AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Min mann har hatt turnus, der han jobbet borte fra mandag morgen til torsdag kveld, så hjemme resten. Det var litt utfordrende, men funket greit nok. I dag gir han beskjed om at han fra neste uke skal jobbe ny turnus, 12-9. Uten å spørre meg om det var greit eller lage en plan for hvordan vi skal få det til. For min del er det altfor lenge om gangen. Jeg får heller ikke gjort en dritt i helgene, og må avlyse helgekurset jeg hadde startet på nå nettopp (ventet i fire år på plass på dette kurset). Er det jeg som er overreagerer, eller burde han faktisk ha spurt om det først? Vi har to barn i barneskolealder, som er veldig aktive på fritiden, og dyr som må trenes (jakthunder). Nå faller alt på meg alene nesten to uker i strekk 😭 Anonymkode: 9545f...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min mann har hatt turnus, der han jobbet borte fra mandag morgen til torsdag kveld, så hjemme resten. Det var litt utfordrende, men funket greit nok. I dag gir han beskjed om at han fra neste uke skal jobbe ny turnus, 12-9. Uten å spørre meg om det var greit eller lage en plan for hvordan vi skal få det til. For min del er det altfor lenge om gangen. Jeg får heller ikke gjort en dritt i helgene, og må avlyse helgekurset jeg hadde startet på nå nettopp (ventet i fire år på plass på dette kurset). Er det jeg som er overreagerer, eller burde han faktisk ha spurt om det først? Vi har to barn i barneskolealder, som er veldig aktive på fritiden, og dyr som må trenes (jakthunder). Nå faller alt på meg alene nesten to uker i strekk 😭 Anonymkode: 9545f...deb Bare si ok. Han er jo selv ansvarlig for å finne barnevakt utover de avtalene dere allerede har. Jeg hadde ikke avlyst helgekurset, men heller informert han om at dette må han finne en ordning på Anonymkode: df95f...1ec 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig burde han ha spurt deg først, du er ikke barnevakta hans 😵💫 Det er så sinnsykt respektløst som man kan få det. På tide å revurdere forholdet? Han driter jo åpenbart i deg. Anonymkode: 30fd4...a4e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Men fikk han egentlig et reelt valg fra jobben? Eksen min gjorde det samme. Han hadde en lignende turnus som din mann og kom plutselig hjem en dag og sa at de hadde blitt spurt om å jobbe 12/9. Flere hadde vært negative, men de innså kjapt at det egentlig ikke spilte noen rolle hva de mente for sjefene hadde bestemt at de skulle gå over til denne turnusen uansett. Han hadde valget mellom å godta 12/9 eller basicly finne seg en annen jobb. Skjønner uansett at det er dritkjipt TS. Endret 5 timer siden av Sirah 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Sirah skrev (6 minutter siden): Men fikk han egentlig et reelt valg fra jobben? Eksen min gjorde det samme. Han hadde en lignende turnus som din mann og kom plutselig hjem en dag og sa at de hadde blitt spurt om å jobbe 12/9. Flere hadde vært negative, men de innså kjapt at det egentlig ikke spilte noen rolle hva de mente for sjefene hadde bestemt at de skulle gå over til denne turnusen uansett. Han hadde valget mellom å godta 12/9 eller basicly finne seg en annen jobb. Skjønner uansett at det er dritkjipt TS. Dette. Det har jeg og opplevd. Anonymkode: 9cc50...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Åh, skikkelig dritt - og JA, dette skulle han absolutt ha tatt på deg. Selv om ikke antall dager i året endrer seg er det lenge å være alene om alt i perioder. Jeg har selv en mann som jobber borte i 14 dager og det er ikke gøy. Absolutt alt ligger på meg i to hele uker, uavhengig av helligdager osv. Samtidig som det er dritt, så går det jo, man vender seg til det meste.. Masse lykke til❤️ Anonymkode: eef4c...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Han har garantert ingen mulighet til å si nei, dette her er det sjefene som har funne ut er kjempelurt, og enten takker en ja til ei slik ordning, eller så finner en seg ny jobb. "Fine" er att om rundt 8 måneders tid, når dere omsider har fått familielivet til å skli sånn noenlunde igjen, så finner nok sjefene ut att dette var jo rimelig idioti, så går de tilbake til den gamle ordningen igjen. Anonymkode: 2a57f...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette. Det har jeg og opplevd. Anonymkode: 9cc50...9dd Ja en stund senere ble det omgjort til 12/16. De ble «spurt» da også, men i realiteten hadde de ikke noe valg. Nå trivdes han langt bedre med 12/16 så for han var det bare greit. Men han ble litt paff begge gangene over at det bare ble tredd nedover hodet på dem. Vet ikke hvordan turnusen hans er nå, men den er sikkert forandret igjen etter at det ble slutt - sikkert opptil flere ganger 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Vi har nettopp blitt spurt hvordan vi stiller oss til å endre turnus. Spørsmålet er kun for å gi oss en mulighet til å føle at vi kan velge. Ny, og totalt endret, turnus blir det uansett. Men, vi har selvfølgelig noen uker på oss før oppstart på den nye turnusen. Anonymkode: 00eb5...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Mannen min jobba sånn da jeg var gravid med barn nr to, samt da barna var 0 og 2-3 år. Det var nokså tøft. Ikke minst fordi eldste var veldig pappadalt og gråt hjerteskjærende og lenge hver gang han dro💔 For ham var det enten pendling/ anleggsjobb utenbys eller skifte jobb. Han valgte selv det sistnevnte utelukkende for barnas skyld. Ts, om dette er anleggsjobb, så har de fleste flere valgmuligheter på arbeidsmarkedet. Det er godt betal med pendlerjobb, men har man små barn sammen må man samarbeide for å få familielogistikken til å gå opp. Der var ikke ok av ham og bare dumpe ut med at han har takket ja til denne turnusen uten å ta det opp med deg først, men gi det en sjanse. Går det ikke sier du i fra om det. Lykke til! Anonymkode: 3407c...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Jeg har også fått turnusen min endret "frivillig". Vi fikk riktignok hele fire ukers varsel, to mer enn kravet. Og så kunne vi slippe unna med en måned oppsigelsestid dersom vi ikke likte den nye turnusen. Anonymkode: 4228b...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Selv om han ikke hadde valg, er det jo ikke greit å kommunisere på den måten. Da sier han fra om hva situasjonen er. Anonymkode: 52fd0...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Fy for en turnus, innen hvilken yrkesretninng er dette? Hadde bedt han vurdere ny jobb. Anonymkode: 0aee5...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fy for en turnus, innen hvilken yrkesretninng er dette? Hadde bedt han vurdere ny jobb. Anonymkode: 0aee5...c82 Veldig vanlig feks innen bygg/anlegg. Anonymkode: 19af6...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #15 Del Skrevet 24 minutter siden Skulle han sagt nei og risikert jobbproblemer? Anonymkode: 78cf5...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #16 Del Skrevet 21 minutter siden Jeg må hjem å høre med min andre halvdel først, høres jo ikke bra ut. Anonymkode: 78cf5...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå