Anonymkode: 984c4...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Noen år siden. En barndomsvenninne hadde en dagbok her som hun var veldig aktiv i. 

Anonymkode: 844b3...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal være forsiktig må være opp til hver og en. Grunnen til at jeg gjenkjente denne barndomsvenninnen var jo fordi hun skrev om noe som hadde skjedd i livet hennes som alle egentlig vet om. Tror dagboken ble terapeutisk for henne. Jeg leste sjeldent i den og følte meg som en "kikker" i og med at jeg kjente henne, fikk dårlig samvittighet. Skrev aldri til henne og har aldri fortalt noen at hun hadde en dagbok her men ikke alle trenger å ta så mye hensyn. Så det bør man jo ha i bakhodet tenker jeg før man deler opplysninger som kan føre til at noen gjenkjenner deg. Spesielt når man i tillegg deler tanker og følelser.

Anonymkode: 844b3...48d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent igjen en ja. Pga karakteristisk skrivempter og detaljer vedkommende skrev om. Og at vedkommende skrev og klagde på en eg. Da holdt det hardt å holde kjeft men siden jeg er bedre enn vedkommende så røpet jeg meg ikke hverken på kg eller privat. 

Anonymkode: 2508b...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri gjenkjent noen og jeg har vært her i mange år. Men jeg leste en gang et innlegg som minnet om meg selv. Det kan godt hende at noen har trodd at det var jeg som skrev det

Anonymkode: 27008...eae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avslørte en bruker jeg kjente her inne da hun laget seg ekstrabruker i forbindelse med graviditet, og oppdaget at en elev på skolen jeg jobbet var aktiv her fordi jeg tilfeldigvis så skjermen hennes da hun satt på biblioteket. I det første tilfellet sa jeg fra på PM, i det andre styrte jeg unna tråder jeg så hun var aktiv i.

For folk som kjenner meg er jeg sikkert ikke så vanskelig å gjenkjenne, hvertfall hvis de leser innleggene mine over tid, men derfor er jeg også bevisst på å ikke dele noe jeg ikke kan stå for eller ikke kan avsløre, og jeg snakket stort sett om meg selv, ikke om andre...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Jeg har kjent igjen en venninne og en kollega. Venninnen sa jeg i fra til at jeg hadde funnet ut hvem hun er, hun syntes det var greit og har fremdeles samme aktive bruker. Kollegaen har jeg ikke sagt noe til. I tillegg har jeg hos en håndfull ulike brukere oppdaget at de har lagt ut så pass søkbar informasjon om seg selv at jeg, bare for moro skyld, veldig enkelt klarte å søke meg til hvem de er og hvor de bor. Jeg har ikke gjort noe med det og ikke sagt noe til dem heller. Jeg prøvde å finne dem kun fordi jeg ville vite for meg selv om det faktisk skal så lite til for å finne ut hvem noen er. Akkurat det siste var litt skremmende og førte til at jeg selv ble mer nøye med hva jeg skriver om meg selv.  Ingen har fortalt meg at de har kjent meg igjen, men jeg har vært her så lenge at de som kjenner meg og har lest en del her inne nok ville skjønt at det var meg. Det synes jeg er helt greit, jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for. 

Anonymkode: ff939...cf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere, men oftere før i tiden når folk var veldig aktiv i dagbøkene. 

Anonymkode: 212dd...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner en del brukere her. Noen vet ikke at jeg gjenkjenner dem, andre er fullt klar over at jeg er her, og jeg dem.

Jeg utleverer aldri noen IRL, ser jeg mer sensitive ting så holder jeg det for meg selv.

De som ikke vet at jeg er her, kan selvsagt tenkes at gjenkjenner meg i enkelte tråder. Skriver derfor mest som AB, men av og til med nick. Omskriver litt på fakta/hendelsesforløp, sånn at jeg i minst mulig grad utleverer noen.

Anonymkode: efb71...77a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og da på grunn av en matoppskrift/juleforberedelser, og en TV-serie. 

Derfor jeg alltid er anonym. Selv om enkeltinnlegget er helt ufarlig, så linker det deg til mange tusen andre innlegg du har skrevet. 

Anonymkode: f4d9c...ba0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjent igjen meg selv. Noen brukte meg som eksempel i svar på en tråd. Det gjorde vondt, for vedkommende har et veldig trist syn på meg. 

Anonymkode: 29a2f...1e3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men han har bilde av seg selv og brukernavnet er nesten navnet hans, så 😅

Anonymkode: bee06...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen jeg kjenner. Tror ikke de prøver å være anonyme.

Og enkelte skriver feks at de bor på/i x (et veldig lite sted), da er de lette å finne. Jeg tror ikke folk tenker over hvor små forhold det ofte er i Norge.

Anonymkode: 6f8db...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 2.18):

Har du klart å gjenkjenne hvem noen er, via deres innlegg her inne? Skal man være forsiktig med å dele info?

Anonymkode: e8aed...1c7

Det har jeg. Eks-samboeren la ut om meg i det vide og brede her. Dagen etter gjorde jeg det slutt. 

Anonymkode: 08826...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to stk. Ene er veldig aktiv her inne, både med nick og som AB. Hun deler såpass med detaljer at jeg har kjent henne igjen som AB også. Har ikke sagt noe til vedkommende, men svarer ikke i tråder hun er aktiv i. 

Anonymkode: 6664f...905

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. To som jeg kjenner privat, og en fant jeg navnet på da personen hadde samme bilde av seg selv her på KG og på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...