Gå til innhold

Kvalme og oppkast. Sende mens til sjef nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes faktisk aldri du skal sende mens til sjefen egentlig. 

Anonymkode: d1e69...78a

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller ringe om det i morgen tidlig? 

Anonymkode: b6db3...a88

Det kommer vel an på hva slags avtaler dere har om det? Og om du jobber skift osv. Det er jo HELT umulig for oss å vite?! Hvor gammel er du?

Anonymkode: d2044...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer vel an på hva slags avtaler dere har om det? Og om du jobber skift osv. Det er jo HELT umulig for oss å vite?! Hvor gammel er du?

Anonymkode: d2044...774

Unødvendig kommentar!

Anonymkode: 2da1f...9ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok sendt melding veldig tidlig om morgenen. Riktig god bedring. Håper du føler deg bedre snart, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få plutselige magesmerter som er såpass at jeg har vert på legevakten om natta og fått morfin. Jeg har alltid fått ja av ledere til å sende sms på natta.

Anonymkode: 66367...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rutinene for å melde fravær på arbeidsplassen din?

Jeg sender melding eller mail så fort jeg vet om jeg ikke klarer jobbe hvis jeg har møter eller noe annet viktig. Hvis jeg ikke har noe viktig på kalenderen så varierer det om jeg sender mail eller melding når jeg våkner eller litt utpå dagen. Noen ganger har jeg bare ventet til dagen etter når jeg er tilbake pp kontoret og sagt i fra da.

Anonymkode: 1740a...e78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må alltid ringe inn sykefravær. Helst før arbeidsdagen starter. 

Anonymkode: 1c46c...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista skrev (7 timer siden):

Hadde nok sendt melding veldig tidlig om morgenen. Riktig god bedring. Håper du føler deg bedre snart, ts.

Tusen takk. Hyggelig sagt. 

Har sendt melding her og ringt på morgen. 

Anonymkode: b6db3...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre jobben måtte vi ringe hver morgen klokka åtte. På denne sender jeg en melding på morgenen, men sender melding på kvelden dersom jeg har møter eller noe sånt som gjør at andre må ta over. Jeg har mulighet for hjemmekontor, så litt oppkast på kvelden betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke kan jobbe. 

Anonymkode: 46fc4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent nå. Men man sender ikke melding sent på kvelden eller natten. Selvsagt kan man velge å ha på lydløs om natten. Men en del har ikke det fordi de ønsker å bli vekket om det kommer en viktig telefon (gammel syk mor, om et familiemedlem blir akutt innlagt, naboen ringer for å si at et tre har veltet over bilen e.l). 

Sjefen din er ikke på 24/7. La sjefen få ha et privatliv. Ring på morgenen når sjefen har rukket å komme seg på jobb. Send eventuelt en sms litt før det hvis det er viktig at din sjef tidlig vet at du ikke kommer for å kunne avlyse avtaler o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man følger rutinene på arbeidsplassen om det så er SMS, ringe eller lignende. Arbeidsgivere setter pris på tidlig beskjed iallefall, men å ringe sjefen midt på natta er neppe populært det heller. Om det er helsevesenet så er det ofte ansvarstelefon på avdeling/sengepost osv som er døgnbemanna (da jeg jobbet i helsevesenet var det rutinen ved sykefravær å ringe ansvarstelefonen) så da kan man ringe uansett. Uansett korte svaret er - følg det som er rutine og kotyme. :)

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb i helsevesenet der det må settes inn vikar i mitt sted. Jeg sender SMS på kvelden/natten/med en gang jeg skjønner at jeg ikke kan komme på jobb. Og så ringer jeg på morgenen. 

Anonymkode: 462fe...8cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster ungene mine eller jeg opp på kvelden, og det er tydelig omgangssyke og ikke matforgiftning - ringer jeg Vikartelefon på kveldstid. Og om det ikke svares sender jeg melding. Samme hvis ungene eller jeg får feber. Ingen av oss har noe å gjøre i et klasserom med feber eller oppkast.

Ledelsen vil det, for det er ofte greit å få tak i lærervikarer dagen før. Ringer selvfølgelig ikke sent kveld eller natt. Skjer noe i løpet av natta ringer jeg kl 7 neste morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms nå, ring i morgen tidlig. Tenker jeg da :). God bedring!

Anonymkode: 03393...5ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (6 timer siden):

For sent nå. Men man sender ikke melding sent på kvelden eller natten. Selvsagt kan man velge å ha på lydløs om natten. Men en del har ikke det fordi de ønsker å bli vekket om det kommer en viktig telefon (gammel syk mor, om et familiemedlem blir akutt innlagt, naboen ringer for å si at et tre har veltet over bilen e.l). 

Sjefen din er ikke på 24/7. La sjefen få ha et privatliv. Ring på morgenen når sjefen har rukket å komme seg på jobb. Send eventuelt en sms litt før det hvis det er viktig at din sjef tidlig vet at du ikke kommer for å kunne avlyse avtaler o.l. 

Noen steder skal man melde ifra så fort man vet det, ikke vente til neste arbeidsdag. 

Hos oss skal det meldes til både leder og ansvarshavende så fort man kan. 

Anonymkode: bbc7f...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt sms om sykefravær så fort jeg visste at jeg ville ha fravær. Kommer jo også litt an på hva du jobber med. 

Anonymkode: d471b...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...